8 Kasım 2008 Cumartesi

gaz sancıları


Neva Hanım’ın böyle gülümsemesine bakmayın siz. Son zamanlarda biraz huzursuz ve huysuzuz. Gaz ağlamaları iyice arttı. Özellikle akşamları çok yüksek sesle, katılırcasına ağladığı oluyor. Şimdilik susturabilmek için iki etkili silahımız var. İlki meme. Hala memeyi alınca susuveriyor. Ama bu sefer de karnı şişiyor ve kusuyor ya da daha fazla gazı oluyor. İkinci silahımız ise battaniyede sallamak. Sallanınca da hemencecik susuyor. Kollarını asker gibi iki yanında bitiştirip, annemin deyişiyle battaniyenin içinden çipil çipil bakmaya başlıyor. Çoğu zaman da zaten uyuyakalıyor. Sallamaya kesinlikle karşı olan Kompozit bile şimdi Neva ağlamaya başladı mı hemen “sallayalım mı?” diye soruyor bana. Aaa unuttum, bir de tabi saç kurutma makinesi var. Onun sesiyle de sakinleşiyor Neva. Peki ama ağrısı varsa eğer bu seste, ya da sallanırken nasıl oluyor da susuveriyor. Kompozit’le bir yandan sallıyoruz, bir yandan da bu sorulara cevap arıyoruz kendimizce.

Gaz sancıları için doktorumuzun başta önerdiği Neobaby’nin pek faydasını görmedik ne yazık kı. Moskova’da yaşayan kuzenim ve eşi şiddetle Sab Simplex’i tavsiye ettiler ve iki kutu gönderdiler sağolsunlar. Doktorumuzla da konuşup günde 3 defa 6şar damla olmak üzere veriyoruz sab simplex’ten. İşe yarayacak gibi görünüyor.

Sanırım Neva da her bebek gibi uykusu geldiğinde de huysuzlanıyor. Huysuzluk çoğunlukla gece 7-8 den sonra başladığından ve bu kadarlık bebeklerin saat 7 de gece uykusuna dalması gerektiğini öğrendiğimden beri erken uyutma çalışmalarına başladık. Artık uykularını biraz daha düzene sokmak istiyorum. Mesela dün gece babasıyla birlikte 6:30 da başladık uykuya hazırlık çalışmalarına. Önce altını temizledik, sonra ılık güzel bir banyo yaptırdık. Daha sonra da bebe yağıyla kuzumuzun bütün vücuduna masaj yaptık ve pijamalarını giydirdik. Bir keyiflendi, bir keyiflendi ki. En son olarak ben emzirirken babası da ona Yapı Kredi Yayınlarından çıkan Kış Masalları kitabından bir masal okudu. Çook huzurlu bir saat geçirdik birlikte. Saat 8 e doğru, Neva daha tam olarak uyumamıştı ama epeyce gevşemişti. Yatağına koyup ışığını iyice kıstık. Onunla birlikte odada oturduk ama hiç müdahale etmeden. 15 dakika içinde kendi kendine uykuya daldı kuzum. Sabah 7 ye kadar iki kere emmek için uyanması haricinde deliksiz uyku çekti. Gecenin geri kalanı da bize kaldı, aylar sonra ilk defa karı koca salonda oturup birlikte gazete okuduk, televizyon seyrettik.

Tabi hep ağlamıyor güzel kuzum. Yüzümüze, özellikle benim saçlarıma, sesli oyuncaklarına verdiği tepkiler gitgide artıyor. Artık daha fazla odaklanabiliyor oyuncaklara. İyiden iyiye nesneleri takip etmeye, seslerin kaynağını aramaya başladı. Gıdıklandığında kahkahayla gülüyor. Öpülmeyi, mıncıklanmayı seven bir bebek Neva. Allahtan öyle, çünkü bayılıyorum o yumuk yumuk bacaklarını, göbeğini, kollarını, boynunu öpmeye ve sıkıştırmaya. Nevacık da gözlerini kısa kısa gülüyor.



Bu arada kızımın gitmediği yer kalmadı. Dün de dedesi, babası, Neva ve ben TÜYAP kitap fuarına gittik. O nasıl bir kalabalıktı öyle!!! Akın akın okul otobüsleri ve bağrış çağrış içinde yüzlerce çocuk gelmişti. Standlara yaklaşmak bile berdeyse imkansızdı. Yine de Neva için yeğenler için birkaç kitap alabildim. Bu arada okul çocukların ilgi gösterdiği kitapların boşluğu ve saçmalığı çok üzücüydü.

Bir iyi haber: Kuzenim Emre ve eşi Esin’in bebekleri kızzzzmış... Nisan ayında doğacak inşallah ve Neva’dan tam sekiz ay küçük olacak bu bebecik. Sabırsızlıkla bekliyoruz bakalım.

17 yorum:

Ayse dedi ki...

sac kurutma makinasi fikrimin ise yaramasina cok sevindim! :))) Kolay gelsin diyorum size, minik hanimin sancilari da cabucak gecer insallah.

Hülya Çobanoğlu Cinsçiçekçi dedi ki...

bilekteki boğumlara bayıldım.. tunişin de el ve ayak bilekleri pek komik. gaz meselesi de çok yıpratıcı oluyor maalesef. biz hala az da olsa çekiyoruz.

Özlemhan dedi ki...

Canım aynı sıkıntıları yaşıyoruz bazen çok çaresiz hissediyorum kendimi benimde onunla beraber ağladığım bile oldu. bizde günde bir defa milupa rezene çayı içiyoruz günde 4 defada nurse harvey's şurup veriyorum. Maşallah neva hanımda çok tatlı olmuş. Benimkide yavaş yavaş tepki vermeye başladı.

ELÇİN dedi ki...

neva tam lokum olmuş maşallah :)

tam ısırılmalık yavrum.

bebeğim yok ama bu konuyu daha önce nette araştırmıştım.
bebekler süpürge sesi ve saç kurutma makinasında sakinleşiyorlarmış .

çünkü bizim duyamadığımız ama sadece onların duyduğu bir ses geliyormuş onlara ve aynı anne karnındayken duydukları sese benzediği için kendilerini yine anne karnında güvende huzurlu zannedip sakinleşiyorlarmış...

birde haber spikeri sonay dikkaya nın bebeği de gaz sancısını çok çekmişti.ve eşi ufuk böyle bebekler için özel bir müzik cd si çıkarmıştı yıllar önce ...

bebeklerin anlayabileceği ve sakinleşmelerine yarayan özel bir cd miş...

o melek nevayı öpüyorum sevgiler :)

MELEK KOKUSU dedi ki...

nevacik cok tatli masallah, ah ah bizde muzdaribiz o sancilardan ayni senin anlattigin saatlerde basliyor ama biz simdilik sallamiyoruz kucakta gaz alinmaya calisiliyor birde bizde veriyoruz sab simplexi ama bize onerilen doz tabi doktor tarafindan her 4 saate bir 15 damla buna ragmen sanciliyiz, gündüzler rahatiz sükür ama geceleri tam bir iskence o agladikca icim parcalaniyor ama cekecegiz herkes isin zor tarafi 3 ayligi bitene kadar diyor dur bakalim bekliyoruz

Iraz dedi ki...

ne kadar güzel 8 de kendi kendine uyuması, ne kadarlık şu anda? bu böyle devam eder umarım!!!Rüzgar ya kucakta ya da ayakta sallanarak uyuyor!!!ki ben hamileleğimde söylenen herşeye rağmen sallanan tek bir bebek eşyası sokmamıştım evimize..

mucizenin annesi dedi ki...

melegim benim kiyamam ben ona..canim biz sab simplex i gunde 3 defa 10ar damla kullaniyoruz..hem nerdeyse tum eczanelerde var..bide ayaklarini karnina dogru ittirerek masaj yapincada rahatliyolar..bide ben yaprak kekigi cay olarak demleyip iciyorum..bir iki kasikda kuzuya veriyorum oda rahatlatiyo..cok opuyorum ..mucizemin arkadasi nevaya selamlari var :)

Tuğçe dedi ki...

Kitap fuarının belki de en küçük ziyaretçisi Neva olmuştur. Hayatın içine bebeğe rağmen bu kadar karışabilmek çok güzel, çok takdire şayan bir durum. Neva yı sanki bir tanıdığımın kızıymış gibi (fotoğraflarından görerek)o kadar çok seviyorum ki...Gaz sancılarına gerçekten çok üzüldüm. Umarım kullandığınız ilaçlar işe yarar, hep birlikte rahat edersiniz.Bir nazar boncuğu göndersem ben buradan işe yarar mı? Maaşallah Neva'ya!Hiç hastalanmasın canım benim...
Sevgiler

Mısır Patlağı :) dedi ki...

:) Canım ya ne güzel isim neva her zaman geldiğim bu bloğa ilk kez yorum bırakma fırsatım oldu Çok ama çok şeker bir bebeiş bu gaz sancılarını bizde 4 ay boyunca çektik ama bize neo baby süpper iyi gelmişti her çocukta farklılıklar oluyor evet gece karnını ve ayaklarını sıcak tutmakta fayda var öperim mis Kokuluyu.. sevgiler.

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Merhaba,

Geçmiş olsun ve Allah sabır versin diyorum. Çünkü, onun ağladığını görünce sabırlı olmak elde olmuyor çünkü. Şimdi hatırlıyorum da, Nazlı 5-6 saat kesintisiz ağlıyordu gaz sancısı yüzünden. Denemediğimiz yöntem kalmamıştı. Umarım kısa sürede geçer gaz sıkıntınız.

Sugibi dedi ki...

hastasıyım neva hanımın:)
onun resimlerine baktıkça ikinci çocuk isteme katsayım tavana vuruyor.

Çikolatalı pasta dedi ki...

Yorum yazan herkese çok teşekkür ederim. Neva gerçekten de tam ısırmalık oldu. Özellikle de kolları bacakları dolgunlaşmaya başladığından beri  Gaz sancılarını az ya da çok her küçük bebek ve tabi anne/babaları yaşıyor galiba. Üstelik bir bebekte işe yarayan bir diğerinde hiç faydalı olmayabiliyor.

Ayşe, saç kurutma makinası hakikaten de işe yarıyor. Benim yeğenim de aspiratör ve elektrik süpürgesi sesine susardı : -)

Elçin, kolik bebek CD sini ben de duymuştum, birkaç kitapçıda sordum. Ne yazık ki kalmamıştı. Şimdi bebeği olan bir arkadaşta varmış ondan alacağım. İnşallah işe yarar.

Özlemhan, Elif Naz da çok tatlı. Neva ile araları da çok az anlaşılan. Benzer süreçlerden geçiyoruz. Ben de bol bol rezene demleyip içiyorum. Fena değil gibi.

Melek Kokusu, Helin daha küçük. Hemen başladı mı gaz ağrıları? Yavrum ya, kıyamam ben ona. Umarım çok uzun sürmez bu sancıların tamamen geçmesi.

Iraz, Neva çoğunlukla emerken uyuyakalıyor. Ama fırsat buldukça hala uyanıkken yatağa yatırıp başında bekliyorum. Eğer şanslıysam uyuyakalıyor ama bazen de ağlamaya başlıyor. Alıştırma çabaları için henüz çok mu erken bilememedim. Bu arada blogunu çok sevdim. Özellikle de Rüzgar’a aldığın kitapları anlattığın kısma : -)

Mucizenin annesi, kekik çayını ben de deneyeyim. Ahsen’i çok öpüyorum. Yeni resimlerini bekliyoruz.

Tuğçe, çok teşekkür ederiz Neva da, ben de. : -) Biz de inşallah Duru’nun doğup büyüyüşüne tanık oluruz :- )

Mısır patlağı, çok teşekkürler. Sevgili miniğin burnundan öpüyoruz.

Pembelinin mutfağı, sabır gerçekten de çok önemli. İnsanın içi parçalanıyor onları ağlarken görünce. Hele bir de şimdi artık gözyaşı da dökmeye başladı Neva, mahvoluyorum. Umarım kısa zamanda geçer.

Sugibi, ikinci çocuk da eminim Umuş gibi güzel ve akıllı olacaktır. Bence hemen yap diycem ama bu kriz zamanında çocuk sahibi olmak cesaret istiyor valla. Neva’dan Umut’a sevgiler.

Hülya Çobanoğlu Cinsçiçekçi dedi ki...

senemcim bir de acı elma yağını dene istersen. ayaklarıa ve karnına incecik masaj yaparak sürünce bazen rahatlatıyor. ama bazen de işe yaramıyor tabi. off çok fena gaz sancıları. bizim 4.aydan sonra tamamen bitmiş değilse bile farkedilir şekilde azaldı.

olmadık işler peşinde dedi ki...

Merhaba,
Gaz ile uğraşmaya başladığımız için yazınız dikkatimi çekti. Ben Sab Simplex'i öneriyorum gerçekten etkili.
Anne sütü ile tüm yediklerimiz bebeğe geçtiği için bizim de beslenmede dikkat etmemiz çok önemli, bu nedenle gaz yapan yiyeceklerden olabildiğince uzak durmaya çalışıyorum. Bu çok işe yarıyor. Gaz söktürmesi için günde iki kez Rezene çayı içiyorum.

Ama en önemlisi uyurken termofor ile karnını ve ayaklarını ısıtmak. İnanılmaz rahtlatıyor...
Sevgiler

Hülya Çobanoğlu Cinsçiçekçi dedi ki...

senem gene ben :)
sab simplex burdaki metsil'in muadili. boşuna teee oralardan taşımayın. etken maddesi simetikon diye bi zamazingo. bizde işe yaramadı ama bi arkadaşın oğlunu pırt pırt rahatlattı.bir de ben sütten geçtiğine katılmıyorum. bende gaz maz yokken tuna ciyak ciyak oluyodu. ya da tam tersi.

elfeyp dedi ki...

slm,
bizimkinde de müthiş sancı vardı. yüzüstü yatırıoruz dizimize, çok rahatlıyor. Bi de burda bütün bebeklerin ayaklarının altına, göbeğine elma yağı sürüyorlar. ben çok faydasını gördüm. öptk neva ablamızı :)

Meltem :-) dedi ki...

Canım Neo Baby' den ben de memnun kalmadım, aslında ağlamasa ben anne sütünden başka bir şey ağzına değsin istemiyorum ama yapacak pek fazla birşey kalmıyor:(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...