29 Eylül 2009 Salı

3G teknolojisi



OIP "yeterin" artık demiş çok haklı olarak. Bu 3G reklamları gerçekten de illallah dedirtti hepimize. Ancak 3G yalnızca tahammülü zor reklamlarıyla mahvetmiyor hayatımızı. Çok övülen bu muhteşem teknoloji aslında elimizde patlamak üzere olan saatli bir bomba gibi. Boğaziçi Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölüm Öğretim Üyesi Prof. Dr. Selim Şeker diyor ki

"Bu sistemde iletişim aracı olarak kullandığımız, bir odayı dolduran bütün elektrik aksamını bir telefona soktular. Maalesef para kazanırken çevre ve insan sağlığını hiç düşünmüyorlar. Bu teknoloji ile beraber bugüne kadar 1 baz istasyonu olan yerde, artık 9 tane baz istasyonu olacak! Yani baz istasyonu sayısı çok artacak. İngiltere’de 3G ile beraber baz istasyonu sayısı 50.000–70.000 civarında artış göstermiş."

----

"Sigara konusunda devlet ve toplum çok geç uyandı ama artık büyük hassasiyet gösteriliyor. Çok geç olmadan cep telefonu konusunda da aynı hassasiyetin gösterilmesi gerekiyor. Bunun için, sivil toplum örgütlerine, devlete ve özellikle telefon kullanan vatandaşlara büyük görev düşüyor."

Yazının tamamı için bknz: http://www.iyibilgi.com/haber.php?haber_id=128836

6 yorum:

sinem dedi ki...

Çok haklı bir yazı bu Senem ,evin 50 mt ilerisine baz istasyonu kurmuşlar sessiz sedasız ,işin ilginç yanı ilköğretim okuluna 100 mtrede .Ptt kaldırılmasına yönelik istek yerine inceleme başvurusunu işleme sokuyor bizde başvurduk ,ilköğretim okulu yanına kurulamaz diye ama malesef ülkem üzülerek söylüyorum ki kanunsuzluklar ülkesi.

kirazsevdasi dedi ki...

toplum olarak hareket etmek sart.
kendimizi, cocuklarimizi elimizden geldigince korusakda, herkes ayni bilincte olmadikca fena...

olmadık işler peşinde dedi ki...

Bu yazı mail olarak gelmişti bana. Okurken dehşete kapıldım. Uzak durmak istiyorum mümkünse...

Özlemhan dedi ki...

Ay çok korkuyorum yaa hergün çok hızlı bir şekilde kanser hastalığı artıyor ve biz çaresiz kalıyoruz

Yasemin Aktuğ dedi ki...

Kesinlikle katılıyorum artık radyasyonun olmadığı yer kalmadı ve bunu dahada artırmanın hiç anlamı yok ben kullanmayı kesinlikle reddediyorum.Konuşurken karşımda ki insanınyüzünü görmesem biyerlerim eksilmiyor ya

BirBen dedi ki...

Katılıyorum ama önüne geçmemiz imkansız,bir gün dünya o bilimkurgu filmlerinde izlediğimiz hallere dönecek.İnsanlar hormonlu gıdaları,radyasyonu yiye yiye mutasyona uğrayacak,robotlar etrafta dolaşacak,su,yeşillik kalmayacak...
Kötü bir senaryo ama olacak gibi geliyor bana:(
Kendi adımıza birşeyler yapabiliriz belki o zaman çocuklarımız biraz daha rahat yaşar ama onların çocukları için durum belli değil.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...