26 Ocak 2009 Pazartesi

Neva 5 aylık

Nevacık oldu 5 aylıııık. Zamanın bu kadar hızlı geçiyor olmasına inanamıyorum. Beşinci ayın dolmasıyla birlikte Neva hakkaten büyüdü sanki, kucakta duruşundan, bakışlarına, her haline sinen bir daha büyük bebek havası var. Yavrum yaaaa, sen daha dün doğdun, daha yenidoğan hallerine doyamadan ne zaman beş aylık oldun demek geliyor içimden. Ama şükür tabi, sağlıkla büyüsün de.

Bugün aylık kontrolüne götürdük Neva’yı E. Hanım’la birlikte. Amanın o da ne... Ağırlığı 6970 gr. boyu da 64.5 cm. olmuş. Son bir ayda yalnızca 200 gr. almış Neva. Bu ay sınıfta kaldık anlayacağınız : ( Sanırım benim işe başlamış olmam etkili oldu bunda. Bir biberon, bir ben derken eskisi kadar çok ememiyor sanki. Gerçi Neva hastalandığında götürdüğümüz doktor bu aylarda çocukta kilo alımının yavaşlamasının ve annenin sütünğn azalmasının son derece normal olduğunu söylemişti ama ben yine de üzüldüm açıkçası. Kendi doktorumuz 60-90 gr. arası taze sıkılmış elma ya da havuç suyu ile, yoğurt vermemi önerdi ama ben vermeyeceğim galiba. Daha çok emzirmeye çalışacağım önümüzdeki günlerde. 15 gün sonra bir daha götüreceğim, bakalım sonuç ne olacak?

7 yorum:

kirazsevdasi dedi ki...

Senemcim, saglikli olsunlarda, büyüsünler, her ay farkli şeyleri öğernsin ve bize de öğretsinler, güzellikleriyle, yaptıklarıyla hayran bıraksın bu minikler bizi :)

mummy dedi ki...

Canım hiç üzülme evet bu aylardan sonra kilo alımı yavaşlayacak tabi..Bir de hastalık girince işin içine kilo kaybı olabiliyor..Toparlar Nevacık merak etme sen....Sağlığı yerinde olsun da..Öptüm o minnoş yanaklarından...Maşallah ona..

Betül dedi ki...

canım ara ara oluyor böyle az kilo alımı.ama önemli olanda sağlıklı olması değilmi?..
Öücükler Neva ya...

Sugibi dedi ki...

mummynin dediği gibi kilo alımı gitgide yavaşlıyor. öyle 1 kilolar falan beklememk lazım artık. hem hastalanınca bir günde 50 gr verebiliyorlar rahatca. diyeceğim sınıfta falan kalmadın.
öperim nevacığı:)

Meltem :-) dedi ki...

Senemcim merhaba,
Sen de durumlar benimle aynı gibi:(
Dediğin gibi bu aya getirmek bile iyi bir durum.
Zymaflour ilacı ile ilgili bilgi istemişsin, bu minik bir hap ister süt ister bir tatlı kaşığı suda eritip veriyorum günde bir kere. Dediğim gibi benim çocuk doktorumda Kadir Bey olunca o yıllarda da almışım. Bebeklerin yeni gelen dişlerinin alt yapısının sağlam ve sağlıklı olmasını sağlayan bir hap.Kullanmayınca bir eksiğin oluyor mu sanmıyorum yani belkide ailede dişleriniz çok sağlamdır genetiğe bağlı olarak Neva hiç sorun yaşamayacaktır bilemiyorum ama bebeklikte ben de kullandığım için bir sakınca görmeden veriyorum Tolga' ya her gün. İnternette araştırısan kafan karışabilir aynı şekilde yiğenimle aynı gün doğumlular biliyorsundur Seçil yani bizim gelin:) le doktorlarımız farklı, mesela o doktor vermemiş, Kadir bey bunun içinde uydurmasyon diyor. Yani eğer çocuk doktorun o olsaydı kesin verecekti ama başka doktorlar kafa karıştırabiliyor.Bilemiyorum ben güvendim ve o ne derse yapacak durumdayım:) Umarım yardımcı olabilmişimdir.Sevgiler canım...

esin ve ömer dedi ki...

Senemcim hastalık zamanı böyle olması gayet normal,birde işe de başlayınca üstüne tuz biber olmuştur.Ama bu ay eminim bu açığı kapatıcaksınız,bol bol emzir.Her şey bdüzelir herkesin çocuğunda böyle dönemler olmuştur,için rahat olsun.

Senem dedi ki...

Sevgili arkadaşlar,

Haklısınız, arada beklenenden az kilo alımı normal. Aslında Neva geçenlerde hastalanınca öyle çok kustu ki dediğiniz gibi muhtemelen o dönemde kilo kaybı da yaşadı. Neyse, önümüze bakalım, bu ay bol bol emzirmeye çalışıyorum, inşallah açığı kapatırız bu defa.

Meltemcim, diş hapıyla ilgili ayrıntılı bilgi için çok teşekkürler. Bizim doktora bir danışayım bakalım.

Çok sevgiler sizlere ve miniklere..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...