6 Ocak 2009 Salı

izin bitti





Dün sabah hayatımızda yeni bir sayfa daha açıldı ve Neva’nın bakıcısı E. abla/hanım (henüz hitap konusunu pek oturtamadık) işe başladı. Ben hiç alışık değilim böyle evimde yabancı birisinin olmasına. Temizliğe yardım için ayda bir birisi gelir, o varken bile çok huzursuz olurum evde. Zaten hiç şunu da yap, burayı da temizle falan diyemem. O yüzden E Hanım gelmeden önce bayağı heyecanlandım. Evde bir de aile büyüğü olsun, o da bir baksın, değerlendirsin istedim. Sağolsun dün kayınvalidem de bize yardıma geldi.

E. Hanım'ı Kompozit buldu. Eşi bizim üniversitede çalışıyormuş, Kompozit’lerin bölüm sekreteri ve bizim fakültenin dekan sekreteri ayrı ayrı tanıyorlar E. Hanımı ve çok övdüler. Daha önce dört bebeğe bakmış, en sonuncusu kreşe başlayınca boşta kalmış. Trakyalı. Neşeli, temiz ve aydınlık görünüşlü, 45-50 yaşlarında bir hanım. En önemlisi Neva kucağında rahat etti. Zaten kimseyi yabancılamıyor ama E. Hanım’ın kucağında bol bol da güldü.

Ben dün resmen göreve geri döndüm ama bu ay dersler bitmiş olduğu için ve şimdilik idari görevlerden muaf olduğum için hergün işe gitme durumum yok. Bakıcımız haftada üç kere (pzt-çarş-cuma) gelecek, birbirimize alışacağız, bir ksilik olmazsa 1 Şubat’tan itibaren de tam zamanlı başlayacak.

Dün Neva’yı E. Hanım ve kayınvalideme bırakarak iki saatliğine okula gittim (zten ev ile okul arası yürüyerek 5 dakika). Evden bu şekilde çıkmak çok iyi geldi. Neva ile geçirdiğim hiçbir dakikayı başka şeye değişmem ama yine de onun sürekli bana bağımlı olması zaman zaman kendimi zincirlenmiş gibi hissetmeme neden oluyordu. Şimdi zincirlerin gevşemeye başlaması hoş bir his. Ama yine de dün Neva kucağımda oyalana oyalana meme emerken E. Hanım gelip de “artık anne işe başlıyor, o ilk dört ayı çok ararsınız siz, yok artık böyle oyalanarak meme emmeler” diyince içim cız ediverdi. Bir ay sonra haftada dokuz saat ders, ofis saatleri, bölüm toplantıları, komisyon toplantıları, araştırma projeleri falan başlayınca hayatımız nasıl kaotik bir durum alacak acaba?

8 yorum:

siyap dedi ki...

hayırlı olsun bakıcınız,inşallah çok memnun kalırsınız...

mutlaka yeni durumlara başlarken bir bocalama olacaktır ama kısa sürede ailece bu duruma da alışacağınıza eminim.
neva yine çok tatlı maşallah!
sevgileeer...

esin ve ömer dedi ki...

İşe giderken en öenmlisi içinin rahat bir şekilde işe gitmek,bu kadar refaransı olduğuna göre eminim nevanın bakıcısı çok iyi bir hanımdır ve nevaya iyi bakar.
Nevada çok tatlı olmuş maşallah :)

Betül dedi ki...

inşallah bakıcınızdan memnun kalırsınız.Nevacıkta annesi yokken rahat eder.yeni iş döneminde de başarılar:)

nagişim dedi ki...

inan okurken bile içim cız etti ama sen çok rahat anltmışsın pazartesi bende başlıyorum okula allahtan yarım gün ve 2 hfta sonra şubat tatili var:)bizim şimdilik annane gelcek ama oğlum daha 3 aylık :( bnimde evim yakın ilk zamanlar arada gelip emzirmeyi düşünüyorum bakalım neler yaşayacağızz???
allah kolaylık versin tüm çalışan annelere...

Seyhan dedi ki...

süre doldu demek ,en kadar çabuk , umarım bakıcınızdan memnun kalırsınız ama referansları iyiymiş bak hemde tanıdık sayılır , ev işte yakın bişey olsa çabucak gelirsin , umarım herşey iyi gider neva bakıcısını sever ..

aysarayı dedi ki...

HAYIRLI OLSUN...BİZ DE ŞUBATTA BAŞLAYACAĞIZ BAKICI OLAYINA...BEN DE HANIM-ABLA ARASINDA GİDİP GELİYORUM.KOMİK Bİ DURUM OLUYO AMA ALIŞILIYOR ZAMANLA GALİBA...
HER NE KADAR OKULDA SIKINTILARIMIZ OLSA DA VE BEN KIZIMA ÇOK DÜŞKÜNSEM DE AYRI KALMAK-ÇALIŞMAK İKİMİZE DE İYİ GELECEK.İŞ HAYATINA ALIŞAN İNSAN İÇİN EVDE SÜREKLİ KALMA HALİ BUNALTICI OLABİLİYOR...TEKRAR HAYIRLI OLSUN

Hülya Çobanoğlu Cinsçiçekçi dedi ki...

valla işin çok zor senemcim. eskiden olsa "amaaan ver işte bakıcıya" der geçerdim. ama kafandaki tonla soru işaretini tahmin edebiliyorum.neden? çünkü hepimiz anneyiiiiiz.ve iyi ki de anneyiz.
bu arada bizim okudğumuz kitabın yayınevi bizim arkadaşımızmış izmirde.istiyorsan sana daha detaylı bilgi veririm. h.cinscicekci@gmail.com

mummy dedi ki...

Canım umarım herşey yolunda gider ikiniz de kolay alışırsınız bu duruma..Nevacık ne tatlı olmuş öyle maşallah..Öpüyorum onu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...