19 Ağustos 2010 Perşembe

didim güncesi



Sıcaklığın gölgede bile 40 derecenin altına inmediği, güneşin cayır cayır yaktığı Didim’de, babaanne ile dedenin meyve ağaçlarıyla dolu bir bahçe içindeki küçük ama sevimli yazlıklarındayız. Didim’deyiz diyorum ama burası Didim’in 10 km dışında, kendine ait bir koyu, bir küçük bir bakkalı olan, başkaca da hiçbirşeysi olmayan dış dünyadan öylesine soyutlanmış 40 senelik bir site. Geleli neredeyse bir hafta olacak ama biz zaman kavramını tümden kaybetmiş durumdayız. Saatler, cep telefonları çantaların dibinde bir yerlerde, kullanım dışı. Hayat yemek, deniz ve uyku saatleri etrafında dönüyor. Deniz, Trakyalı göçmen bir tanıdığımızın tabiriyle “şurup”. Neva, tam bir deniz kuşu. Ufacık bir tereddüt yaşamaksızın cup cup yüzüyor. Öyle mutlu ki görülmeye değer. Kısa sürede tüm sitenin, 30-40 senelik komşuların sevgilisi oluverdi. O komşular ki oğulları, kızları vaktinde Nevacığın babasının deniz arkadaşları olmuş hep. Birikmiş bir dünya anı.

Babaanne ile dedenin yüreği hep ağızlarında. “Ah nazar değecek bu çocuğa”, “aman dur düşersin” seslenişleri tarafımdan hep “bişi olmaz”larla savuşturulurken, Nevacık'ın ikinci yaşını doldurmasına bir elin parmakları kadar gün kalmışken ve ben son günlerde hep “o miniminnacık yavruyu bugünlere nasıl da sağlıklı getirdim” diye içten içe böbürlenirken boyumun ölçüsünü alıverdim. Neva düştü. Hem de ne “maymun oldum” diye tırmandığı ağaçların, bahçe duvarının, ne de taş terasın etrafındaki ferforje korkulukların tepesinden... şaşkın annesinin altını yıkadıktan sonra ıslak ayağıyla salıverdiği taş zeminli banyonun çıkışında... hem de 10 metrekarelik odanın içinde babaanne, dede, baba hemen yanıbaşındayken... ayağı kaydığı gibi sırtüstü yere düşüverdi yavrucak ve başını küüüüt diye kapının eşiğine çarpıverdi. Odada bir an hayat durdu. Normalde hiç çaktırmadan ayağa kalkıp oyununa devam eden Neva bu defa korkunç bir çığlıkla ağlamaya başlayıp da başından oluk gibi kan akmaya başlayınca yaşanan telaşı siz düşünün. Babasıyla ikimiz yavruyu kaptığımız gibi arabaya atladık ve Didim Devlet Hastanesi’nde bulduk kendimizi. O ne uzun, ne bitmez yolmuş öyle. Hastaneye vardığımızda Neva'nın üstündeki atlet kıpkırmızı kesilmişti. Doktor bakıp da dikiş gerekiyor deyince o ana kadar soğukkanlılığını koruyan ben koyuverdim makaraları. Anne kucağında başa atılan üç dikiş... Kuzunun işlemi tamamlanıp da acil servisten çıktığımızda bir baktık babaanne, dede, yan komşular hep hastane kapısında. Eve dönüşte yine anne kucağında derin bir uykuya dalış. İki saat sonra uykudan uyandığında ise eskisinden de neşeli, başındaki üç dikişe rağmen eskisinden de hareketli bir Nevacık. Dolap beygiri koşmaya, kolluk, simit, şapka üçgeniyle başını koruyarak denizde yüzmeye devam. Çok şükür, çok. Bugün ziyarete gelen bir komşu “işte böyle olaylar sırasında öğreniyor insan anne baba olmayı” deyiverdi. Ne kadar da doğru.

Neyse, işin güzeli geleli beri nerdeyse bir roman bitirmişliğim bile var: Adalet Ağaoğlu-Üç Beş Kişi. Balkonun sefası, denizin serinliği, gecelerin sıcağı derken günler geçiveriyor. Bir hafta daha buralardayız, sonra evimize dönüş...


26 yorum:

Anne ve Bebisi dedi ki...

Cok cok gecmis olsun.

nehirineylemleri dedi ki...

Ah canım büyük geçmiş olsun! Böyle zamanlarda olgunlaşıyoruz galiba biz ..

füsfüs dedi ki...

senemcim gözlerim doldu kıyamam canım benim, çok geçmiş olsun. babaanne evi manzaraları hep aynı, elde hortum, sadece donlu bebeler. benim de en büyük korkum çıplak ayakla kayıp düşmesi. ve bizimkiler de çok pimprikli, birşey olmaz ağzıma pelesenk oldu inan:) tekrar geçmiş olsun öptüm sizi

Emine dedi ki...

Çok geçmiş olsun :(Gerçekten çok üzüldüm.

Kremali'nin annesi dedi ki...

Okurken yuregim agzima geldi korkudan! Allah tekrarindan ve beterinden korusun. Tatilinizin geri kalanini huzur ve selametle tamamlarsiniz insaallah.

Bir de, o kadar tatli ki masaallah, nazardan korkan babaanne ve dedeye hak vermemek elde degil.

Mom2Damla dedi ki...

çok geçmiş olsun, gözlerim doldu okurken. Allah beterinden saklasın...

Pınar O.

Adsız dedi ki...

senemcim okurken çok kötü oldum valla. Çok geçmiş olsun bidaha olmasın. Nevacığımıda öpüyorum çok seyhan defnenil

kirazsevdasi dedi ki...

gozlerim doldu benim de cok kotu oldum, cok gecmis olsun kuzucuguma...

Senemcim bu sitenin tam adini ozelden yazsana, cok tanidik geldi de bana =)

kirazsevdasi dedi ki...

gozlerim doldu benim de cok kotu oldum, cok gecmis olsun kuzucuguma...

Senemcim bu sitenin tam adini ozelden yazsana, cok tanidik geldi de bana =)

kuzunun annesi dedi ki...

Ay allahım Nevacım , çok çok geçmiş olsun sana , hemen geçiversin yaracıgın . Çok üzüldüm yaa

annesininoglusu dedi ki...

ay çok geçmiş olsun minik kuzuya:((

elfeyp dedi ki...

Çok üzüldüm, geçmiş olsun. Melek Güneş de bir kez kayarak düştü, o yüzden çok korkuyor ıslak yerlere basmaktan. O çok fena bir an zaten. Bir daha gelmesin hiçbirimizin başına :) Öpüyoruz iyi tatiller..

Sen Gelince dedi ki...

Senem'cim ya çok üzüldüm... Nasıl korktuğunuzu tahmin etmek hiç güç değil... Allah korumuş kuzucuğu... En kötü kazanız bu olsun... Öpüyoruz sizi:)

Red Riding Hood dedi ki...

Çok geçmiş olsun minik Neva. Bizde 1 ayı geçkin süredir bulunduğmuz Didim'den 2 gün önce döndük.Tadını çıkarın oraların.

Evren dedi ki...

Senem, benim de yuregim agzima geldi, gozlerim doldu okurken. Cok uzuldum. Neyse gecmisler olsun!

Kalan tatilinizin tadini cikarin, opuyorum hepinizi. Sevgiler...

mummy dedi ki...

Çok geçmiş olsun Nevacığıma,bu kadarla atlaşmış şükür..

Magissa dedi ki...

çok çok geçmiş olsun... yazık japoncuğa :(

allah biliyor ya, fayans zeminde duran neva fotoğrafını görünce "ay terlikleri de çıkartmış, iyi kaymıyor burda" diye geçti aklımdan... yazının devamına gelince yanıldığımı gördüm.

KUZEY TAN dedi ki...

gülümsüyerek okurken birden ağlatın beni. Canım Neva ya benimde içim acıdı. Bizim de bir kafa üstü düşme ve hastane olayımız olduğundan çok iyi anlıyorum seni. İnsanın ciğeri acıyor cidden.
Öpüyoruz yarasından. Ben halen arada açıp yarasının izine bakıyorum ve gözlerim doluyor.

YesiM dedi ki...

Senemcim, okurken icim ciz etti. cok gecmis olsun, neyse ki keyfi yerindeymis. Iyi tatiller size...

banu dedi ki...

çok geçmiş olsun. biz 3 kardeş + 1 kuzen, küçükken, abartısız her hafta birimiz kafamızı yarardık. Çocuk doktorumuzun eşi estetik cerrahtı, annem gece gece bizi toplar, diktirir gelirdi :) şimdi şimdi annemin yaşadıklarını düşündükçe, biz de zamanla onun gibi olmak zorunda olacağımıza inanıyorum.

senem dedi ki...

Bütün geçmiş olsun dilekleriniz için çoook teşekkür ederim. Burada internete çok nadir girebiliyorum. Bugün gelip de bu mesajları görünce çok duygulandım gerçekten de... hem kendi adıma, hem de nevacık adına.

Bugün pansuman yatırdık dikişlere, herşey yolunda görünüyor. Enfeksiyona karşı önlem olsun diye düştüğü günden beri antibiyotik de kullanıyoruz. Ne yazık ki dikiş izi kalıcı gibi ancak saçlı bölgede olduğu için saçlar kapatacak.

Aman diyim siz siz olun taş zeminde, fayansta çocuklarını salıvermeyin, mutlaka ayaklarını kurulayın. Crocları ayağında olsaydı muhtemelen Neva da düşmeyecekti ama evin içindeydik, birşey olmaz derken.. oluverdi. Allah beterinden, telafisi olmayan şylerden korusun hepsini.

Bu arada Banu ister istemez güldüm mesajına :)) Zavallı annen.. Neyse ki şimdi gayet iyisiniz :)))

Çok sevgiler herkese.
S.

saricizmeli dedi ki...

Çok geçmişler olsun.

UE'yi hiç düşürmedik diye aklımdan geçirdikten kısa süre sonra yataktan düşmüştü. Küçücük UE bu kadar ses çıkarır mı diyenlere ama yanında babası da vardı demiştik:))

Annelerin nazarının çabuk değdiğine inanır oldum. Anne olduktan sonra ne geleneksel laflara inanır oldum ya.

"Başını göğsüme yasla sevgilim, güzel saçlarında dolaşsın elim" diyecek yakışıklıya anlatacak bir hikaye gizli olacak güzel saçların arasında sır olarak.

Güzel Neva'cığı benim yerime öp...

ElfAna dedi ki...

Cok uzuldum cok. Daha beteri olmasin.

Hülyanın Tunası dedi ki...

senem kabus gibi birkaç saat geçirmişsiniz.çok çok geçmiş olsun. ben banyoda tunayı salıvereceksem ayağına çorap geçiriyorum. bizimd e çorapalrı unutup birkaç kafa üstü çakılmışlığımız var bu arada

OiP dedi ki...

ahhh canım nevam!!! o kütt sesi kulağımda çınladı şimdi:(( çok geçmiş oldum güzel kuzuma. öperim dikişli yerlerinden...

senem dedi ki...

Sarıçizmeli’nin annesi, çok teşekkürler. Gerçekten de annelerin nazarı çok değiyor. Neyse, ilerde yakışıklı delikanlıya anlatılacak böyle tek anı bu olsun inşallah : )

ElfAna, hepimizin çocuğu için geçerli.. Allah beterinden korusun gerçekten de.

Hülya, çorap iyi fikirmiş. Sonrada düşündükçe yaptığım şeye öyle çok kızıyorum ki : (

OYIPcim, çook sağol. Küttt sesi epey bi gitmedi kulağımdan.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...