2 Aralık 2009 Çarşamba

düzene giren gece uykuları



Ohhh yahu, sonunda gönül rahatlığı ile ilan ediyorum: Neva’nın 3.5 aylıktan beri devam eden bol uyanmalı gece uykuları sonunda bir düzene girdi. Daha önce bahsetmiştim, son zamanlarda geceleri ciddi ciddi kriz yaşıyorduk. Neva her saat başı emmek için uyanıyor ve gecenin geri kalanını da orada geçirmek istiyordu. Olur da yatağına koymaya kalkarsam feryat figan ağlıyordu... hem de pıtır pıtır dökülen gözyaşlarıyla. Çok sinir bozucu bir dönemdi. Öncesinde de hep gece boyu sık sık uyanıyordu ama o zaman en azından meme emdikten sonra geri uykuya dalıyordu. Bu sefer ise bütün apartmanı ayağa kaldıran çığlıklar sözkonusuydu. Neyse, bu işi bir yola sokmak için çeşitli denemelerde bulunduk Kompozit’le. Bir süre yatır-kaldır yöntemini denedim, en azından denemeye çalıştım. Ama hem çok sinir bozucu oldu hem de 14 aylık bir bebekle bedenen fazla yıpratıcıydı bu yöntem. Sonra bir süre babası Neva’nın odasında kaldı, hani belki her uyandığında karşısında babasını görürse memeden umudu keser ve bir süre sonra uyanmamaya başlar diye düşündük ama olmadı... hiçbiri işe yaramadı. Sonuç olarak annelik içgüdülerimi kullanarak Neva için işe yarayacak yöntemi buldum. Bizde işe yarayan yöntem şöyle.

- En geç akşam 7 de yemeğini yediriyorum.

- Eskiden tam yatma öncesi banyo yaptırıyorduk, artık yavru su’nun dedesinin tavsiyeleri doğrultusunda banyosunu (ki her gece değil, gün aşırı yaptırıyoruz) yatak saatinden en az bir saat öncesine kaydırdık. Yani saat 8:00 gibi banyo yaptırıyorum.

- Banyo sonrasında 140 ml. sütünü veriyorum eline. Dolana dolana büyük bir keyifle içiyor sütünü. - Bu arada da istediği zaman istediği kadar emziriyorum.

- Saat 9:00 a doğru aydedeye, babaya ve evdeki bazı oyuncaklara iyi geceler dileyip odaya çekiliyoruz. Alt değiştiriliyor, pijamalar giyiliyor.

- Sonra gece lambasını iyice kısıp Neva’yı yatağının içine koyuyor, kendim de yatağın hemen yanındaki koltuğa oturuyorum. Eğer Neva yatakta durmak istemezse bazen biraz kitap okuyoruz birlikte (o yatağın içinde, bense koltukta), bazen de oyuncak bebeğini uyutuyoruz beraber.

- Sonra Neva uzun uzun yatağında dönüyor. Arada kafasını kaldırıp “anne” diye beni arıyor ama orada olduğumu anlayınca tekrar yatıyor ve bir süre sonra kendiliğinden uyuyakalıyor. Bu duruma (yani emmeden kendi başına uyumaya) ilk başta biraz direndi tabi ama ben sürekli yatakta geçirdiği o zamanı eğlenceli hale getirmeye çalışarak bu direnci kırdım. Öncesinde bir biberon dolusu süt içtiği için karnı da tok oluyor ve yine öncesinde istediği kadar emzirdiğim için çok fazla ısrarcı davranmıyor.

- Bu şekilde kendi kendine yatağında uyumaya başladığından beri ise gece 9:00 sabah 5:00 arası deliksiz uyuyor. Saat 5:00 den sonra uyandığında emziriyorum, bu arada geri uyuyakalıyor ve genelde sabat 7:00 ye kadar uyuyor.

Bu yöntemle o kadar ama o kadar rahat ettim ki anlatamam. Yalnız bakıcımıza da artık gündüz uykusuna yatırırken Neva’yı kesinlikle sallamamasını, mutlaka yatağında kendi kendine uyumasını sağlamasını tembih ettik. Aynı yöntemi o da kullanıyor, böylece gece ile gündüz uykuya geçişlerinde bir standart oluşturmuş olduk.

Bayramda annemle babama gittik. Daha doğrusu bütün aile orada toplandık. Neva anneanne, dede, dayı, kuzenler vs. heyecanıyla orada kaldığımız dört gece boyunca sürekli memede uyudu, gece boyunca onlarca kez uyandı, ağladı ağladı, gecenin bir yarısı kalkıp oyunlar oynadı. Ancak işin güzel yanı evimize döner dönmez eski rutinine geri döndü.

işte uyumadan önce yatağında dönüp duran Nevacık

video

9 yorum:

Betül dedi ki...

uykular düzene girmiş ne güzel.Anneyle babayada rahat uyku dönemi başladı demekki.

Irmakbebek dedi ki...

keşke ben de başarabilsem.tebrikler!

Evren dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
yeliz dedi ki...

tebrikler darısı başımıza:) sevgiler

Evren dedi ki...

Senemcim coook sevindim :)))
Supersiniz! Opuyorum ikinizi de :D
Bu arada pumpkin pie afiyetle mideye indirildi ve aninda kulaklar cinlatildi; gece uykusuna denk gelmemistir umarim ;)

ELÇİN dedi ki...

nasılda büyümüş kuzucuk :)

elfeyp dedi ki...

Gözünüz aydın!Hepinize iyi uykular :)

SERRA dedi ki...

size iyi uykular biz ise 10 aylık fındıkla çok zorlanıyoruz reyyan'ın uykuları 1,5 aydır bozuk uykuya dalma süreci felaket gözünden uyku akıyor ama önceden yatağında uykuya dalan fındık şimdi ısrarla kalkıyor darısı bize de inşl.

ELİF dedi ki...

Ohh valla senin yazını okuyunca ben rahatladım.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...