25 Kasım 2008 Salı

Neva üç aylık


Neva üç aylık

Daha dün gibi içimdeki Neva’nın hareketlerini pıt pıt pıt diye ilk kez hissedip delicesine heyecanlanışım, doğacağı anı hayal edip neye benzeyeceğini merak edişim. Minik kuzum doğdu da üç ayını bitirdi bile. Hergün gözümüzün önünde Allah’ın bize verdiği muhteşem bir mucize bir daha bir daha gerçek oluyor sanki. Neva her gün bir arpa boyu büyüyor, her gün yeni bir şey öğreniyor, keşfediyor, bizi şakınlıktan şaşkınlığa, mutluluktan mutluluğa sürüklüyor. Zorlukları da çok tabi, olmaz mı. Dile kolay son üç ayımı kızımla yapışık geçirmişiz. 32 senelik hayatının özellikle son on senesini tamamen bağımsız geçirmiş, altı senesinde yalnız yaşamış benim gibi birisi için bu bağımlılık kimi zaman çok boğucu olabiliyor. Ama yine de her anne gibi ben de hiçbirşeye değişmem kızımı. Günler ne çabuk geçiyor, ben daha onun yenidoğan hallerine doyamadan üç aylık oldu bile diye üzülüyorum. Öyle anlar oluyor ki dondurup bir cam kavanozda saklamak, hep yanımda taşımak istiyorum. Kızımın her haline bayılıyorum ama kimi halleri var ki içimi eritiyor. İşte onlardan bazıları:

• Sabahları gülümseyerek uyanışı, ağlıyorsa bile beni görünce biran durup gülmesi ve sonra ağlamaya devam edişi
• Gülerken bütün yüzünün gülüşü
• Uykudan bir tırtıl gibi kıvrım kıvrım kıvrılarak uyanışı
• Sabahları yatağa getirdiğimizde hızlı hızlı bir babasına bir bana bakıp yüksek sesle gülmesi
• Meme emerken gözlerini gözlerimin içine dikişi, ben tatlı bir iki söz söyleyince yandan yandan gülüşü
• Meme emerken bir eliyle sımsıkı yakama yapışması
• Doyduktan sonra başını memeye dayayıp kendisini derin ve huzurlu bir uykuya bırakışı
• Kucağımda uyurken arada bir mutlu mutlu gülümseyişi
• Minicik ellerinin bitmeyen kıpırtısı
• Göbeğinden öpünce kocaman bir kahkaha atışı
• Altı açılırkenki sevinci
• Banyo yaparken kuzu gibi sakin duruşu
• Oyuncaklarını görünce heyecanlanıp kollarını bacaklarını heyecan içinde sallaması ve bunu yaparken bir yandan da benim gözümün içine bakışı
• Yatağında kolları iki yana açık derin derin uyuyuşu

Nevacım seni çok seviyoruz, hem de çok!

4 yorum:

kirazsevdasi dedi ki...

darısı başımıza :)
Neva'cığa mutlu mutlu nice aylar, yıllar...

Calanon dedi ki...

Canim kucumen,
Zaman ne cabuk geciyor hakikaten. Bir yandan yapisiklik dedigin gibi bitsin istiyorsun sonra bir yandan da bitmesin arzusu.
Allahim iyi ki bu kaza olmus diyorum ben, kendi adima.
Nice mutlu aylar, yillara...

Meltem :-) dedi ki...

:)yazdıklarının çocuğunu Tolga' da da yaşadığım için tekrar gözlerim doldu... Harika bir duygu, tarifi yok resmen...nice aylara Nevacım:)

Hülya Çobanoğlu Cinsçiçekçi dedi ki...

ne karmaşık duygularla doluyuz di mi senemcim? hem özgürleşmek hem de annelik yapmak istiyoruz.(burda tuna uyandı kısa kesicem)
çok öpüyoruz nevacığı, tombulumu, kuzumu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...