8 Mart 2009 Pazar

8 Mart Dünya Kadınlar Günümüz Kutlu Olsun!

Bir kadının ağzından kadının yeri.. 8 Mart Dünya Kadınlar Gününde anlamını bulmuş bir yazı.


ve yine de bir tadımlık bu hayatın yarısı bizimdir
yarısı bizimdir gökyüzünün
sokakların yarısı bizim
enlemlerin boylamların
bu dünyanın yarısı bizimdir
hayata acıyan kanayan yerlerimizle tutunmak düştü bize
pembe patikler
konuşurken başını öne eğmeler bir de
yüksek sesle atılan kahkahalardan sonra aldığımız uyarılar düştü payımıza
geç saatte sokakta kalamamak bir de
gece 12'den sonra sokaklar evimizdeki camın buğusunu silerek dahil olduğumuz
bir kalabalıktı bizim için
ve yine de bir tadımlık bu hayatın yarısı bizimdir
yarısı bizimdir denizin gökyüzünün gecenin
aşık olmanın yarısı bizimdir
sevdiğimiz adam tarafından anlaşılmamak aşkta payımıza düşendir
babalarımız anlamadı bizi önce sonra ağabeylerimiz
mahalledekiler
sokaktakiler
yol arkadaşlarımız
aşık olduklarımız ve yine de aşkın yarısı bizimdir
yarısı bizimdir gökyüzünün
havanın yarısı bizimdir suyun yarısı bizim
evetlerin yarısı bizim hayırların da
bilmiyorum hakkının yarısı bizim
kafa karışıklıklarının
inadın
kıskançlığın
konuşmanın ve susma hakkının yarısı bizim
odaların koltukların
teşekkür ederimlerin
ekmeğin ve emeğin yarısı bizimdir
özetle dünyanın yarısı bizimdir dostlar dünyanın yarısı bizim

------------------

Üstteki yazıyı geçen sene de koymuştum bloguma, bu sene de aynı şekilde paylaşmak istedim.

1 yorum:

sinem dedi ki...

Senem hoş bir yazı ama bence- Ki 10 sene Anadolu'nun çeşitli yerlerinde kalmış birisi olarak-ülkemiz kadının yeri konusunda malesef çok geri kalmış durumda. Hiç unutmuyorum Ç. kalede site yönetiminin toplantısına eşimle beraber katılmıştık 2 yada 3 bayan ancak var. ben gayriihtiyari yöneticiyi eleştirince adam eşime hep karınız konuşuyor, sizin fikriniz yok mu demiş eşimde gülerek o benim fikirlerimi anlatıyor demişti. Yazın dizlerde şort giyince eşimin iş arkadaşı tarafından da topluma örnek olmanız gerekirken nasıl giyiniyorsunuz diye eleştirilmiştim. (Topluma dizaltı etek yadabol pantolon + kalçayı örten hırka yada gömlekle örnek olmak lazımmış sonra öğrendim.)Toplum bakışında ve uygulamada Kuzey Avrupadaki kadın haklarına erişmek dileğiyle.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...