12 Ağustos 2010 Perşembe

tekerlemeler

Bebek’te Türkü adında minik bir dükkan var. Önünden ne zaman geçsem büyüsüne kapılıp illa ki içeri giriyorum. İçerde çeşit çeşit kartpostallardan tutun da büyüklere ve küçüklere kitaplar, el yapımı takılara kadar bir sürü değişik şey satılıyor. İçerinin loş ve sakin ortamı, muhtemelen dükkanın sahibi olan hanımın insanı boğmayan ilgisi çok hoşuma gidiyor. Geçen gün yine oradan geçerken az ilerde salına salına dolaşan Neva ile babasını bekletmeyi göze alarak içeri daldım ve işte şu kitapla çıktım dışarı.



Çitlembik Yayınları’ndan çıkan Teker Teker Tekerleme adlı bu kitapta benim çocukluğumdan kalma tam 17 tekerleme var. Hepsi de birbirinden sevimli bir şekilde resimlendirilmiş. Neva kitaba bayıldı. “Pis tıytıl, kötü tıytıy”, “huu, komşu komşu, oğlun geldi mi?” ilk okuma en çok hoşuna giden ve birkaç okuma sonunda inanamadığım bir hızla ezberlediği tekerlemeler oldu. Ama ben kitabı belki Neva'dan da çok sevdim. Bir de meğer ben şarkı, tekerleme söylemeyi ne çok severmişim? Anne olduğumdan beri, öncesinde bu konuda son derece çekingen olan ben, bağıra bağıra şrkılar söyleyip üstelik de bundan büyük bir zevk alır oldum. Zavallı Kompozit bu konuda nedüşünüyor bilmem : ) Kitaptaki diğer tekerlemeler şunlar:

Beş Parmak
Hu Komşu
Kırmızı Balık
Kutu Kutu Pense
Küçük Ayşe
Mini Mini Birler
Denizde Dalga
Tıytıy Tıytıy
Ali Baba'nın Çiftliği
Postacı
Do-Re-Mi
Okullu Olduk
Küçük Kurbağa
Portakalı Soydum
Karamela Sepeti
Fış Fış Kayıkçı
Ninni

Biz yarın sabah tatile çıkıyoruz. Ver elini Didim, ver elini babaanne ile dedenin bahçe içindeki sevimli yazlığı. Arabada yol boyunca Neva’nın oto koltuğunda sıkılmadan oturması için bu kitabın çok faydasını görmesini umuyorum.

5 yorum:

Evren dedi ki...

Tekerleme ben de ariyordum, bizimki de cok seviyor ki ben daha da cok seviyorum senin gibi :))) Tr.ye gelince alalim biz de.

Bence sarki soylemeye ayni hizla devam et. Baba caliyor, birinin de soylemesi lazim degil mi ;)

Iyi tatiller diliyorum. Neva ordegine iyi gelecektir cok :))
Sevgiler, Evren

füsfüs dedi ki...

bu kitap benim de listemde ama 1-2 ay almayacağım yeni birşey:) size çook güzel tatiller, didimi çok severim ben

nehirineylemleri dedi ki...

Tekerleme gelişimlerinde çok önemli, bunu İyi Cüceler'de incelemiş, beğenmiştim.
Sevgiler
Eylem

elfeyp dedi ki...

Ben de bağır çağır söylüyorum evin içinde, hatta bazen yollarda :)
Her seferinde 'Bii daaa anne' dediğine göre seviyor olmalı :)
Size iii tatiller..

Yelish dedi ki...

aaa ben sizi bi yerlerden taniyorum
hatta o guzel minik kizin fotograflarini bile cekmistim sanki :))
Iyi tatiller !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...