6 Mayıs 2011 Cuma

anneler ne ister?

Anneler günü geliyor yine. Etrafta "anneler gününde ne alsak?", "acaba bana ne alacaklar?" tarzı kaygılar havada uçuşurken üyesi olduğum Eğitim-Sen'in anneler günü mesajı düştü posta kutuma. Çok beğendim ve paylaşmak istedim.



ANNELER NE İSTER?


Anneler Günü dünyadaki pek çok örneklerini takiben 1955 yılından beri Türkiye’de de kutlanıyor. Yazılı ve görsel basındaki reklam kampanyaları günlerdir “anneleri mutlu edecek hediye” seçenekleri sunuyor. Bütün değerlerin tüketim ve kar hırsının hizmetine sunulduğu kapitalist toplumda, annelik bir yandan tüketim kültürünün aracına dönüştürülürken; diğer yandan toplumsal, ekonomik ve politik bağlamlarından koparılıyor. Kadınlar karşı karşıya oldukları ayrımcılık, dışlanma, baskı ve şiddetten soyutlanmış bir kutsallık halesine büründürülüyor.

Eğer bir anneler günü kutlaması yapılacaksa, bu günde sevgiyi tüketime tahvil etmek yerine, annelerin sorunlarına dikkat çekilmesi, çözüm yolunda çaba harcanması çok daha anlamlı olacaktır.

Biz eğitim ve bilim emekçileri olarak, annelere verilecek en güzel hediyenin, sömürüden, şiddetten arınmış bir dünya olduğuna inanıyoruz.

Anneleri asıl mutlu edecek olan;

- ‘Üç çocuk’ doğurmak değil, çocuklarının bakım ve yetiştirilmesinde kadın ve erkeğin eşit sorumluluk alması ve bunun için devletin gerekli sosyal politikaları hayata geçirmesidir!

- Çalışan annelerin çalışma yaşamından kopmamaları, haklarını kaybetmemeleri için gerekli ulusal ve uluslararası düzenlemeleri yapmaktır!

- Eviçi emeği, ‘doğal olarak’ kadına yükleyen ve üstelik yok sayan erkek egemen sistemin yıkılmasıdır!

- Kadınların yaşam hakkını ‘töre/namus’ bahanesiyle yok sayarak, annelere evlat acısı evlatlara anne acısı yaşatmamaktır!

- Çocuklarına insan onuruna yaraşır bir gelecek hazırlamalarına izin vermek; yoksul ailelerin bin bir güçlükle dershaneye gönderdiği çocuklarını şifre skandallarıyla güvenilirliği kalmamış sınav sistemi içinde heder etmemek; eğitim sistemini, tek tipçi, baskıcı, otoriter, muhafazakâr dayatmalardan kurtarmaktır!

- Annelere tutsak evlatlarının özgürlüğünü ve hasta evlatlarının başını okşama hakkını armağan etmektir!

- Memlekette herkesin çocuklarının ‘gemicikleri’ olmadığına göre, gençlerin işsizlik sorununa çözüm bulmaktır!

- Onlara çocuklarıyla kendi dillerini konuşma hakkını vermektir!

- Irkçı, milliyetçi, ötekileştirici politikalara son verip çocuklarını birbirine düşman etmemek ve daha fazla evlat acısı yaşatmamaktır!

- Psikolojik ve fiziksel şiddet; cinsel taciz ve tecavüze karşı kadın ve çocukları korumaktır.

Bu talepler ancak annelerin mücadelesiyle gerçekleşir!

En güzel anneler günü hediyesi onlarla dayanışma içinde olmaktır!

EĞİTİM SEN İSTANBUL ÜNİVERSİTELER ŞUBESİ

KADIN KOMİSYONU

2 yorum:

deniz dedi ki...

tamamen katlıyorum!

Kremali'nin annesi dedi ki...

Bu metindeki taleplerin hemen hepsine katiliyorum. Ancak metin, dayandigi bazi varsayimlar yuzunden, hem kendi soylemiyle hem de bazi sosyal gerceklerle celismis gibi geldi bana.

Mesela, Turkiye'deki annelerin hepsi anti-muhafazakar mi ki, okullarin muhfazakar diye tanimlanan uygulamalarindan veya mufredatlarindan mutsuz olsun? Benim gozlemledigim kucuk hikayelerdeki kimi anneler, cocuklarinin okullar araciligiyla muhafazakarlastirilmasindan degil de anti-muhafazakarlastirilmasindan endise ediyorlar ornegin. Yani, sendika uyesi akademisyenlerin bictigi "one size fits all" mutluluk gomlegi, annelerin kimine dar kimine de genis gelebiliyor.

Sonuc olarak, bu metnin butun annelerin ayni seyleri istedigi varsayiminin tektiplestirici oldugunu ve bu yuzden de kendi demokratik soylemiyle celistigini dusunuyorum.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...