19 Kasım 2008 Çarşamba

geçen günler


Neva ile birlikte iki gündür yine annemle babamın yanındayız. Annem Ankara’da bir hafta iki torununa baktıktan sonra bu sefer de Eskişehir’e gidip iki hafta anneanne ve dedeme baktı. Şimdi tekrar İstanbul’da. Hazır Neva içeri odada anneanne ve dedesinin ortasında çeşit çeşit oyunlar oynayıp kahkah gülerken ben de iki satır bloguma yazayım dedim. Aksi takdirde artık hiiiç fırsat bulamıyorum yazmaya.

Nevacığımın uzun gündüz uykuları yalan oldu. Eskiden iki üç saat deliksiz öğlen uykusu uyurken artık 15er dakikalık tavşan uykularına yatıyor. Üstelik kucağımda mışıl mışıl uyurken yatağına koyduğum anda uyanıp cin gibi oluyor. Gerçi kısa bile olsa uyku çok yarıyor, yorgunluğunu atıp uykudan genelde neşeli uyanıyor. Bu mutlu ve huzurlu hal bir saat kadar devam ediyor ama sonra yorulunca tekrar cız cızlanmaya başlıyoruz. İşte günler bu şekilde Nevayı beslemek, temizlemek, 15 dakika için bile olsa uyutmaya çalışmak, o uyuyunca da şaşkın şaşkın “şimdi hangi işin ucundan tutsam, önce yatağı mı toplasam, yoksa kahvaltı sofrasını mı, yoksa her şeyi ortada bırakıp elime çayımı alıp ayaklarımı uzatıp bir şeyler mi okusam” diye sormakla geçiyor Zaten bu sorulara ben daha cevap bulamadan Nevacık uyanıveriyor. Geçenlerde Rahşan ve Hülya’ya danıştım, sizin bebeler de benimki gibi bütün gün kucak ve ilgi istiyor mu yoksa benimki biraz fazla ilgi delisi mi oldu diye. Neva’yı evde beş dakika kendi başına bırakamıyorum. Oyuncaklarıyla ilgilenirken bile hep yanında olayım, hep onunla konuşulsun, kucakta dolaşsın istiyor. Sağolsunlar bu durumun çok normal olduğunu söyleyerek içimi rahatlattılar. Nolursa olsun insanın aklından sık sık “acaba doğru yolda mıyım?” sorusu geçiyor.

Gündüz uykularının azalmasını Neva’nın büyüyüp huy değiştirmesinden çok gece uykularının uzamasına bağlıyorum. Neva artık akşam 7:30-8:00 gibi uykuya dalıyor. Sabah 7:00 ye kadar da derin derin uyuyor. Arada yalnızca bir ya da iki kere emmek için uyanıyor ama sonra tekrar hemen uyuyor. Aman gece uykusu düzgün olsun da gündüz uyanık kalmasına razıyım ben.

Kompozit ve benim için günün en güzel saatleri Neva’yı uykuya hazırlama saatleri artık. Saat 18:30 gibi ılık bir banyo ile başlıyoruz. Sonra bebe yağı ile güzel bir masaj. Ardından temiz pijamalarını giydirip saçlarını kurutuyoruz Nevanın. Sonra ben emzirirken Kompozit de bize masal okuyor. İşte o anlarda kuzunun yüzündeki huzur ifadesi doyumsuz.

Bu arada sevindirici olan Neva hala dışarıdayken arabasında mışıl mışıl uyuyor. Bizim üniversitede benden 3 hafta sonra bebeği olan bir arkadaşım daha var. Geçen hafta güneşli bir günde onunla birlikte bebeleri attık arabaya Bebek’e gittik. Önce sahilde yürüdük, sonra kahvelerimizi alıp Bebek Parkı’nda oturup çocuklara deniz havası aldırdık. Sonra yine geçenlerde bir gün bizim apartmanın içini boyamaya başladılar ve evin içi feci şekilde yağlı boya kokunca Neva’yı kaptığım gibi sahilden İstinye Park’a gittik. Ben üç saat boyunca mağazalar arasında dolaşırken Neva da uyudu. Zaten hergün dışarıdayız. Kompozit’in dersinin olmadığı günlerde Emirgan’a gidiyoruz. Haftasonu Kompozit’in Fen Lisesinden arkadaşları bize kahvaltıya geldiler. Ardından da birlikte sahile indik. Tüm bu geziler boyunca Neva arabasında uslu uslu oturuyor ama eve gelir gelmez de tabi uyanıp cin gibi oluyor.

Hülya’nın tüm blog annelerine gönderdiği sobeyi, yani bebeklerimizin en sevdiğimiz hareketlerini yazma çağrısını gördüm. Zaten ben de ne zamandır bunu yazmak istiyordum çünkü Neva’nın hareketleri her geçen gün daha da çıldırtıcı oluyor. O kadar ama o kadar sevimli bir bebek oldu ki kızıma doyamıyorum. Ama şimdi kaçıyorum çünkü içerden çok güzel kıkırdamalar geliyor, gidip bir bakayım şunlara.

11 yorum:

Adsız dedi ki...

canım umarım inşallah gece uykuları bozulmaz,çünkü çok zorrrr...
gündüz uykularının kısalması kesinlikle uzun gecelere bağlı,geceler uzadığı için olabilir dedi bizede doktorumuz.

hala gelemedik
bakıyim bu haftada bir sorayım bizimkilere...

günlerinizin güzel geçmesine sevindim,zira ayaklandıktan sonra dışarı çıkmalar,uzun,zor,yorucu oluyor,helede kışın,giyin giydir,ah ah...
şikayet değil ama bu halleri güzel inan,sonrasında yemek faslı,yememe faslı,uyku bozulmaları,huy değişimleri...
neyse kafan karışmasın sakın ha

ve evet insan uyduklarında ne yapacağını bilemiyor,bendede öyle,bak itiraf ettin,bilgisayarın başına bile geçemiyorum diye-bi de bana blog aç diyordunuz-
görüşmek üzere öptük nevoşu
yıldız

Ayse dedi ki...

merhaba, kucuk hanimin gece uykularinin uzamasina cok sevindim. Aman nazar degdirmeyeyim, masallah diyorum. :) benim bebisim olmadigi icin hangisi daha iyi tam bilemiyorum, ama sanirim gece uykularinin duzenli olmasi daha iyi diye bir cikarim yaptim. Tabi gunduz uyusa sizin icin daha cok is yapma firsati cikar, ama daha kucuk bu minnos. Belki biraz daha hareketlenince fiziksel olarak yorulur ve uzar gunduz uykulari...

Bu arada bebek yagi ile ilgili birsey soylemek istedim.. Ben mumkun oldugunca icinde kimyasal madde olan seyleri kullanmayi sevmiyorum. Birikim yapmasindan ve baska maddelerle cross-etkilesime girmesinden korkuyorum. Isterseniz doktorunuza sorup belki dogal yaglar ile devam edebilirsiniz masajlara. :) just a suggestion.

Adsız dedi ki...

Merhaba benim de üçbuçuk aylık bir oğlum var ama gece 12 den önce yatmıyor siz nasıl başarıyorsunuz yedide uyutmayı tavsiyelerinizi bekliyorum. Şebnem

elfeyp dedi ki...

slm, ben de merak ediodum ne alemdesiniz die :)
Melek Güneş de çok minik aralıklarla uyuyor ve kucaktan beşiğe geçer geçmez uyanıyor. Çoook sessiz ve yavaş hareket etmek gerekiyor işte o bikaç saniyede:) Bence de en güzeli geceleri güzel uyuyabilmeleri. Çünkü huzursuz uyanınca tekrar mutlu etmek biraz zaman alıyor.
Banyo ve masaj çoook zevkli bizim için de. Gülmeye başladığından beri bekliorum uyansın da seveyim die :)

Hülya Çobanoğlu Cinsçiçekçi dedi ki...

bizim sıpa da pusetinde uyumaya bayılıyor-du eskiden.2.ayında puset hareket ettiği anda uyurdu. 3.ayda bir elimle puseti ittirip ötekinde tunayı taşıdım çok kereler.sanki pusete arı girmiş gibi bar bar baaarınıyodu. 4.ayında etrafı izlemekten keyif alır hale geldi. gözleri çok yorulunca uykuya dalıyor gene allahtan. şimdi favorimiz oto koltuğu:)) arabaya binip oto koltuğuna oturtuyorum, araba hareket ettikten en fazla 5 dakika sonra bizimki cortingen. yok böyle bir derin uyku. saatlerce gitsek uyanmaz yani o denli güzel uyuyor. araba mı tuttuyo ne, anlamadım ki :))

Betül dedi ki...

sanemcim yoksun uzun zamandır merak ettim valla...Arada bir bebeler böyle huy değişimine giriyorlar.Uyku ve yeme alışkanlıkları değişebiliyor.Zamanla düzelecek inşallah...Size bol gezmaler dicem ama havalar bozdu malesef:(

Mısır Patlağı :) dedi ki...

Çok güzel daha neler gelip geçicek ne huylar ne uyku düzeni-düzensizlikleri ama en önemlisi sağlıkları bu minişlerin herşey gelip geçici :) Bu arada nevaya sarı Mükemmel derecede yakışmışş amman nazar değmesin maşşallah ..!

siyap dedi ki...

nevacık çok tatlı maşallah!inşallah gece uykuları hep böyle güzel olur.bazı bebekler hep bu ayarda giderken,bazıları da ileride iyice emmeye düşüp kalkıp duruyorlar.ceren de 7.aydan sonra çok değişti.inşallah neva bu düzeni sürdürür hep...

gezmelerde de uslu durması ne kadar güzel değil mi?insan nefes alıyor biraz.
kocaman sevgiler bizden sizeee...

mummy dedi ki...

Korkma canım panik yok bu gündüz uykusuzluğu klasik bir zamane bebesi huyu...Gündüz mükemmel uyuyan duymadım hiç bu ara...gece uyuyorsa dediğin gibi öp başına koy Senemcim...Çünkü zaten gündüz uyumayan bizim minik cadının geceleri de uykuları bazuldu son ayda..Çok zor oluyor gece uyanmaları...Gündüz öyle böyle geçiyor..

Öptük minnoşu..

Yesim dedi ki...

Senemcim selam, Neva nasıl da büyümüş maşşallah. Bizim minik de doğdu yarın 2 haftalık olacak bile, ben de ne zaman gülmeye başlayacak oyunlar oynicaz diye sabırsızlıkla bekliyorum. Bu arada bana mail atarsan davetiye yollayabilirim sana da yesiminmutfagi@gmail.com

Çikolatalı pasta dedi ki...

Yıldızcım, neyse sonunda görüştük ya, çok iyi oldu. En yakın zamanda yine yapalım. Kocaman öp Oylum’u benim için.

Ayşe, bebe yağı ile ilgili haklısın. En doğala yakın markayı kullansam da bu konuda benim de içim pek rahat değil. Bir süredir acı elma yağı kullanmaya başladık neyse ki. Neva da çok sevdi, sanki daha huzurlu uykuya dalıyor geceleri.

Şebnem merhaba. Öncelikle kolay gelsin. Bizim yaptıklarımız etkili oluyor mu yoksa Neva yapı itibarıyla şimdilik gece uykusu iyi olan bir bebek mi bilemiyorum. Ama yine de bebeklerin düzen sevdiğini biliyorum. Biz her akşam hemen hemen aynı saatlerde başlıyoruz uyku hazırlıklarına. Hep Neva’nın odasında loşlaştırılmış ışıkta önce ılık bir banyo, sonra güzel bir masaj, sonra pijama giyme en sonunda emzirirken müzik ya da kısa bir masalla devam ediyoruz. Şimdilik işe yaradı. Sadece gazının çok olduğu bir iki gece hariç hep o saatlerde gece uykusuna daldı. Oğlunuzun gazı varsa o da uyumasına engel oluyor olabilir.

Elf, hep benzer şeyler yaşıyoruz galiba. İyi ki burada ki bu paylaşım var. İnsana yalnız olmadığını hissettiriyor. Uyanınca benim için de sev Melek Güneş’i 

Hülya bizimki de uyanık olursa eğer pusetinde bas bas bağırıyor. Neyse ki bir iki sallantıda uykuya dalıveriyor. Ama büyüdükçe nolucak bilmem :- ) O yüzden şimdi gezebildiğimiz kadar geziyoruz.

Betül, havalar bir bozuyor bir açıyor. Ama bebekleri hergün yarım saat bile olsa dışarı çıkarmak gerekiyormuş, ben de ona uyuyorum. Kendim için geziyorsam noliiiim : -)

Mısır Patlağı, çok teşekkürler. Biz de Neva’nın renginin sarı ve turunu olduğuna karar verdik hakikaten. Dediğin gibi herşeyden önemlisi sağlık.

Siyap, çok teşekkürler. Pamuşum nasıl? Huzursuzlukları azaldı mı biraz? Çok öpüyorum.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...