16 Mart 2010 Salı

tostoraman


Dün kısacık bir kitapçı ziyaretinde tanıştım Tostoraman’la ve neden daha önce hiç haberim olmamış diye üzüldüm kendi kendime. Oysa daha yeni bahsi geçmiş Bir Dolap Kitap’ta ama ben son günlerin yoğunluğu içinde onu da kaçırmışım.

Önce Nohut Oda Bakla Sofa geçti elime. Kitap bir anda içine alıverdi beni. Sayfaları çevirdikçe çevirdim. Resimler nefis. Türkçesi ise nasıl akıcı, nasıl doğal, nasıl ahenkli... O daracık zamanda tüm hikayeyi okumak istedim. Ellerine sağlık Yıldırım Türker. Yazdığı pekçok köşe yazısı ile iç sesimi dış sese dönüştüren Yıldırım Türker, Julia Donaldson’ın yazdığı bu çok eğlenceli çocuk kitaplarını ustalıkla çevirmiş Türkçe’ye. Buram buram çeviri kokan diğer birçok çocuk kitabından çok farklı bir yerde bu seri.


Yaşlı minik bir hanım bir başına yaşarmış,
Masası, sandalyeleri, rafta da bir testisi varmış.
Bilge ihtiyara homurdanıp mızırdanmış
“Evim küçücük yerim ne darmış
Bilge ihtiyar, n’olur akıl ver bana,
Evim, nohut oda bakla sofa.”


Seri diyorum çünkü Nohut Oda Bakla Sofa’nın heyecanıyla aynı yayınevi yani Popcore’dan çıkan diğer kitaplara da göz gezdirdim hemen. Bu defa da Tostoraman geliverdi elime. Meğer ne kadar da meşhurmuş Tostoraman (Avrupa’daki orijinal adıyla Gruffalo). Avrupa'da satış rekorları kırıyormuş, yakında filmi çekilecekmiş... söyleyenlerin yalancısıyım.

Ama ben ormanda dolaşırken karşılaştığı ve kendisini yemek üzere çeşitli tekliflerde bulunan baykuş, tilki ve de yılana söze “feci naziksin ama...” diye başlayarak ballandıra ballandıra hayalinde kurduğu Tostoroman’ı anlatan ve herbirini korkutup kaçıran ama en sonunda kendi de bir süprizle karşılaşan kurnaz fareye tek kelimeyle bayıldım.

Serinin diğer kitapları ise Tostoraman’ın Yavrusu, Kasabanın En Şık Devi ve Süpürgede Yer Var mı? 3-6 yaş arası çocuklar kaçırmasın derim!!!



3 yorum:

saricizmeli dedi ki...

tostoromanla süpürgede yer var mıyı, kasabanın en şık devini sipraiş verdim ben de. hatta kitap miminde de bahsetmiştim. yarın elimde olacak. senni blogda görünce heyecanlandım iyi mi:))

kuzunun annesi dedi ki...

İlk kitabın yüzünü görünce biryerden anımsarmıs gibi oldum , ve sonra Gruffalo deyince aydım . Zamanında au-pairlik yaparken İngiliz cocuklarıma okumustum ben bunu. Eloşada alayım

zeynep dedi ki...

tostoraman ve süpürgeli cadı siparişimi verdim ben de bugün:=) şimdi de sen yazmışsın, iyi ki sipariş etmişim:=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...