11 Ocak 2012 Çarşamba

lost & found


Lost and Found, İrlanda’lı yazar ve çizer Oliver Jeffers’ın 2005 yılında yazdığı, insanın kalbini ısıtan bir çocuk kitabı. Hikaye, bir gün kapısının önünde üzgün bakışlı bir penguen bulan ve o günden sonra nereye gitse kendisini takip eden penguenin evini bulmasına yardımcı olan küçük bir çocuğu anlatıyor. Bu arayışta birlikte bir sandalla taaa Güney Kutbu’na seyahat eden çocuk ile penguen arasında gelişen dostluk hikayesi çok sevimli, bir o kadar da keyifli ve dokunaklı.


Biz de bu kitapla sevgili arkadaşımız Rahşan’ın hediye etmesi sonucu tanıştık, çok da sevdik. Kitabı Neva’ya okurken herbir sayfayı önce İngilizce, sonra Türkçe okuyorum. Dili son derece sade; hikaye kısa ve basit cümlelerle anlatılıyor. Bu nedenle Türkçe’ye çevirmesi oldukça kolay. Örneğin, Oliver Jeffers’ın bir başka kitabı Up and Down biraz daha karmaşık cümlelerden oluştuğu için o kitabı Neva’ya İngilizce ve Türkçe okurken biraz zorlanıyorum. Lost and Found’un yumuşak renklerden oluşan suluboya resimleri de kitabı daha da cazip hale getiriyor.



Neyse, işin güzel tarafı 2009 yılında Studio AKA, Oliver Jeffers’ın kitabından esinlenerek 25 dakikalık bir animasyon filmi hazırlamış. Bu film, aralarında BAFTA ödülünün de bulunduğu toplam 61 tane ödül kazanmış. Ödüllerin listesini görmeniz için şuraya bir tıklamanız yeterli: LOST AND FOUND Awards

İşte, ben de size bu 25 dakikalık animasyonu YouTube’da buldum. Filmi buraya tıklayarak ya da aşağıdaki ekrandan izleyebilirsiniz. Hızlı sahnelerin, bol uyaranın olmadığı, daha çok resimli bir çocuk kitabı tadında bir film olduğu için 2 yaşından itibaren çocuklarınıza rahatlıkla izletebilirsiniz. Filmde kullanılan İngilizce kitaptakinden daha komplike elbette ama görseller çocukların hikayeyi rahatlıkla takip edebilmesini sağlıyor.



İyi izlemeler, bol keyifler : -)

6 yorum:

füsfüs dedi ki...

kitaba bayıldıııım:) animasyonu ise izletmeye korkuyorum sonu gelmiyor hep ağlayarak kalkıyor bilg başından:(

senem dedi ki...

Fusfus'um ozlemisim yorumlarini ;) kitap guzel gercekten, gorsen. Defne mi aglayarak kalkiyor bilgisayar basindan? Kiyamam ya, niye ki?

füsfüs dedi ki...

zorla kaldırdım diye:) çünkü sonu gelmiyor, her video kutucuğuna tıklamak istiyor, hep bu son bu son diyerek tabi. en sonunda müdahale etmek zorunda kalıyorum, zaten artık hiç oturtup izletmiyorum sonuç hep aynı çünkü:(
ben de özlemişim:)

yagizlahayat dedi ki...

Kitap çok güzel görünüyor. Bir bakayım belki bulabilirim. Önce Türkçe sonra ingilizce okuyorum demişsin ya, tam da bunu düşünüyordum. İngilizce kitapları nasıl okumalı diye. Türkçesini okumadan çok ilgisini çekmiyor çünkü oğlumun. Bu şekilde okumanın ingilizce öğretimine faydası var mı?

Evren dedi ki...

Senem,
Biz de kutuphaneden almistik bu kitabi, cok severek okuduk. Dun de bu animasyonu izlettim, T.Su kikir kikir guldu, cok sevdi :) Tabii bunu da hemen playliste ekledim :) Tesekkurler paylasim icin!

Fusun,
Bizde de ayni problem oluyordu, ben en son soyle bir yontem buldum. Bir tane cizgifilm izledikten sonra, muzik aciyorum, ondan kaldirmasi daha kolay oluyor. Bir de YouTube ekranini buyutuyorum (orta boy) oyle olunca kenardakiler asagi iniyor, ekranin oldugu pencereyi de sadece video gorunecek sekilde kucultuyorum, dolayisiyla video kutucuklarini goremiyor :)

Gülçin dedi ki...

Kitabı arastirirken sayfanla karşılaşmak beni cok mutlu etti senem ;)) yalnız kitabın çizimleri cok hoşuma gittiği icin araştırayım dedim İngilizce bilmediğim icin kendimi kötü hissettim :(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...