23 Ekim 2009 Cuma

iki dil bir bavul



Merakla bekliyordum, buugün gösterime girer girmez gittik gördük. Zaten öğretmen yetiştiren ve mezun olan öğrencilerinin birçoğu doğu illerinde görev yapan birisi olarak görmem şarttı. Tam beklediğim gibiydi. Dudağımda gülümseme, boğazımda kocaman bir düğümle izledim. Derdini çok içten, çok doğal, çok samimi anlatan bir belgesel “iki dil bir bavul”. Anadil nedir, neden önemlidir, anadilde eğitim neden şarttır apaçık sermiş gözlerimizin önüne. Çocuklara bu kadar sevgiyle yaklaşan bu filmi herkes izlemeli bence.

3 yorum:

Tuğçe dedi ki...

:)

KUZEY TAN dedi ki...

Bende cok merak ediyorum. fragmanı daha önce izlediğim de ne tepki vereceğimi bilemedim.
Doğuda köylerde, sınırlarda öğretmenlik yapan arkadaşlarım oldu. Burukluklarla, acı gülümsemelerle dinledik anılarını.
3 dil bilen, 25 yaşındayken ingilizce öğretmeni bir kız arkadaşımızı 12 öğrencili köy okuluna sınıf öğretmeni atadıklarında ve yerine gidip ertesi günü istifa ettiğinde kızsak mı hak mı versek bilemedik. Onun durumuda filme uyarmış.

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

fragmanı bugun tvde izledim. yazın çok kitap okuyacak mısın? sorusuna çocuğun hayır demesine, öğretmenin de ne demek lan hayır, demesine pek güldüm. işin tuhafı bizim okul yıllarımızda oluyordu böyle salakça diyaloglar-ki herkesin anadili türkçe'ydi. öğretmenlerden amma çekinirdik yahu..korkudan da saçmalanıyormuş demek ki..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...