27 Mayıs 2009 Çarşamba

iş, güç, çocuk ve neva 9 aylık

Dönem sonu geldi, okulda yine işler o kadar ama o kadar yoğun ki, başka hiçbirşeyle doğru dürüst ilgilenemiyorum. Sabahın erkeninden ofise atıyorum kendimi, sınavlar, ödevler, tezler, görüşmeler.... akşam E. Teyzemizin gitme saatine kadar okuldayım. Akşam olunca hiçbir işi tam bitiremeden ofisten çıkıp eve yollanıyorum. Allahtan E. teyzemiz sağolsun, tertemiz ve düzenli bir ev karşılıyor beni. Bir de benim eve gittiğim saatte Neva genelde uyuyur oluyor ve ben gittikten yarım saat sonra uyanıyor. O arada ben de kısa bir uyku çekebilirsem şanslıyım, aksi takdirde pillerini şarj etmiş bir şekilde uyanan Neva’nın peşinde koşmak bayağı zorlu oluyor. İşin güzel yanı saat 18:30 civarı işten dönen anne babalar her yaştan çocuklarını da alıp lojmanın önünde toplanıyorlar. Kapının önü tam bir panayır yerine dönüşüyor: anneler-babalar, çocuklar, bebekler, kediler, köpekler, bisikletler, arabalar... çoğu zaman sohbetlere çay, bira ya da meyve suyu eşlik ediyor. Saat 20:00 ye kadar böyle oyalanıp sosyalleştikten sonra evimize dönüyoruz.



Neva bu aralar tam bir ballı börek. İnanılmaz tatlı. O küçük suratını yalayıp yutmamak için kendimi zor tutuyorum. Pazartesi günü 9 aylık olan kuzum artık o kadar oyuncu oldu ki geceleri hemen yatmak istemiyor. Eskiden 8, bilemedin 8:30 da yatan çocuk uyku saatini kendiliğinden gece 10 a kaydırdı. Evin içinde emekleyerek dört dönüyor. Bir de üstelik emeklerken onu kovalayalım istiyor. Durup durup bekliyor bzi, peşinden gelmezsek kızıyor. Öyle sevimli ki o halleri..

video

Bu arada Neva son iki haftadır “baba” demeye başladı. Önceleri bilinçli söylemiyor sadece iki heceyi bir araya getiriyor diyordum ama dün akşam babası geldiğinde onu görüp direk “babba” diyince gayet bilinçli olduğunu farkettik, ikimiz de inanamadık. Babasının ağzı kulaklarına vardı haliyle. Kuzunun hayatındaki önemli bir mihenk taşına daha şahitlik ettik böylece. 9. ay itibarıyla Neva artık sürekli ayakta durmak istiyor, her yere tırmanası var. Mama sandalyesine oturtmaya çalışıyoruz ama poposu yer görmüyor, illa ayakta duracak. Bir de hemen sandalyenin yanındaki masaya tırmanmaya çalışıyor. Bacağını atıp tırmanmayı da keşfetmiş durumda sıpa, canımıza okuyor. Kaç defa tam masa ile sandalye arasına düşecekken havada yakaladım.

video

Bu arada eli ayağı da hiç durmuyor, sürekli ona buna sataşıyor, tabak, bardak devirmeye çalışıyor. Bir elini tutsan öbürüyle atlıyor, hiç olmadı ayağıyla uzanıyor, ahtapot gibi her yere ulaşıyor. Ama işin güzel yanı ağlak ya da huysuz bir bebek değil. Yalnızca hareketli, yaramaz ve inanılmaz azimli. Ha bir de çok korkusuz.





Artık kelimelerin anlamını da iyi biliyor kızım. Örneğin bu videoda olduğu gibi "Neva topun nerede?" diye sorunca hemen topa bakıyor...

video

Bu çocuklar hakikaten çok hızlı büyüyorlar ve büyüdükçe daha mı eğlenceli oluyorlar nedir!!!

12 yorum:

ELÇİN dedi ki...

emeklerken çıkan nefesine bayıldım :)

allah bağışlasın çok tatlı olmuş kuzucum

yeşim dedi ki...

neva çok tatlı maşallah.. bence de büyüükçe daha şekerpare oluyorlar:))

Ayşe dedi ki...

nevayi tutabilene askolsun, kocaman bezine bakmadan nasil da emekliyor atom karinca gibi. Senem, Allah nazardan korusun, cok seker olmus bu...
saclarindaki o kahkuller de cok yakisiyor. :)
sevgiler. bu arada seni mimlemistim Eskisehir'e gitmeden evvel.

dilek ve tatlısı dedi ki...

çok tatlı maşallah yerim ben onu benim kızımda şuan 6 aylık oda böyle emekliycekmi çok komik çok tatlı o günleri iple çekiyoruz

kirazsevdasi dedi ki...

senemcim bi kere Neva cok sansli bir bebek, tabi ki senin gibi bir annesi oldugu icin o ayrı da :) boyle lojman ortamında buyumek harika bi histir bilirim. guvenli huzurlu ve kalabalik :)
demek baba demeye basladi yerim onu ben yerrr.
sevgiler.

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

tuna da emeklerken böyle nefes nefes kalıyor. sırf o sesi duyayım diye çocuğa kilometre yaptırıyorum. hele benim peşimden koşarken bi ara gözden kaybolduysam soluk soluğa kalıyo resmen.
evet katılıyorum, şimdi harika zamanlar yaşıyoruz

mummy dedi ki...

Senemcim her ay diyorum ki en tatlı zamanı bu ay heralde,ama bir sonraki ay daha da tatlılaşıyor..Bu bıdıkların var ya her günleri bir öncekinden güzel,neşeli,eğlenceli..Allah bozmasın neşelerini..Öpüyorum tatlı Nevacığımı..

KUZEY TAN dedi ki...

inanamıyorum ne kadar tatlı birşey bu. Cidden tam yemelik olmuş.
emeklemesi süper. bizim adam daha 50 cm mi 3 dk aldığı için Neva super hızlı "atom karınca"
Neva bu aysonuna koşar gibi geliyor.
Bu arada videonuza Kuzey Tan bayıldı.Nevayı seyrediyor.Belki taktik almıştır emeklemesine.

Calanon dedi ki...

Oyle buyuk bir heyecan, ehe ehe ehe diye sana gelisine bayildim. 9 ay ne cabuk gecti degil mi? Iste simdi tam anlamiyla yemelik oldu gercekten annesi.

tarkanın annişi dedi ki...

ya bayılıyorum ben bu Neva'ya annesi yaaaa. O heyecanla gelişini yerim ben. Maşallah kırkbir kere benim oğluşumda umarım o günlere erişir.Bizde şimdilerde daha yeni yani kollarımız üzerinde vücüdumuzu kaldırıyoruz. Neva'cım Tarkan kardeşin ve annesinin sana bolca selamı var.

elfeyp dedi ki...

'Ayyy!!Diccii!!' diye izledi melek güneş neva'yı :) Öptük sizi....

Senem dedi ki...

Elçin çok teşekkürler. O emeklerken ki nefes nefese kalışına ben de bayılıyorum. Bir ciddiyet katıyor olaya ki sorma gitsin : -)

Yeşim hakkaten büyüdükçe daha tatlanıyorlar. Hele bir de konuşmaya başlasınlar, o zaman iyice çıldırıcaz..

Ayşecim, çok sağol. Gerçekten çok iyi dedin, Neva tam atom karınca... bıdı bıdı hiç durmuyor.. mimini aldım, en kısa zamanda yazacağım :- )

Dilek hoşgeldin. Bu çocukların yapabildikleri günden düne değişiyor ve ilerliyor. Ama ben özellikle 7-8 aydan sonraki gelişim hızına inanamadım. Gör bak senin kızın da yakında nasıl emeklemeye başlayacak :- )

Kirazcım, haklısın. Ben de hep lojman ortamında büyüdüm, o yüzden ne kadar güzel olduğunu iyi bilirim. Neva’nın da bunu tadıyor olmasına çok seviniyorum ama ne yazık ki bizim lojman süremiz bu sene sonunda bitiyor. Bakalım sonra ne yapacağız!!

Hülya, Esra valla haklıymışsınız. Her ay bu en tatlı hali herhalde diyor insan ama bir sonraki ay yine şaşırtıyor bunlar bizi. Aman hep böyle devam etsin inşallah!

Kuzey Tan’cım hadi kaldır popişi.. : -) Annesi mesela tekniği alana kadar, bir aldımıydı acayip hızlanıyorlar. Ondan sonra resmen yakalıycam diye evin içinde dört dönüyorsun : -))

Calanon, sorma, bu ara hep bu durumdayız. Sürekli bana doğru emekleyen bir minik tırtıl!!! Çok tatlı çok!!

Tarkan’ın annişi, biz de Neva ile size çok selam ve sevgilerimizi gönderiyoruz.

Elf’cim öptük MG’yi!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...