11 Mayıs 2009 Pazartesi

artık ben de anneyim!!



Dün bir anne olarak geçirdiğim ilk anneler günüydü. Geçen seneki anneler gününde kocası tarafından “bir nevi anne” olarak tanımlanan bendeniz bu sene “gerçek anneliğe” terfi etmiş olmanın haklı gururu içindeydim :-)

Tüketim toplumunun gereksiz bulduğumuz ritüellerine inat taze kır çiçekleri ve mis gibi bir kahvaltıyla kutladık bu günü. Aslında kutladık denemez pek, daha çok andık diyelim. Son 8.5 aydır benim için hergün anneler günü ne de olsa. Her gece sabaha kadar neredeyse saat başı kalkıp emzirdiğim, hiç olmadı üstünü başını, nefes alıp verişini gece boyu defalarca kontrol ettiğim; sabahın kör saatinde uyanıp gülücükleriyle güne başladığım; ağladığında göz yaşlarını içime akıttığım; ellerini, ayaklarını, dudaklarını, yanaklarını, poposunu ısıra ısıra yemek istediğim; kahkahalarla güldüğünde içimde kelebekler uçuşturan, kucağıma aldığımda sarıp sarmalayıp tekrar içime sokmak istediğim Neva ile bana zaten hergün bayram. Sanırım işte bu nedenle dün öyle çok özel birşey hissetmedim açıkçası. Nevoş’un hem anneannesini hem babaannesini –şehir dışında oldukları için- telefonla arayıp anneler günlerini kutladık. Böyle çocuğunun anne, baba olduğunu görebilmek ne büyük mutluluk diye düşündüm. Dilerim biz de görürüz o günleri, ben de Neva’nın anneler gününü kutlayabilirim inşallah bir gün.

Gün boyu gelenimiz gidenimiz eksik olmadı. Her gelen yanında bir demet taze çiçek getirince evimiz de çiçek bahçesine döndü. Neva desen zaten kalabalıkta mutluluktan dört köşe, mutlu mutlu dolandı durdu. Neva’nın burnu akıyormuş, bir gece once yine anne-kız hemen hemen hiç uyumamışız, kimin umurunda! Dün bizden mutlusu yoktu!!! Hayattan bütün dileğim bugünkü huzurumuzu ve sağlığımızı koruyabilmek. Daha ötesi değil.

Tüm annelerin, anne olacakların, kendini anne hissedenlerin geçmiş ve gelecek anneler günü kutlu olsun.

4 yorum:

Ayşe dedi ki...

son dilegini uzerime alip tesekkur ediyorum.
resimde ikiniz de oyle duru ve keyifli cikmissin ki anlatamam. cok sevgiler.

kuzunun annesi dedi ki...

Nevacık cok tatlı görünüyor yine . Anneler günün kutlu olsun Senem . O Nevayı bende ısırmak istiyorum zaman zaman :)

saricizmeli dedi ki...

Neva'nın bindiği salıncak da plastik değil mi? Bugün sınava giderken etrafa bakıyordum, çocuk parkları gözüme ilişti (bizim evin önündeki parkta 2-3 oyuncak olduğu için çok algılamamışım.). Plastik yığınları. Biz küçükken demir ve tahta kullanılırdı ne güzel. Güneş altında erisin, kolay kırılsın sağlıksız olsun biz de para kazanalım mı diyor birileri?

Ayşe dedi ki...

senemcim bir mim var senin icin.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...