15 Eylül 2010 Çarşamba

maisy mouse



Bir iki ay öncesine kadar televizyona gözünün ucuyla bile bakmayan Neva son zamanlarda epey ilgili görünüyor. Bizim evde ise TRT Çocuk haricinde çocuk kanallarının hiçbirisi çıkmıyor. Bu nedenle mecburen bir süre Gece Bahçesi’ne takıldık. İyi de oldu aslında. Program biter bitmez Neva da bir heves yatağına koşar oldu. Sonra yazlıkta bir süre Caillou izledik birlikte ama ben çok gıcık oldum Caillou ile ailesine. Herşeyin bu kadar idealize olması epey rahatsız etti beni. İşte tam da bu noktada birkaç ay önce D&R da 2.5 liraya görüp “nolur nolmaz, evde dursun” diye sepete attığım Maisy DVD’si nasıl işimize yaradı anlatamam. Maisy, İngiliz çizer Lucy Cousins’ın çizdiği resimli çocuk kitaplarının hayali fare kahramanı. Dişi bir karakter olmasına bunu kıyafetlerinden ya da ilgi alanlarından hemencecik anlamak mümkün değil. Ayrıca bu resimli kitaplar The New York Times Parent's Guide to the Best Books for Children tarafından hararetle önerilmekteymiş.

Neva çok sevdi. Çizgiler keskin, renkler canlı, hikayeler iki yaş çocuğunun bilişsel düzeyi için son derece uygun. DVD olduğu için biz Neva’ya bazen Türkçe bazen İngilizce seyrettiriyoruz. Maisy ve arkadaşları konuşmuyorlar ama fondaki sade ve net anlatım dil gelişimine epey katkıda bulunuyor. 2 yaş çocukları için şiddetle tavsiye ederim. Ben en son D&R’ın web sitesinden bizde olmayan diğer iki DVD’yi de 2.5'ar liradan sipariş ettim, heyecanla bekliyorum :-)

Not: Tabi Neva'nın günde toplam bir saatten fazla TV izlemesine izin vermediğimizi belirtmeme bilmem gerek var mı?

2 yorum:

Kremali'nin annesi dedi ki...

Caillou ve ailesinden nicin rahatsiz oldugunu biraz daha acabilir misin? Onlari elestirdikten hemen sonra Maizy Mouse karakterini methettigin ve cinsiyetinin hemen belli olmayisina vurgu yaptigin icin biraz kafam karisti; Ve kendi kendime bir varsayimda bulundum anlatmak istedigin seye dair: Caillou ve ailesini, cinsiyet ayrimi ve cinsiyetler arasi gorev dagilimi gibi konulari "dogallastiriyor" zanniyla mi elestiriyorsun? Bence dogallastirdiklari bir sey varsa o da modern aile hayati ve onun dayattigi aile ici/disi is bolumu. Yoksa hangi geleneksel Turk babasi Caillou'nun babasi gibi israrla kirmizi kazak giyer, hanimi kitap okurken kucuk kizinin bezini degisitirip, bulasik yikar, bir baska gunde buyuk oglani anaokulundan alip esinin calistigi holding binasina supriz ziyaret felan yapar :)

senem dedi ki...

Ayşe Şule merhaba,

Yok, yok Caillou'yu sevmememin cinsiyetçilikle falan alakası yok. Ben daha çok iki çocuklu anne ve babanın sinirleri aldırılmış gibi sakin olmalarına, her daim çocuklarına ayıracak vakitleri olmasına, Caillou'nun hep son derece "cooperative" olmasına takıldım, iki kardeşim bu denli iyi anlaşmasına takıldım. Yoksa anne ve babanın geleneksel rollerin dışında karakterler çizmelerini olumlu buluyorum. Yine de sanırım ben çok fazla öğretme amaçlı çocuk programlarından hazzetmiyorum.

Sevgiler
Senem

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...