12 Kasım 2010 Cuma

akıl yürütmeler


26 aylık Neva karakterinin akıl yürütme çalışmalarından örnekler... :)

- Bu aralar tüm isimlerin sonuna –cim eki ekleniyor. Annecim, babacım, sibelcim, egecim ve hatta cailloucum.... Karşılıklı oynattığı oyuncaklarının birbirleriyle –cim ekiyle konuşmaları mahvediyor bizi : ) Geçenlerde evin içinde beni arıyor – anneciiiim, anneciiiiim, nerdesiiiiin? Benden uzun süre ses çıkmayınca yeniden soruyor: “Senemciiiim, nerdesiiiiin?”

- Bu sabah arabayla okula gidiyoruz, Neva pencereden dışarıyı seyrediyor. Birden “babacım, buraya sonbahar gelmemiş” diyor. “Neden Neva?” diyoruz, “Çünkü yapraklar dökülmemiş” diye cevap veriyor. Sonra başka bir yeri işaret ediyor, yapraklar yerlerde “işte buraya sonbahar gelmiş.”

- Uzun zamandır görmediği dedesini görür Eskişehir’de. Bütün gün oynadıktan sonra artık eve dönmek üzere arabaya binecekken neşeyle kendi kendine söylenir: “anne de gelicek, baba da gelicek, dede de gelicek, anneanne de gelicek” Dedesi ise boş bulunup aniden “yok kızım, biz burada kalıyoruz, sen annenle babanla birlikte eve gidiyorsun” diyince Neva durur, gözlerinde büyük bir hayal kırıklığı ile dedesine “şaka yapoooosun” der.

- Sohbet ediyoruz. “Anne, aslan graaaw der” diyor, “evet Neva, ama sen nerden öğrendin bunu? diye soruyorum. “ummmm şeyyyy, winnie the pooh’dan” diyor. Uyduruyor tabi, ne winnie the pooh çizgi filmi izliyor ne de o çizgi filmde aslan karakteri var. Beni asıl etkileyen “şey” kelimesini öğrenmiş olması ve yerinde kullanışı.



- Gece yatakta sohbet ediyoruz. Bana kreşte oynadıkları bir oyunu anlatıyor. “Biz bugün komacak daire olduk. Oyuncaklarımızı almadık. Kurt baba olduk, ben Kurt anne oldum, Ozan kurt baba oldu”. Sonradan öğreniyorum ki oyunun adı Kurt Baba imiş ama bizimki illa “ben Kurt anne olacağım” diye tutturmuş!!! En sevdiği arkadaşı Ozan ise Kurt Baba’ymış.

8 yorum:

burcu.. dedi ki...

kurt anne he:)) şaka yapoosuunn de süper.
ne güzel konuşuyor yaa

kirazsevdasi dedi ki...

a-aaa şu bıdıga bakin, inanmiyorum
saka yapooosuuuun yirim onu!

Ayşe dedi ki...

lokum lokumm. bu kış goruselim ya...

Red Riding Hood dedi ki...

Demek dedeye''şaka yapyooossun ''ha :) Bu yaşları tam sevmelik oluyor bu çocukların.Tam bıcırdadıkları yaşlar.Sonra susmak bilmedikleri yaşlar geliyor takibinde :)

fatma uzunhasan dedi ki...

ya ben bu bücüre doğduğundan beri bayılıyorum..

senem dedi ki...

Sorma Burcu, sorma... bıdır bıdır bıdııııır... sürekli konuşuyor. : )

Yaaaa kirazcım, şaka yapoooosun dedi, dedesi nasıl üzüldüyse artık ertesi hafta atladı istanbul’a geldi neva aşkına : )

Ayşe, gerçekten görüşelim.. sen bu kış gelecek misin bu tarafa?

Red Riding Hood, hoşgeldin. Biz de daha geçen gün babasıyla aynı konuşuyorduk, şimdi bu konuşmalar sevimli falan da yakında başımıza büyümüş de küçülmüş birşey kesilmez inşallah. Evlerden ırak... : )

Fatma, ne güzel bunu duymak. Çok teşekkürler : )

Evren dedi ki...

Nvacimi yerim ben diyecektim ama kurt anne olup o bizi yiyecekmis anlasilan :) Cok opuyorum bu akilli bidigi :)) Sevgiler...

füsfüs dedi ki...

şaka yapıyoooosuuna bayıldım:) cimcime seni elbisen de çok yakışmış:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...