23 Aralık 2009 Çarşamba

biz bugünlerde

... Haziran ayında lojmandan çıkacak olmanın sıkıntısı içindeyiz. Ne yazık ki süremiz doluyor ve biz iki yard doç, şu anda almakta olduğumuz maaşla üniversitemizin civarında doğru düzgün bir evi ne satın alabiliriz ne de onun kirasını karşılayabiliriz. Ancak hem her ikimizin de çalıştığı, hem de Neva’nın kreşe gittiği üniversitemize yani Etiler/Hisarüstü’ne ulaşımımız hem çabuk hem de kolay olmalı. İşte bu noktada sevgili kocamla fikir ayrılıklarına düşmüş durumdayız.

O şehir içinde, mümkünse eski bir mahallede, sokak içinde, bakkalı çakkalı olan, komşuların gelip gittiği ve hatta tercihan minicik bir bahçesi olan müstakil bir ev peşinde. Ancak müstakil ev derken bir villadan bahsetmiyorum, daha çok eski mahallerde bulunan iki-üç katlı minik evlerden bahsediyorum. Ben ise onun bu tercihini teoride çok beğenirken, pratikte kapısı bacası akan, tesisatı eski, ısıtması zor, güvenliği riskli bir ev fikrine bir türlü ısınamıyorum. Daha korunaklı bir sitede, sessiz sakin, geniş bir ev hayalleri kuruyorum. Böyle bir sitede oturup hayattan izole olmak fikri ise kalıplara sokulmaktan nefret eden Kompozit’in tüylerini diken diken etmeye yetiyor.

Bundan sonra yaşayacağımız evi satın almak istediğimiz, dolayısıyla elimizde avucumuda olanı oraya yatıracağımız için bu nihai kararı verme süreci epeyce sancılı geçiyor bizim adımıza. Ooof of, ne zormuş bazen ortak hareket etmek!

Not: Resimler temsil misal olup bizimle ilgili herhangi bir seçeneği yansıtmamaktadır :)

13 yorum:

İlk dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
kirazsevdasi dedi ki...

biz de cekmekoye bakiyoruz Senemcim,
hatta almak uzreyiz, site, icinde oyun parklari olan yerler var.
bana kalsa ben de kompozit gibi dusunuyorum ama zorrr

İlk dedi ki...

Hisarustu civarini biraz bilen biri olarak (gerci 6 yil olmus oradan gideli, degismis olabilir) guvenligin dert olabilecegini dusunuyorum. Hirsiz girmeyen ev yoktu cevremizde. Ustelik evler kohne de olsa cidden pahali.

ABD'den BoUn'a donen arkadaslarim Cekmekoy (ismini yanlis hatirlamiyorsam) denen yeni bir yerden bahsediyorlardi. Servisleri varmis/olacakmis, fiyatlari uygunmus vs..

Her halukarda zor Istanbul'da ev bulmak, tasinmak, yeni bir duzen kurmak. Umarim ikinizin de gonlune gore bir yer bulursunuz. Kolay gelsin sizlere.

Ayşe dedi ki...

kolay gelsin ne diyeyim... Acaba Arnavutkoy'de falan var midir senin dedigin gibi evlerden? bu arada ben Istanbul'dayken gorussek, ben cok memnun olurum, bilmem siz ne dersiniz?

sinem dedi ki...

Benim iş arkadaşı bir abinin kuruçeşmede yukarıda kızına verdiği bir evi vardı .Eski tiplerden .Bir kez gittik gerçekten bayağı eskiydi. O tip bir evi alınca baştan sona yenilemek lazım ama bana da daha sıcak geliyorlar

pecan dedi ki...

Merhaba Sanem,
Ben de ITU de yard doc olarak goreve baslayacagim bi kac ay sonra. Kadro ciktiktan sonra lojmana basvuracagim. Bende Maslak-Ayazaga civarinda kiralik yerlere bakiyordum, oldukca pahali.

Ben seninle ayni fikirdeyim. Esini anliyorum fakat deprem yonetmeligine gore insa edilmis guvenli bir yerde oturmayi tercih ederim.

Tasinmak zor. 18 yasimdan beri birkac senede bir tasiniyorim. Simdi de okyanusun obur tarafina tasinacagim. O kadar gozumde buyuyor ki.

KUZEY TAN dedi ki...

İkiniz de haklısınız.(Nasrettin hoca oldum:)))

Şehirden uzak bir site: sizi a sosyal yapacaksa, arkadaşlarınız size gelmek için 2 kez düşünecekse,harita üzerinde "sadece 25 dk" derken sadece kuşlara hitap eden, istanbul trafiğini bilmeyen satıcılara inandıysanız , çok küçük yaşta trafik stresi yaşatmak söz konusuysa uzak durulmalı şehirden uzaklaşmaya.

Şehir içinde yaşlı bir ev alarak: Deprem tehlikesini unutamayıp ya uygun değilse endişesi, hergün heran masraf, tamirat koşturma işleri, herzaman güvenlik problemi olan,kapıdan çıkınca bakkala hemen ulaşacağınız ama çocuk parkı için yollara düşeceğiniz, arabanızı 3 hatta 4 arka sokağa park etmek zorunda kalacağınız,Neva 2 sene sonra siz yanında olamadan asla sokağa çıkamayacağı, asla bir yatırım olarak kalamayacak bir yere sahip olacaksınız.

Zor zor. Ben terazi burcuyum. Kefeye koydum. Terazimin "SİTE" hayatı ağır bastı. Şehir dışları 2-3 yıl sonra şehir içi oluyor, gerçek arkadaşlar herzaman sizinle oluyor, yeni arkadaşlıklar oluyor, çocuklar güvenle havuzda yüzüyor arkadaşları ile oynuyor. Bu sebepten seni destekliyorum

Evren dedi ki...

Senem, bak şimdi üzüldüm ya! Ben dönünce birlikte aynı yerde kalırız, Neva'yla Tülin Su sokaklarda çılgınca oynar, biz de sararız onları izlerken diye hayaller kuruyordum :(

Gerçi bizim daha ne olacağımız belli değil ya! Siz iyisi mi güzel, sağlam bir yer bulun ("kolaydı!" dedin duydum;) belli mi olur belki takılırız peşinize, biz de geliriz gittiğiniz yere :)

senem dedi ki...

Kirazcım, biz de bu aralar Ataşehir'e falan bakmaya başladık. Çekmeköy o taraflarda sanırım değil mi? Siz nereden ev almak üzeresiniz? özelden mi yazışsak acaba?

İlk, Hisarüstü dediğin gibi hem çok köhne hem çok pahallı. Malum Etiler ve Ulus'a yanaşmak bile mümkün değil Üstelik bu civardaki evler hep eski olduğu için deprem yönetmeliğine göre de yapılmış değiller. Biz de bu aralar karşı tarafta ama yine servis güzergahında olan yerlere bakmaya başladık. Zor iş hakikaten, hayırlısı diyorum. Sen çocuğunun özellikle ilk yıllarını Amerika'da geçirmeye bak. Geniş mekanlar ve yeşillikler içinde. :)

Ayşe, İstanbul'a geldiğinde görüşelim tabi, çok sevinirim ben de.

Sinem, bana da öylesi daha sıcak geliyor ama dediğin gibi baştan sona yenilemek lazım öyle bir evi. Masrafı düşünebiliyor musun? :(

Pecan, demek dönüş yakın. İnşallah ilk etapta lojman çıkar. Sizin lojmanlara da birkaç kere gittim ben (tam istinye park karşısı), çok güzel. Maslak-Ayazağa civarındaki ev fiyatları Mashattan falan sağolsun iyice uçtuğu gibi, üstelik bir de o tarafta hava kirliliği ve trafik feci boyutlarda. Hayırlısı olsun :)

Kuzet Tan'ın sevgili annesi, hah işte ben de aaaaynen böyle düşünüyorum. Sonuç olarak ikimiz de haklı gibi görünüyoruz bu nedenle de bir orta yol olarak şehir içindeki sitelere bakıyoruz şu aralar. Bir tane bulduk aslında ama hala Kompozit'i tam ikna edebilmiş değilim. Bakalım neler olacak? :)

Evreeeen, yaaa offf, aslında ne yapmak lazım biliyor musun? Bir kooperatif kurup kendi evlerimizi yapmak. AKS'ler, siz, biz, üniversiteden başka birkaç yakın insan... ondan sonra hepbirlikte yaşayıp, çocukları birlikte büyütmek lazım. İnsan çocouk sahibi olunca kalabalığın, ailenin, dostların önemini çok daha iyi anlıyor. N. nin böyle bir projesi vardı aslında ama bizim zaman da gitgide daralıyor. Du bakalım!! :)

Evren dedi ki...

Kooperatif isteeeriz!
Kooperatif isteeeriz!

Evren, kocasu & yavrusu

pecan dedi ki...

Senem

emlakkulisi.com diye bir site var. Ben emlak islerine merakli oldugum icin (babamin bir miktar emlaki var:)) takip ediyorum bu siteyi, hani emlaktaki trendler ne yonde diye. Sana da tavsiye ederim. Ozelliklede siteyi kuran kisinin soru cevap kismi var. O kisim bayagi guzel.

Beni lojmandan cok, Turkiye'ye ve bir devlet universitesine ve uc kurus maasa geri donuyor olmak dusunduruyor. O maasla nasil motive olacagim acaba? Yasam sevincim olacak mi? Donme zorunlulugum yok, Turkiye'den burs alarak gelmemistim buraya, fakat korolasica ekonomik kriz baska secenek birakmiyor bana.

Evren dedi ki...

Senem, Avrupa Yakası'nın 176. bölümünü izlemiş miydiniz? Ben geçen gün izledim, biraz geriden takip ediyorum da herneyse tam sizin bu durumla ilgili diyecektim :) İzlediyseniz de şu iki kısma tekrar bakın derim:
http://www.youtube.com/watch?v=KCl4P5jUqVQ&feature=related
ve
http://www.youtube.com/watch?v=mk24sL9ZcOs&feature=related

Kolay gelsin, sevgiler...

senem dedi ki...

Pecan, web adresi için teşekkürler. Kompozit’e ileteyim bakalım, şimdilik ev arama işini onun üzerine yükledim. Benim sinirlerim bozuluyor. Bir de üstelik şimdi aldınız aldınız, önümüzdeki sene fiyatlar çok artacak falan diyorlar!!! Bu arada üç kuruş maaş can sıkıcı tabi ama bazen üniversitelerin fringe benefit’leri hakikaten iyi oluyor. Mesela BU daki bu lojman olayı bizim ilk 6 senemizi ciddi anlamda kurtardı. Maaşın azlığını pek hissetmedik açıkçası. Bir de üniversite ortamının demokratik olması bizim için çok önemliydi. Maaş az bile olsa biz burada gerçekten mutluyuz. Şimdilerde, özellikle çocuk sahibi olduktan sonra Amerika’nın geniş alanlarını, rahat ortamını özlemeye başladım ama başlarda “ohh ne iyi yaptım da döndüm” diyordum. Oraya sonra tekrar geri dönme imkanın varsa, gelip burayı da bir denemek lazım diye düşünüyorum. Sen ne zaman dönüyorsun?

Evrencim, dur bu akşam eve gidince izleyeyim youtube’dan... merak ettim şimdi : )

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...