9 Mart 2009 Pazartesi

demir damlası

Bu demir damlasından baştan beri hoşlanmadım aslında ama sağlık ocağında verin dediler diye veriyordum. Meltem'in şu yazısı iyice huylandırdı beni. Acaba vermeli mi vermemeli mi? Sizin doktorlarınız bu konuda ne düşünüyor? Bizimkine ancak gelecek ay gittiğimizde sorabileceğim.

Bir de Allah aşkına, demir damlasının korkunç kahverengi lekelerini çıkarabilen var mı aranızda? ben Neva'nın çamaşırlarında sadece granül sabun kullanıyorum, o da hiçbir lekeyi doğru dürüst çıkarmıyor zaten!!

13 yorum:

mummy dedi ki...

Senemcim bizim doktorumuz da 6. aydan sonra kullanmamızı söylemişti ben de bazen unutmakla beraber kullanıyodum ama Ece çoğunu çıkarıyor midesi almıyor.Aslında tam kan sayımının yapılıp eğer değerler düşükse verilmesi gerekiyomuş.Ama 1 yaşında yapacağız kan sayımını demişti doktor.Meltemin yazısını görünce benim de kafam karıştı.Türk kadınlarının büyük çoğunluğunda demir eksikliği oluyomuş bu yüzden vermemek de içime sinmiyor.

Damlanın lekeleri ilk döküldüğünde müdahale edersen bekletmeden Amway Loc ile çıkıyor ama bekletince çıkmıyor o yüzden önlükle ve çenesinin altına peçete tutarak veriyorum ben de.

Sevgiler..

sinem dedi ki...

Ben bu tür yazıları hiç sevmiyorum Senem.Hülyanın yazısını okuduktan sonra girdim yazıya ;doktoru sanki olayda tek otorite gibi konuşmuş bazen biz annelerin duymak istediği sözler olunca hemen onun söylediklerini yapmak istiyoruz ve doğru kabul ediyoruz. Bizim dr umuz Capanın iyi proflarından birisi olduğu ve aynı camiadan olduğumuz halde kesinlikle bilimsel konuşur.örneğin johnsons bed time losyonu almıştım 2. ayda 1 kez kullandım eşim benim boynumada sürdü biraz tüm gece kokusu burnumun ucundan gitmedi ve acaip uykum geldi .Zülal'de gece süt bile içmek için kalkmayınca kendisini aradım olayı anlattım ve kullanımımın nörolojik anlamda bir sorun oluşturup oluşturmayacağını sordum (daha önce uzun süre solunan kokuların nörolojik gelişimi olumsuz etkileyeceğine dair bilimsel bir yazı okumuştum)bana bu konuda yapılmış bir çalışma olmadığı için net bir şey söyleyemeyeceğini ancak kokuların nörolojik gelişimde etkisi olduğunu söyledi. ben anemik olduğum için Zülal'inde kan sayımı düşük çıktı ferrum haussman kullanıyoruz önce dr ferrosanol verdiki zülal hiç hoşlanmadı. Kendisinin söylediği evet d vitamini olsun demir ilacı olsun yada çeşitli vitaminler olsun fazlası çeşitli organlarda birikiyor ancak fazlasında kasıt- oranları söyledi ancak aklımda yok-günde yarım şişe kadar kullanması gerekiyormuş onuda hiçbir anne çocuğuna kullanmaz diye düşünüyorum.Yani herbirimizin dr u farklı düşünebilir ancak bizlerin yapması gereken çocuğumuz için en iyisini yapmak. druna güvenmiyorsan o zaman diyeceğim bir şey yok tabii:) bu arad yeni sayfa düzenin çok hoş olmuş

AycA dedi ki...

Kişisel fikrim ve davranışım şu yönde oldu: Kendim dahil evde kimseye extra vitamin vermedim... sadece 11. ayında ben demir takviyesi vermediğim için 1 ay öncesinde doktorumuz kan sayımı istedi sınıra yakın olduğu için yarım şişe kullanın dedi bizd ekullandık o kadar.
Haftada bir gün mercimek bir gün et yiyen bir çocuğun extra demire ihtiyacı olmaz ( Dr. Hülya Sonugür )
Devit ise 1 yaşına kadar verdim bunun dışında hiçbir takviye yapmadım çünkü :
dışardan verdiğimiz her takviye vücudun kendi üretimini sakatlamaya yaramaktan başka bir işe yaramaz!!.. siz takviye ederseniz vücut uretim durdurmaya başlar nasılda geliyor diye.. bu en sakıncalısıdır.
11. ayda bir kan sayımı yaptır ona göre doktorunu da göz önünde bulundurarak devam et derim ben ..

BirBen dedi ki...

merhaba senem, demir olayı şu sıralar hepimizin gündeminde sanırım,benim doktorum 8 damla ver dedi normalde 4 ya da 6 damla verildiğini biliyorum.korkudan şimdi 6 damla veriyorum ama hiç vermemeyi düşünmedim çünkü alınan vitaminlerin coğrafi bölgelere ve gen yapılarına göre farklılık görterdiğini okumuştum.yani afrikada bir bebeğin d vitamininie ihtiyacı olmazken rusyadakinin ihtiyacı olabilir.bunlar bizim beslenmemizle de alakalı.benim verdiğim mercimek ya da kıymadan demiri ne kadar alacak bilemem, anne sütüm de iyice azaldı benden de çok alamıyordur o yüzden kesmemeliyim ama abartmamalıyım da diye düşündüm.walla bu kafa karışıklığında ancak bu tür çözümler üretebiliyorum:)
bu arada ben de granül sabun kullanıyorum ve elma lekesini bile çıkaramıyorum,ama olsun kimyasalları koklayacağına lekelensin cicileri hem yenilerialmak için fırsat oluyor:)

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

senem
benim de gündemimde aynı mevzu var malum. ben şimdilik 2-3 günde bir 3-4-5 damla falan veriyorum. ama neredeyse her gün kıyma yiyen, anne sütü alan, haftanın 3 günü yumurta sarısı yutan bir oğlum var. sanki hala fazla gibi geliyor. 9.ay dr kontrolünde soracağım ve gerekirse kan tahlili yaptıracağım. demir lekesi de elma lekesi gibi zor çıkıyor. ferro sanol'un lekesi hiç çıkmıyor ama ferrum'un lekesi, hemen yıkandığı takdirde, biraz daha çıkıyor gibi. ben dalin'in sıvı deterjanını kullanıyorum. biraz pahalı ama hem daha iyi temizliyor hem daha iyi kokuyor.

Iraz dedi ki...

Senem,
Ruzgar'ın doktoru da , tanıdığım başka çocuk doktorları da demir şart diyorlar..Rüzgar da iyi besleniyor Tuna gibi, ama ben vicdan yapmaya başlamışken ferromixin' i keşfettim..ferro sanol a göre tuzlu, 12 ytl, ama yemeklerine karıştırıyorsun, asla tadını da değiştirmiyor..bir kutu da 30 adet var, 1 aylık tam..Rüzgar rahat ben rahat, ohhh!!!şunu oku istersen:
http://www.pediatriportali.com/QDetay.asp?QID=42364
sevgiler..

Tugba dedi ki...

Merhaba,
Dr.Clean diye bir markanın kumaşlardaki pas lekesini giderici bir solüsyonu var. Direkt lekenin üzerine sürüyorsunuz anında geçiriyor. Ben Kipa'da bulmuştum fiyatı da uygun (3 Lira mı ne idi)
Herkese tavsiye ederim. Aynı markanın meyva sebze lekelerini de çıkaran bir başka ürünü daha var ancak onun pek faydasını görmedim. Ayrıca uygularmısınız bilmem ama, babaannem elma lekesini çıkarmak için lekenin üzerine idrar damlatmalı der, tabi mama önlüklerinde böyle birşeyi düşünemediğim için lekeli kullanıyoruz biz de önlüklerimizi :)

Calanon dedi ki...

Ingiltere'deyken seyrettigimiz Freaky Eaters adli bir televizyon programi vardi. Bolumlerden birindeki bir adam her gun sadece kizarmis patates ve (dondurulmus) kasarli pizza yiyordu, butun hayati boyunca da baska bir sey yememis.
Iste o adamin ekstra demire ihtiyaci var.

Dengeli beslenen bir kisinin ekstradan ne demire ne vitamine ihtiyaci olur.

Eminim senin de cok iyi bildigin gibi bazi yiyecekler yasamamiz icin gerekli demiri cok iyi karsiliyor; kirmizi et, bazi baliklar, ciger gibi ic organlar, tahil urunleri, brokoli, ispanak gibi bir takim yesil sebzeler. Bu gidalari yaninda C vitami ile alirsan, portakal suyu mesela, daha iyi sindirilip, vucut tarafindan daha da iyi muhafaza edilirmis demir.

Ben ne hamileligim boyunca ihtiyac duydum ekstra bir seye (tavsiye de edilmedi zaten, cunku fazlasi da eksigi kadar tehlikeli), ne de simdiye kadar oglana herhangi bir sey verildi.

Ne kadar ilk baslardaki gibi besin degeri yogun degilse de verdigin sut, vucut bebegin ihtiyaci olan herseyi karsilayacak sekilde uretiyor sutu. Ayrica yavas yavas yemege basladigi sebze, meyve puresi de o ekstra degerleri tamamliyor.

Her seyin basi dengeli beslenme. Bizim gibi bol bol sebze ve meyve tuketen Turk insanina gerekli degil bu takviyeler. Bebekler icin de bu durum ayni.

Cok kisacik bir sey ama suraya da bir bak istersen:
http://ods.od.nih.gov/factsheets/iron.asp#h9

Sevgiler.

Esra Günüşen Ertuğrul dedi ki...

MERHABALAR,
ARKADAŞLAR BENCE ÇOCUĞUNUZU GETİRDİĞİNİZ DOKTORA GÜVENİN VE DEMİR İLACINI ONUN ÖNERDİĞİ ŞEKİLDE VERİN. YOK, DOKTORUNUZUN SÖYLEDİKLERİNDEN ŞÜPHENİZ VARSA BENCE DOKTORUNUZU DEĞİŞTİRİN...DENGELİ BESLENME HERŞEYİN ÇÖZÜMÜ OLABİLİR, FAKAT BEBEĞİNİZE DEMİR GEREKMEDİKÇE ZATEN DOKTORUNUZ VERMEZDİ. ŞÜPHELERİNİZİ DE BENCE DOKTORUNUZLA PAYLAŞIN..

esin ve ömer dedi ki...

Senem ben gebeyken çok dikkatli beslendim ki ömer doğduğunda demir depoları dolu olsun.
6 ayından sonra demir ilacına başladım.10,5 ayına kadar düzenli kullandım.Sonra dengeli besleniyor diye demiri ve yeterli güneş görüyor diye deviti bıraktım.1 yaşında yaptırdığımız testlerde ömerin demir seviyesi neredeyse sıfırdı.
Ben ömere hemen hemen her gün et yemeği ,ara sıra mercimek ,pekmez gibi besinleri düzenli olarak verdim ancak yeterli olmamıştı.Hemen doktorumuz 3 ay kullanacağımız bir şurup verdi.Ömerin demir depolarını doldurduk bu şekilde.
O dönem de ömerde iştah kaybı olmuştu.Şimdi halen demir damlasına devam ediyorum...
Yaklaşık 6 aydır ömere her gün pekmez suyu içiriyorum.
İŞtahımız normal ,keyfimiz yerinde.

Demir damlasını halıdan çıkarma yöntemini söyleyebilirim,ıslak mendille sil hemen çıkıyor :)

Betül dedi ki...

Senemcim bizim doktorumuzda 6.aydan sonra demir damlası verdi.Başlarda düzenli olarak kullanıyordum.Sonra bu düzen yavaş yavaş bozuldu.Efe ye 7 aylıkken kan tahlili yaptırdımVe hemoglobin değerleride gayet normaldi.Şimdi bizde damlayı kullanmayanlardanız.ama hergün pekmez tüketiyoruz.Bence sen kendi doktoruna güven birde için rahat olsun diye bir kan testi yaptır.

Senem dedi ki...

Yorum yapan herkese tek tek teşekkür ederim. Anlaşılan o ki bu demir işi biraz çetrefilli. Her anne gibi ben de biraz iç sesimi dinleyeceğim, diğer annelerin deneyimlerinden yararlanacağım ama sanırım doktor onayı olmadan kesin bir karar veremeyeceğim.Kişisel olarak ben bugüne dek hiç demir eksikliği yaşamadım, Neva da son derece sağlıklı görünüyor ama yine de belli olmaz. Bu aşamada günlük miktarı düşürmek en iyisi belki de. En kısa sürede bir kan sayımı yaptırmak da önemli anlaşılan.

Tavsiye ettiğiniz farklı markaları da deneyeceğim çünkü Neva d-vit verirken kuş gibi ağzını açıp bekliyor ama sıra demire gelince yüzü buruş buruş olup şekilden şekile giriyor :-)

metin dedi ki...

biz denedik limon tuzu geçiriyor.lekenin üzerine biraz limontuzu koyup ıslatıp bekletin arada bir çitileyin geçmiş olsun

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...