30 Ekim 2009 Cuma

gofret güzeli ve neva isminin anlamı



Bir önceki post’a gelen yorumlarda yukarıdaki gofret güzelinin ismini bu gruptan alıp almadığını sormuş Hülya, Sinem de Neva’nın isminin neva makamıyla bir ilgisi olup olmadığını sormuş. Yazmak istedim.

Neva’nın isim babası Kompozit’in nota defteridir efendim. Bir gece evdeyiz, hamileliğimin başları henüz, kızımız olacağı belli olmuş ama. Kompozit udunu çalıyor, ben de kitap okuyorum. Birden başını kaldırdı Kompozit ve durup dururken “mesela Neva olabilir” dedi. “Ne Neva olabilir?” diye bile sormadım ben. “Evet, olabilir” dedim sadece. Ne tesadüftür ki, o sırada okumakta olduğum kitap İhsan Oktay Anar’ın “Suskunlar” romanıydı ve bilen bilir bu romanda Neva adlı güzeller güzeli bir karakter vardır, romanın baş kahramını deliler gibi aşıktır Neva’ya. Mevlevilik ve neyzenlik, musiki ve aşkı konu alan bu kitapta Neva ismi de bir müzik terimi olduğu için özellikle seçilmiştir zaten. Ayrıca neva makamı darüş-şifada gönül yarasına iyi gelen makam olarak tanımlanmaktadır. Yani evet, biz Neva’nın ismini doğrudan klasik Türk müziğinden esinlenerek koyduk.

14 yorum:

ELİF dedi ki...

Çok güzel bir isim. Ben de Neva diye bir kitap okumuştum eskiden, başkahraman kızın adıydı Neva, o zamandan beri çok beğenirim bu ismi...Çok tatlı Nevacık...

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

O tatlı Nevanın kalan gofret kırıntılarını da ben yiyebilirmiyim yanaklarından:)

Neva ismi hem güzel hemde çok asil duruyor:)

yeşim dedi ki...

çok çok güzel bir isim..Suskunlar romanı da harikadır bu arada...

elfeyp dedi ki...

Adıyla yaşasın Nevacık. Çok güzel ve kulağa hoş gelen bir isim..

Adsız dedi ki...

İkinciyi de kız doğurursam (inşallahhh) Neva koyabilirim adını :)

Özlemişim Neva'yı da seni de, öpüyorum çok...

Rahşan

sinem dedi ki...

Önsezilerimde yanılmadığıma sevindim :) Çok çook eskilerden bir makam olunca ilgili olmayanların pek de bileceği bir isim değildi.Suskunları malesef okumadım .İsmiyle yaşasın Gofret Güzeli

annesininoglusu dedi ki...

adıyla yaşasın, çikolata güzeli:))

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

ama okunuşu neva diil. yani sondaki a azıcık uzatılacak değil mi senem?

KUZEY TAN dedi ki...

İsmiyle gelmiş. Hemde çok güzel bir isimle. İsmi ona güzellikler getirsin.

Püstüklü Mama dedi ki...

anlamı harikaymış.

Neva dedi ki...

Merhaba, benim adim da Neva(yas 34).Buyukbabam muzisyen oldugu icin babam bu ismi secmis ve begenmis. Farsca bir kelime oldugu icin bircok farkli anlami daha var, hos ses, seda, vs. Ben Amerika'da yasiyorum, ismimim anlamini da 'melody' olarak ceviriyorum.
Neva'cik cok seker, gule gule buyutun. Sevgiler, Neva Ignatow

senem dedi ki...

Elif merhaba, Ilgın Onut’un romanından bahsediyorsun sanırım. Ben henüz okumadım ama Neva’nın ismini söylediğim birkaç kişi daha bahsetmişti bana bu romandan... Teşekkür ederiz : )

Pembeli, gel de ye o gofret kırıntılarını, her tarafına bulaştı zaten. : ) Bu arada yemek blogundan nefis tarifler indiriyorum ara sıra. Bu vesileyle teşekkür etmek istedim. :- )

Yeşim, ben de beğenmiştim Suskunlar’ı. Ama galiba en güzel romanı Puslu Kıtalar Atlası imiş.

Teşekkürler Elf teyzesi.

Rahşaaaan, ne güzel seni burada görmek. Hadi hayırlısı. Mina’ya bir Neva ne güzel gider. Benim de ikincisi kız olursa Mina ismi listenin başında. Biz de sizi çok öpüyoruz.

Sinemcim, teşekkürler.

Annesinin oğluşu, amin ve çok teşekkürler.

Hülya, evet, a nın üzerinde aslında şapka var. Nevaaa diye okunuyor aslında ama biz kısaca Neva’ya da alıştık ailecek.

Kuzey Tan, çok teşekkürler.

Püstüklü Mama, çok teşekkürler hem ziyaretin hem de yorumun için.

Neva Hanım merhaba. Hoşgeldiniz. : ) Aslında posta bir daha baktım da gerçekten de Neva isminin anlamından pek bahsetmemişim. Evet Farsça’da Nawa olarak geçen nevanın hoş ses, seda anlamları var. Hatta kısmet, bereket anlamı olduğunu bile duymuştum ben. Bu arada biz Neva’yı seçerken birkaç dilde birden kullanılan bir isim olması da hoşumuza gitmişti. Farsça’da ve Kürtçe’de var neva kelimesi. Ayrıca Rusya’da bir nehir adı. Neyse yani genel olarak bizim çok sevdiğimiz bir kelime. Yorumunuz için çok teşekkürler.

Mürsel DEDEOĞLU dedi ki...

sayfanızı "Neva" isminin anlamını araştırırken gördüm...idealimde bir kız çocuğu büyütmek var,ismini de Neva koymayı düşünüyorum,umarım gerçekleştirebilirim...

çocuğunuz adıyla büyüsün...

saygılar sunarım....

Adsız dedi ki...

Webmaster cok tesekkurler...

Selamlar Burcu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...