4 Mart 2009 Çarşamba

güldünya şarkıları ve kadınlar günü haftası etkinlikleri



Bu albümü ilk çıktığında satın almıştım ama uzunca bir süre rafta bekledi. Pek fırsat bulamamıştım dinlemeye. Son günlerde ise özellikle bazı şarkıları döndüre döndüre dinliyorum. Mesela Sezen Aksu’nun söylediği Güldünya şarkısı Güldünya’nın kısacık ömrü üzerine yakılmış bir ağıt gibi ve derinden sarsıyor insanı. Nazan Öncel’in Leyla’sı hem çok ritimli hem düşündürücü. Emel Müftüoğlu’nun söylediği “Adım Kadın”ın sözlerini dinledikçe insan kahroluyor. Aynur ise her zamanki gibi sesiyle, söyleyişiyle insanın içini yakıyor.

...
Çünkü adım kadın
Dinletemem sözümü

Bana herkes sahip
Benim hiç hakkım yoktur
Ben akıldan yoksun
Ama vazifem çoktur
Adem'in yediği elma
Hep benden sorulur
Çünkü adım kadın
Kadınım hükmüm yoktur
...

Bu arada Boğaziçi Üniversitesi’nde bu hafta Kadın Şenliği çerçevesinde çeşitli etkilinlikler düzenleniyor. Eğer Nevocuğu babasına bırakabilirsem bu akşam “Çirkin İnsan Yavrusu” adlı oyuna, yarın akşam da yalnızca kadınlara açık olan “Kırk Yamalı Bohça” adlı dans ve müzik gösterisine gitmeyi planlıyorum.


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...