14 Eylül 2011 Çarşamba

ingilizce kelime oyunu

Çocuğunuza İngilizce öğretirken kullanabileceğiniz güzel bir kitap tavsiyem var: Bul, Oyna, Öğren İlk İngilizce Kelimelerim.



Bu kitap Amerika’da daha çok okul öncesi çocuklara yönelik geliştirilmiş olan I-Spy kitapları ile aynı mantıkta ve oldukça eğlenceli. Çocuklar bir görsel yığını içinde belirli nesneleri bulmaya çalışıyorlar. I Spy kitapları daha çok çocukların dikkatini ve konsantrasyonunu geliştirmeye yönelik kitaplar, ancak kelime öğrenmek için de idealler. Bu kitap da hem konstantrasyon hem de kelime edinimi için oldukça başarılı.

İnsan beyni yabancı bir dilde yeni kelimeler öğrenirken genelde o kelimeleri temalara göre kategorilere sokmak eğilimindedir ve bu kitap tam da bu durumdan yararlanmak üzere kurgulanmış. Her sayfa farklı bir konu başlığına ayrılmış (oyuncaklar, deniz kıysında, okul bahçesi, inşaat alanı vb.) ve her sayfada o konu başlığına yönelik renkli ve görsel olarak son derece çekici nesneler tematik biçimde yerleştirilmiş. Kitabın sol tarafında nesnelerin yine görsel bir listesi ve hem Türkçe hem İngilizce isimleri var.



Çocuğunuzla kitabın başına oturup şöyle bir aktivite yapabilirsiniz:



- Where’s the duck? (Ördek nerede) – Bu arada elinizle sol taraftaki listeden ördeği gösterin ama Türkçesini söylemeyin. Çocuk böylece ördek resmi ile duck kelimesini eşleştirmeyi öğrenecektir. Bu arada da sağ taraftaki bütün resim içerisinde ördeği arayıp bulacak ve size gösterecektir. Bu esnada çocuğunuz “where” ile başlayan soru kalıbını, nesne isimlerini öğrenecektir.

- Bu aktiviteyi geliştirebilirsiniz. Her aşamada sorular biraz daha komplike hale gelebilir. Örneğin ikinci aşamada renkleri devreye sokabilir ve soruyu “Where’s the yellow duck?” (sarı ördek nerede?) şeklinde genişletebilirsiniz.

- Daha ileriki aşamalarda edatları devreye sokabilir ve “Is the yellow duck behind the caterpillar?” şeklinde soruları genişletebilirsiniz.

- Çocuğunuz nesneleri ararken ve size gösterirken de “yes”, “no”, “there, you go”, “very good” gibi sözlerle geri dönüt vermeyi ve cesaretlendirmeyi ihmal etmeyin.

- Yine biraz daha ileri aşamalarda çocuğunuz sayfada nesneleri ararken sözlerinizle onu yönlendirebilirsiniz: “Nooo, the red truck is on the hill”, “The yellow ballon is up in the air”, “The sunglasses are on the left side” vb.



Elbette hemen bir mucize beklemeyin ama kısa süre sonra çocuğunuz bir anda bu kelimelerden birini doğru yerde, doğru şekilde kullanırsa da şaşırmayın. Bize olan bu çünkü. Kitabı okurken Neva kelimeleri öğrenmiş gibi görünmese de bir süre sonra pat diye doğru soru kalıbını, doğru kelimeyi, doğru rengi hiç beklemediğimiz bir yerde, beklemediğimiz bir şekilde kullanabiliyor. Bu çocuklar bir harika! :-)

*********************************
Not: I-Spy ile ilgili online oyunlar oynamak ve daha fazla bilgi almak için şu sayfayı ziyaret edebilirsiniz: I Spy Official Web Site.

13 yorum:

Damla dedi ki...

Çok sağol Senem, hemen alalım bunları. Ilgaz kelime oyunlarına, bilmecelere bayılıyor, okulda öğretmeninin hazırladığı bilmece kutusundaki tüm bilmeceleri ezberlediği için öğretmeni bilmeceleri değiştirmek zorunda kalmış :) Geçenlerde dondurma'yı sordum, "cold and sweet" diye, cold ve sweet'i açıkladım tabi ama çok sevindi bulunca :) Basit bilmeceler aradım İngilizce ama ingilizce bilmeyen bir çocuk için zorlar, elime ingilizceden ingilizceye bir sözlük alıp kendim uydurmam lazım sanırım.

Damla dedi ki...

Hmm, bak şimdi tekrar okurken düşündüm, bilmeceleri de kategorize edebilirim, mesela oyuncak olan bilemece kartlarına oyuncağı temsil eden bir sembol koysam, bilmesi daha kolay olur ve aklında kalır.

Kremali'nin annesi dedi ki...

Where is the duck sorusuyla ornekleme yaptigin bolumde kurbagidan bahsetmissin. Bir yanlislik mi var, yoksa ben mi bir seyleri kaciriyorum?

senem dedi ki...

Damla, Ilgaz'ın gerçekten dile çok ilgisi ve yeteneği var. Elimdeki ilkokul seviyesi İngilizce kitaplarına bir bakayım, belki güzel "riddle"lar bulurum ben de :) Bu kitap sadece kelimelerin Türkçe ve İngilizcelerini veriyor. Süslemek biraz bize kalıyor ne yazık ki. I Spy'ın web sayfasındaki my i spy kısmına bakabilirsiniz belki: http://scholastic.com/myispy/ Kendi I Spy sayfasını oluşturmak Ilgaz'ın hoşuna gider diye tahmin ediyorum. Bir de Ilgaz'la tanışmak ve oturup sohbet etmek istiyorum yahu :-)

Çok sevgiler.. :)

senem dedi ki...

Ayşe Şule, en başta kurbağalı bir aktivite yazmış, sonra silmiştim ama kurbağacık kalmış orada. Hemen düzelttim, çok teşekkürler :-)

Burcu.. dedi ki...

Nurturia Sobe'n var bende :)

Evren dedi ki...

I spy kitaplarini bizim Su'cuk da cok seviyor. Hatta okuttugu sinirli sayidaki Ingilizce kitaptan birisi Each Peach Pear Plum'di. Normalde Ingilizce kitaplari da Turkce uydurarak okuyoruz da, istemiyor bizim ingilizce okumamizi, nedense.

Oglak Kizlari dedi ki...

Teşekkür ederim.
Ben kızımla son üç senedir İngilizce konuşuyorum.
Yine, yeni kitaplar çok işe yarıyor.

Kolay gele, beklerim.

Bir diğer zeki çocuk annesi Çiğdem

Banu Özçelik dedi ki...

Ne guzel kitaplarmis. Evde nesnelerle de bu sekilde duzenler kurup oyle de oynayabiliriz aslinda. (kitaba cok ozenen ama benzerini bulamayacagi endisesi tasiyan annenin yan yol arayislari :) )

yagizlahayat dedi ki...

Bu kitabı yeni almışken bu yazı iyi oldu. Geçenlerde BBC Kids Zone dergisine bakarken "What's that?" kalıbını söylemiştim oğluma. Ertesi sabah elinde zebrayla yatağa gelip beni uyandırdı. Anne bak zebra "What's that" diyo diye. Gerçekten çok hızlı öğreniyorlar.

Adsız dedi ki...

çok güzel şeyler yayınlamışsınız. çok teşekkürler. ben önce şarkılrı kendim öğreniyorum:)) sonra çiğdemle söylüyoruz ben bile öğreniyorum bu arada sizi hep takip edicem
hatice bakkal
haticeb11@yahoo.com.tr
istinye devlet hastanesi anestezi uzmanı

senem dedi ki...

Banu'cum, bu kitapla oyanadığımız oyunu evde ben Neva ile birlikte gerçek objeler kullanarak da oynuyorum. Odasındaki bir oyuncak mesela. Ya da mutfaktaki bir kepçe vs. Söylediğinde haklısın yani. Bir de tabi, eğer kitabı okuyan kişi zaten İngilizce biliyorsa çocuğun henüz okuma yazması olmadığı için herhangi bir Türkçe kelime kitabı ile de oynanabilir benzer bir oyun. Ben 1 yaş civarında Neva'ya aldığımız Renkler, Şekiller vs gibi kitapları da bir dönem İngilizce öğretmek amacıyla kullandım.

senem dedi ki...

Hatice Hanım, hoşgeldiniz, beğenmenize çok sevindim. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...