17 Aralık 2008 Çarşamba

minik tırtıl



Neva’nın geçti sandığımız gaz sancıları son birkaç gündür geri geldi. Geceleri ağlayarak uykusundan uyanıyor, uykusunda bile kıvrım kıvrım kıvrılıyor. Bir yandan diş de mi çıkarıyor bilemiyorum ama eli sürekli ağzında, korkunç salya akıtıyor. Ne bulsa ağzına sokmaya çalışıyor, başaramazsa kızıyor ve o şeyle kavga etmeye başlıyor kendince. Bir de son birkaç gündür Neva sırtüstü yatarken yüzüstü dönmeye başladı. Artık küçük hanımı tutabilene aşkolsun. Altını değiştiriken ben pamuğa uzanana kadar hooop bir bakmışsın Neva yüzüstü dönmüş. Bitmek tükenmek bilmeyen bir hareket içinde. Bayramla birlikte uyku düzeni de bozuldu zaten. Öncesinde en geç saat 7, 7:30 da gece uykusuna dalan, sabah 7 ye kadar da sadece 2-3 kere emmek için uyanan Neva şu aralar gece 10 a kadar uyumak istemiyor ve gece boyunca çok sık uyanıyor. Son birkaç gecedir ben hacıyatmaz vaziyetindeyim. Çünkü Neva gece boyunca yatağında fırıl fırıl dönüyor. Birkaç gece başı yatağının tahta parmaklıklarına dayandığı ve dolayısıyla daha ileriye gidemediği için ağlayarak uyandı. Birkaç defa da yüzüstü dönüp tek kolu altta kaldığı için. Neyse ki artık o tek kolunu da kurtarmayı başarıyor. Ama tabi bütün gece üstü açık yatakta dolanan bir bebe insanı çok huzursuz ediyor. Gık dese kalkıp odasına gidip kontrol ediyorum. Yüzüstü dönüp de ağzı burnu tıkanacak diye ödüm kopuyor. Uzunca bir süre ses çıkmazsa bu sefer de niye sesi çıkmıyor diye huzursuzlanıp yanına gidiyorum. Nitekim dün gece çıt çıkmıyordu, uykumdan uyandım ve dur bir gidip bakayım dedim. Bir de ne göreyim, Neva yüzüstü dönmüş, başını karyolanın en köşesine parmaklıkları kaplayan yastıkların (bumper) arasına gömmüş, öylece yatıyor. Nasıl ama nasıl korktuğumu size anlatamam. Hemen kucakladım ama neyse ki iyiydi. Ben öyle aniden kucaklayınca ağlamaya başladı, emzirince hemen sustu. Bütün bebekler böyle midir, bu dönem gerçekten tehlikeli bir dönem midir bilmiyorum ama ben gecelerimi büyük bir huzursuzluk içinde geçiriyorum. Dün gece uzun zamandır kullanmadığımız yan yatırma yastıklarını çıkarıp Neva’yı arasına yatırdım ama hiç fayda etmedi. İki dakikada yastıklarda kurtuldu bizimki. Tavsiyeleriniz beni çok sevindirecektir.

Not: Yukarıdaki resim http://www.margelebel.com/mary-hayman-artwork/index.htm den alıntıdır.

8 yorum:

siyap dedi ki...

nevacık gece dönmelerine çok çabuk başlamış.ceren de 4.ayın içinde dönmeye başlamıştı ama gece dönmeleri 6. aydaydı.ben rahat bırakmıştım pamuşu kötü bir şey olsa ağlayacağına güvenmiştim ama 2 ay büyüktü tabi neva'dan...sık sık kontrol ediyordum ama dediğin gibi korkuluklara doğru gidiyordu bakıyordum nefes alacak boşluğu varsa ve o rahatsa bırakıyordum.ceren hala yatarken koruma yastıklarına doğru gider ama yine de ben dışa aldım onları ne olur ne olmaz içim yine de rahat etmedi.
yavaş yavaş oda alışacak,sende.tedbiri elden bırakma ama çok da sıkma derim yani gece uykusundan uyandırmak,korkutmak da iyi değil bence.ben bebişlerin de doğuştan kendilerini koruma mekanizması geliştirdiklerine inanıyorum,ona biraz güven...
yinede en iyisini annesi olarak tabi sen bilirsin,
sevgiler...

Rahsan Collyer dedi ki...

Senemcim, Mina da 3. ayda başlamıştı sırt üstünden yüz üstü dönmeye ve de aynen senin dediğin gibi bir kaç kez yatağın korkuluklarına dayanıp kaldığı için ağlayarak uyanmıştı. (Beşiktaş'taki evde oldu bu, Silivri'de hala bizim odamızda park yatakta yatıyor, onda öyle bir sorun olmuyor) Biz zaten yüz üsü yatırdığımız için gece dönmesi gibi birşey olmuyor ama bütün yatağı dolaşmış oluyor uyandığımda bazen baş aşağı dönmüş, üstünü taamen açmış oluyor, hele bu sabah bacakları buz kesmişti kim bilir kaç saat üstü açık kaldı.

Bir keresinde de kaş gözün arasında koltuktan düşmüştü, ben korkudan saatlerce kendime gelememiştim ama yüksek olmadığı için birşey olmamıştı. Artık çok hareketlendiler Senem, napıcaz, nasıl başa çıkıcaz artık bilemiyorum. Ben kendi odasına geçirmeye hala cesaret edemiyorum, o da ayrı bir sorun tabi.

Özlemhan dedi ki...

Bizde 3 aylık olduk ama henüz dönmelere başlamadık.Sizin dediğiniz gibi salyalarımız yerlere uzanıyor süreklide elleri ağzında ne kadar engel olmaya çalışsamda bende teleşlandım daha çok erken inşallah diş değildir.

Rahsan Collyer dedi ki...

Unuttum söylemeyi, salya olayı 2 aydır bizde de çok fena. Sürekli yakalık değiştiriyoruz, 10 dakika sürmüyor sırılsıklam etmesi yakalığını. Doktoru 3. ayın sonunda demişti kabarmalar başlamış diye, elleri de sürekli ağzında. Ama tüm bu işaretler hemen dişi çıkacak anlamına gelmiyormuş tabi, aylar önceden başlarmış böyle. Diş kaşıyıcılı oyuncak aldım ben Mina'ya, arada sokuyor ağzına ama o da pek çözüm olmuyor.

mucizenin annesi dedi ki...

bu aralar hastalık kol geziyor ortalıkta.biz bir haftadır fena bi öksürük ve griple mücadele ediyoruz..aman dikkat et..
uyku düzenimizde bozuldu..sanırım büyüdükçe huyları değişiyo bizim meleklerin..

elfeyp dedi ki...

Ben de çok mu erken acaba diodum ama yalnız değilmişiz demek ki. Güneş de 3 aylık daha ama tükürüğe boğuyo bizi, bi de eli hep ağzında.

mummy dedi ki...

Senemcim ben henüz karyolasına geçiremediğim için böyle yatak içinde fıldır fıldır dönmeler yaşamamıştım ama şöyle söyleyeyim ki Ece de dönmeyi yeni keşfettiği zamanlarda habire sağa sola dönerek kendini uyandırıyodu..Yeni Öğrendikleri şeyleri uyku ile uyanıklık arasında tekrar ediyo bu minikler..Mesela sonraları dönmeyi bir kenera bırakıp uyku arasında babıldama çalışmaları yapyodu de de de falan diye uyanıyodu bu sefer...

Sanırım Neva da böyle bir dönemden geöiyor ama ben artık üçüncü aydan sonra bebeklerin ağızları burunları kapalı bir durumda bile çok zorlayıcı bir şey yoksa kendilerini kurtaracaklarını düşünüyorum..Üzerine örtülen battaniyenin çok kalın olmamasına (mesela yatarken bu polar tulumlardan giydirip ince bir battaniye ört..Üstünü açsa bile üşütmez.Mothercare'de var uyku tulumları),yattığı yerde yüzünü kapatacak büyük bir yastık,minder vs.bulunmamasına dikkat et yeter...Çok panikleme tedbirini al allah'a emanet et..

Öptük kuzuyu..

Sevgiler..

Senem dedi ki...

Yorum yazan herkese çok teşekkürler. Yalnız olmadığımı bilmek çok güzel. Neva'nın yatağında her türlü önlemi aldım. Dediğiniz gibi yumuşak yastıklar, kalın battaniyeler kullanmıyorum. Gece boyunca sık sık kontrol ediyorum. Kimi zaman yüzüstü uyurken buluyorum ama keyfi yerinde görünüyor. O zaman müdahele etmiyorum. Bu veletler gerçekten de yeni öğrendikleri şeyleri uykuda denemeyi çok seviyorlar. Bazı sabahlar 6 da uyanıp Nevaca konuşmaya başlıyor... ama nasıl yüksek bir sesle, duymanız lazım :))

Rahşancım, demek Mina koltuktan düştü. Çok geçmiş olsun. İyi bir korku yaşamışsındır :)) Ben de ha düşürdüm, ha düşüreceğim.. çok korkuyorum. Ama böyle böyle büyüyecekler galiba :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...