1 Mart 2009 Pazar

sucu neva

Neva hanım artık 6 aylık koca bir bebek oldu ya hani bizim de ek gıda maceralarımız başladı. Hiçbir zaman öyle çok planlı programlı bir insan olamayan ben bu konuda da biraz öyle olacağım galiba. Neva son bir haftadır hemen herşeyden deniyor, herhangi bir saat sınırlamamız yok. Cam rendeden geçirilmiş elma püresi ve evde mayaladığımız yoğurtla ilk ek gıda denemelerine beş aylıkken başlamıştık zaten, şimdi sıra sebze çorbası ve kahvaltıya gelmişti. Aman dilimi ısırayım, tahtaya vurayım, popomu kaşıyayım, velhasıl nazar değmemesi için ne gerekiyorsa yapayım, sonra da söyleyeyim: Neva şu ana kadar ne verdiysem bayıla bayıla yedi. Elmadan, sebze çorbasına, pekmeze doğradığım küçük ekmek içlerine kadar herşeyi özellikle pütürlü veriyorum ki sonradan sorun olmasın. Neva hepsini şapırdatarak yiyor, hatta kaşığı eline alıp kendi kendine yeme girişimlerinde bulunuyor.

Bu arada Neva’ya yedirdiğimiz gıdaların mümkün olduğunca organik olmasına gayret ediyoruz. Nitekim sebze çorbasına koyduğumuz herşey (yarım patates, yarım havuç, biraz ıspanak, biraz maydanoz, biraz pirinç ve bir tatlı kaşığı zeytinyağı) organikti. Yoğurdunu mayaladığımız süt de Aysun Hanım’ın çiftliğinden taze taze ve olabildiğince katkısız geliyor. Bu bu süte bayıldık, her hafta beş litreyi hızla tüketiyoruz. Belki Neva’yı her zaman organik gıdalarla besleyemeyeceğiz, bir yerden sonra ipin ucu kaçacak ama en azından şimdilik, bedeni daha bu kadar tazeyken, ne kadar sağlıklı beslense o kadar kardır diye düşünüyorum.

Bu arada Nevacık su ile de iki gün önce tanıştı ve bayıldı. Biberonun içinde suyu görünce sevinçten kahkahalar atıyor, biberonu resimde görüldüğü üzere iki eliyle kavrıyor ve bize hiç ihtiyaç duymadan susuzluğunu gideriyor : -)

12 yorum:

Tuğçe dedi ki...

Yaaa canım O benim...
Maaşallah Neva ya!Gayretli miniğim, o su içişe bayıldım :) Afiyet olsun,yarasın...
Senemcm Neva sanki birden çabucacık büyüdü gibi...yani değişiyor ifadesi değil mi...Fıstık!
Aysun hn ın sütlerinden mi acaba :)

Ayşe dedi ki...

soldaki fotograftaki ayaciklara bayildim ben... cok keyiflenmis birisi... Senemcim, Allah nazardan korusun, masallah. putur konusunu da iyi yapiyorsun bu arada bence. :) sevgiler.

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

umarım neva'nın iştahın hiç kesilmez. yemeyen, pütürlü yiyemeyen çocuk çok zor. ben de artık tunişin çorbalarını kaşığın tersiyle ezip veriyorum. blendır, süzgeç vs yok bizde. baştan iştahlıysa öyle devam eder tahmin ediyorum. ama benim adam tembel yaa emin oldum resmen. eline biberonu alıyor su içmek için. ama kafaya dikemiyor hala. azı dişleriyle gevelemek için kullanıyor biberonunu

havvanur dedi ki...

maşallah diyeyim önce neva bebeye annesi süt diorsunya hani inek sütüne doktorlar karşıbirde ben ekgıdaya hiç başlamdım tam 5 aylık oldukk ilk önce neyden başlamalıyım tecrubenize dayanaraktan soruyorum teşekkurler

kirazsevdasi dedi ki...

Nevacım tam bir keyif insani :)

Fotograflar harika, ısırırım :)

Rahsan Collyer dedi ki...

Senem, valla süpermiş Neva'nın ek gıdalarla arası, aman maşallah. Çok şanslısın, yemeyen çocuk çok zor, yeğenimden biliyorum. Ben de bugün bir tavuk denemesine girişeceğim bakalım, denemediğimiz bir o kaldı. Enginar, kereviz, balık, tarhana çorbası, dün de yayla çorbası artık aklına ne gelirse denedik, bizim tepkiler de fena diil bakalım şimdilik:)

Rahsan Collyer dedi ki...

Senem, valla süpermiş Neva'nın ek gıdalarla arası, aman maşallah. Çok şanslısın, yemeyen çocuk çok zor, yeğenimden biliyorum. Ben de bugün bir tavuk denemesine girişeceğim bakalım, denemediğimiz bir o kaldı. Enginar, kereviz, balık, tarhana çorbası, dün de yayla çorbası artık aklına ne gelirse denedik, bizim tepkiler de fena diil bakalım şimdilik:)

Derya kuzuları bunlar dedi ki...

hem tatlı hem uyumlu bebek maşallah.

elfeyp dedi ki...

Şimdi soru 1 :) Pekmez bal gibi yasak değil sanırım, doktora sormayı unutmuştum ama elimde amcamların yaptığı pekmez var ve hemen tattırmak istiyorum güneşe..
Soru 2 ise ben yoğurdu mamasına mayalıyorum, sütün 1 yaşına kadar yasak olduğunu biliyorum. Ama tabi bunda da doğal olanı vermek istiyorum ben de.

Kremali'nin annesi dedi ki...

Hele o biberonu kavrayislari yok mu? Insan kendini zor tutuyor degil mi :))

Senem dedi ki...

Tuğçecim, Neva hızla büyüyür gerçekten de. Her geçen gün bir öncekinden güzel geçiyor. Sen de Duru’nun her saniyesinin tadını çıkart ve bil ki büyüdükçe daha da tatlanıyor bunlar! :- ) Bu arada ben de Duru’nun simsiyah saçlarına, çekik gözlerine bayıldımmm..

Ayşe, çok teşekkürler. Bizimki kirazsevdasının dediği gibi tam bir keyif insanı. Bacak bacak üstüne atıp yatağında keyif yapsın hanım, bayılıyor!

Hülya, yemeyen çocuk çok zor valla. Neva her lokmada ağzını kuş gibi açmasaydı napardım bilmiyorum, resmen sinir harbi olurdu. İnşallah hep böyle gider bizim ufaklıklar.

Havvanur, 5. ayınız hayırlı olsun sizin de. Ben süt dedim ama sütü yoğurt olarak veriyoruz tabi. Yoğurt olunca da kimyası değiştiği için inek sütüyle aynı muameleyi görmüyor, herhangi bir zararı yok. Bebekler yoğurda bayılıyor hep, o yüzden belki siz de yoğurt ya da elma püresi ile başlayabilirsiniz. Biz öyle yapmıştık. Kolay gelsin şimdiden : -)

Rahşancım, afiyet olsun Mina’ya, yarasın!! Canım benim yaaa, enginarla kerevizi bile yedi mi??!!

Derya kuzuları teşekkür ederiz. Sizin kuzulara erişemedik ama biz? :- )

Elfcim, pekmez bal gibi yasak değil, hatta içeriğindeki demir nedeniyle bebeklere mutlaka veriliyor. Ancak tabi çok susatma potansiyeli olan bir besin. O nedenle belki 6. aydan sonra su ile versen daha iyi olur. Ya da tek başına değil de yoğurtla karıştırarak verebilirsin. Yoğurdu da günlük süt ile mayalayabilirsin, yoğurt haline geldikten sonra bebeğe hiçbir zararı yok, aksine çok faydalı.

Kremalı, hem de ne zor dayanmak... yiyesim, ısırasım, içime sokasım geliyor her seferinde!!!

mummy dedi ki...

İnşallah hep böyle devam eder hiç üzmez annesini minik Nevacık..Gerçi şaka maka miniklikten de çıkıyor artık Senemcim..Bardağı tutuşa baksana..Maşallah ona:))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...