10 Ağustos 2011 Çarşamba

bez çantam

Evimizin karşısında bir bakkal var, küçük bir mahalle bakkalı. Şişe süt, ekmek, bir paket tuz, yoğurt, bazen bir çikolata vs. almaya hemen her gün uğruyoruz bu bakkala. Daha içeri girer girmez bakkal plastik poşetini hazır ediyor, aldığım bir şişe sütle, bir küçük paket gofreti itinayla yerleştiriyor poşete. Her defasında aynı şey. Ben o sırada “başka ne lazımdı, aman unutmayayım” diye düşünmekten olayın farkına varmıyorum. Ta ki eve gidip de içeriğini boşalttıktan sonra elimde erimeyen, çözülmeyen, yok olmayan o sinir bozucu plastik poşetle başbaşa kalana kadar..




Üstelik hiçbirşeyi en azından başka bir iş için de kullanmadan – misal, bu poşetler banyodaki çöp kutusuna çöp poşeti oluyor- atmaya kıyamadığım için evin her deliğinden, köşesinden bucağından plastik poşet taşıyor. Neva bezi bırakalı beri banyodaki çöpümüz de öyle kolay kolay dolmuyor artık. Oysa evde her ebatta çeşit çeşit bez çantalarımız var bir süredir. Her bakkala gidişimde taksam birini koluma, aldıklarımı koysam içine, eve gelince de katlayıp kaldırsam bez çantamı.. ohh, sen sağ ben selamet!! Son zamanlarda çok daha fazla dikkat eder oldum bu duruma. Her gün kullandığım el çantama itinayla katlanmış bir bez çanta yerleştiriyorum. Poşetin gerekli olduğu durumlarda (örneğin kıyafet, kitap, dergi alışverişi sırasında) hemen bez çantamı çıkarıyorum. Eğer bez çantamı unutmuşsam ve bakkaldan birşeyler almışşsam o zaman da elimde taşımaya gayret ediyorum, hem de bakkalın yoğun muhalefetine rağmen. Onca açıklamaya rağmen hala ikna edemedim sevgili bakkalımızı; ısrarla, hatta nerdeyse çaktırmadan aldıklarımı poşete yerleştirip öyle tutuşturuyor elime. Mahalleden bakkalına laf gelmesin, adı cimri bakkala çıkmasın istiyor zaar..



En son Temmuz ayında Bozcaada’ya gittiğimizde Bozcaada’da Dünya Çevre Günü olan 5 Haziran’dan beri plastik poşet kullanımının yasaklandığını öğrendik. Alışveriş yaptığınızda aldıklarınız kese kağıtlarına (ki bu da az zararlı değil doğaya) konuluyor ya da elinizde, yanınızda getirdiğiniz bez çantanızda taşımanız isteniyor. Çok da güzel bez çantalar satılıyor adanın her yanında.. Ne kadar şık!

Geçtiğimiz günlerde sevgili Magissa ve OYİP’le görüştük. Magissa bize annesinin elleriyle diktiği birer bez çanta hediye etti. Hem kocaman, hem şık hem de büzülen ağzı ile çok fonskiyonel!! Artık hiç yanımdan ayırmıyorum yeni çantamı :-)


7 yorum:

yeliz dedi ki...

Aynı durumlar, her taraftan poşet çıkıyor evde! Mesela eskiden pazara gittin mi, fileni, pazar arabanı götürürdün, şimdi hepsinde poşet. Alışverişe çıktım mı bir dükkan bir poşet verdi mi sonrakilerden almıyorum hepsi tek poşete:)
bez çanta çok güzelmiş, güle güle kullan:)

3kişilikDünyam dedi ki...

Ben de her seferinde "neden evdeki bez çantayı yanıma almadım" diye hayıflanıyorum. Markete çok fazla gitmiyoruz, o yüzden bir türlü alışamadım bez çantaya. Ahh, keşke yasaklanasa şu ğpoşetler. Bozcaada'yı sizden duydum. Ne harika!

Adsız dedi ki...

Küçük bir önerim olacak kabul ederseniz; eğer yapmayı biliyorsanız bu fazla poşetleri kesip tığla örerek evde kullanabileceğiniz eşyalara dönüştürebilir hatta alışveriş çantası örebilirsiniz. Saksıları bu renkli poşetlerden ördüğünüz kılıfla süsleyebilirsiniz mesela. Poşetlik örenleri de okumuştum! Ben sadece bardak altlığı örebildim şimdilik. Elimde kalmadı böylece, sizinkilerden de bu şekilde kurtulabilirsiniz. Biraz uzun oldu kusura bakmayın.
ü

füsfüs dedi ki...

pazarcılar bakkallar, mağazalar poşet vermekte cidden çok ısrarcılar ben de anlam veremiyorum. elimde bir poşet varsa ben diğer aldıklarımı da ona doldururum başka istemem, elinde poşetle kalan satıcılar hep yuhaf tuhaf bakar bana nedense. bez çantana bayıldım keşke dikiş dikebilsem güzel fikirlerim de var hani:))

senem dedi ki...

Yeliz, ben de dediğin gibi hiç olmadı bir yerden aldığım poşeti diğer dükkanlarda da kullanıyorum, herbirinden tek tek poşet almak yerine :))

3KişilikDünyam, keşke yasaklansa bu plastik poşetler gerçekten. Ya da en azından ücretlendirilse de böyle fütursuzca alıp alıp kullanmasak..

Sevgili Adsız, ah keşke tığ kullanmayı becerebilsem ama nerde bende o yetenek! Yine de çok güzel fikirler, çok teşekkür ederim. Becebilen birilerinden rica ederim hiç olmadı :)


Füs'üm, sen becerirsin bu işi bence. Çok harika bez çantalar çıkar senden :))

defne naz dedi ki...

Aynı sorun bizde de var.
Markette bez çanta kullanıyoruz ama yine de nerden geliyor anlamadan evin içinde bir sürü poşet oluyor. marketlerin şu poşet verme işni ortadan kaldırması gerek. insanlarda buna kısa sürede alışır ve eskisi gibi filelerimiz oratya çıkar.

Burce Orcan dedi ki...

Bu yaz Bozcaada'ya gittik. Tüm adada plastik poşet yasak....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...