17 Mayıs 2010 Pazartesi

yunus gösterileri


Çocuklarımızı yunus gösterilerine götürmeye devam ederek yunusları daha fazla stres altına sokmayalım. Eğer çok isterlerse Boğaz'ın serin sularında hoplaya zıplaya yüzen yunus sürülerini gösterelim onlara.

SAD-DEMAG Koordinatörü Fethi Bengil, “Gösterilerde yaptıkları hareketler yunuslar için hiçbir şekilde anlam ifade etmemektedir. İstenileni yapma veya yapmama karşılığında ödüllendirme ve cezalandırma üzerine kuruludur” diye konuştu.

Haberin ayrıntıları için lütfen bir tık...

Ayrıca bu konuyla ilgili diğer bazı bloglarda çıkan yazılar:

* Yunus gösteri merkezlerinin size söylemedikleri
* Ağlayan Flipper
* Onlar aslında gülmüyorlar
* Siz siz olun yunus gösterilerine gitmeyin

9 yorum:

kirazsevdasi dedi ki...

ah Senem...
ben bu konuyu paylasaa paylasa bi hal oldum sosya sitelerde.
o kadar uzuluyorum ki, iz tv de savas karakas in bir belgeseli vardi, onu da izleyebilirler youtube dan. cok acikli.

senem dedi ki...

Kirazcım, aslında ne kadar çok bu konuda konuşulsa o kadar iyi. Ben birçok anne-babanın da çocuklarını bu gösterilere bilinçsizlikten götürdüğünü düşünüyorum.

Örneğin bizim bir arkadaşlarımız epey bir süre oğullarını götüreceklerdi yunus gösterisine, bizi aradılar, hadi siz de gelind ediler. Biz gelmeyiz, siz de gitmeyin dedik ama fazla da ısrar etmek istemedim. Çıkışta bize uğradılar, oraya gidip de gösteriyi izleyince kafalarına dank etmiş aslında yunusların muhtemelen bu tarz yerlerde iyi şartlar altında yaşamadıkları...

Neyse, demem o ki, biz elimizden geldiğince anlatmaya çalışalım. Belki...

Sen Gelince dedi ki...

Gösteri yunuslarının talihsiz ve dramatik yolculuklarını ilk okuduğumda çok etkilenmiştim... Bunun için ciddi bir mail trafiği başlattığımı hatırlıyorum... Ama dediğin gibi çok kişi bilmiyor bile:(

Ozgur dedi ki...

Ne zamanki bizden akılı bir tür bizi böyle gösterilerde oynatmaya başlayacak o zaman anlayacağız sanırım:(

elfeyp dedi ki...

Böyle birşey yazmmıştım ben de bir zamanlar..
http://elfeyp.blogspot.com/2009/07/aglayan-flipper.html

Çok hüzünlü bir durum bence yaşadıkları..

Magissa dedi ki...

supersin senem, belki birileri okur da vaz gecer bu rezaleti ovmekten. oyle dangalak blogger'lar da var zira. anlatmaktan usanmayalim! arz talep meselesi bu. musteri oldukca yunuslari yakalayanlar da olacak....

senem dedi ki...

Özlem, yunusların yaşadıkları gerçekten çok üzücü. Okuyup, öğrenip de üzülmeyecek bir anne yüreği düşünemiyorum. O yüzden mümkün olduğunca çok kişiye anlatmalı elimizden geldiğince. Mail trafiği başlatarak çok iyi yapmışsın...

Hah işte, aynen dediğin gibi Özgüranne. Ben aslında bunu zevk için ve para karşılığı dansöz izlemeye/izlettirmeye benzetiyorum biraz. Ne acı, değil mi?

Elf çok güzel yazmışsın. Benim yazıdan seninkine bir link koyayım izninle.

Magissa, inşallah en azından şu talebi azaltabilsek bir nebze. Yeri geldikçe herkes anlatsın.

elfeyp dedi ki...

çoook teşekkürler :)

SalihaBetül'ün Annesi dedi ki...

ne kadar da doğru söylemişler.. yazmışsınız. Sonuna kadar katılıyorum tüm yorumlara. Ayrıca bu hayvnların fıtratının bozulmasıdır. Çok acı

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...