3 Aralık 2010 Cuma

muffin yapımı


Bayramda çok sevdiğimiz arkadaşlarımız ailecek yemeğe geldiler. Sohbetin ortasında laf buzluktaki yaban mersinlerine geldi ve ani bir kararla hep beraber mutfağa girip hemen muffin yaptık. Bu aralar Neva tatlıya çok düşkün, ben de hazır gıda yiyeceğine unundan, yumurtasına, şekerinden yoğurduna hepsi doğal ve/veya ev yapımı bu muffini yemesini tercih ediyorum. Gerçi o belki bir tane yiyor, kalanı bana kalıyor ama olsun, ana yüreği işte!! :)))

Arkadaşlarımızın 14 yaşlarındakı kızı Ilgın harika yemek resimleri çekiyor. Benim muffinin macerasını da işte böyle fotoğraflayıvermiş o arada. :)



2 adet yumurta, iki kahve fincanı şekerle karıştırılır ve mikserle köpük köpük olana kadar çırpılır.



karışıma 2 kahve fincanı sıvıyağ (ben fındık yağı kullanıyorum), 2 kahve fincanı özlenmiş yoğurt eklenir


6 çok dolu olmayan kahve fincanı un, bir paket kabartma tozu


veee bolca Kastamonu pazarından alınma taze yaban mersini boca edilip güzelce karıştırılır. karışım çok koyu olursa ben biraz da süt ekliyorum.



tantitoniden alınan silikon muffin kapları yarıya kadar doldurulup 170 derecede ısıtılmış fırına konulur. 




muffinleriniz 35-40 dakika sonra hazırdır






afiyet olsun 


ve mutlu son!!! 



5 yorum:

Deniz dedi ki...

Fotoğraflar ne güzel olmuş :) çekenin, yapanın eline sağlık

Seda dedi ki...

elinize sağlık, kalıplar da aynı olunca pazar günü yapmak üzere blogunuzu izlemeye aldım:)

Hülyanın Tunası dedi ki...

Ayni kaliplardan ben de aldim ve guzel bi tarif ariyoordum. Bu iyiymis. Kac kalip gerekiyor bu olcuye?

senem dedi ki...

Deniz, çok teşekkürler :)

Seda, yaptın mı muffin? beğendi mi Kaan? :)

Hülyacım, tarifi ben de internetten bulmuştum, çok pratik ve bende hep işe yaradı. 24 tane muffin kalıbı gerekiyor bu tarif için. Ben iki posta yapıyordum bu kalıplarla ama şimdi bir set daha aldım. Bazen de ölçüleri tamamen yarıya indirip öyle yapıyorum, o da güzel oluyor.

Adsız dedi ki...

Ben de 14 yaşındayım. Bu tarifi yapmak istiyorum. Bizde de 24 tane kalıp var. Aynı bunlardan. Bu tarif tam 24 kalıba yetecek bir tarif mi acaba ? :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...