9 Ekim 2008 Perşembe

topaç kızım

Sonunda annemle babam sonbahar tatillerinden geri geldiler. Bayram tatili sonrası Kompozit’in işleri çok yoğun olunca ben de soluğu onlarda aldım. Üç-dört gün boyunca uzattım ayaklarımı oturdum. Yemekler önüme geldi, hiçbir ev işine elimi sürmediğim gibi geceleri de Neva’yı anneme verdim (kendisi çok istedi valla). Ben sadece 15 er dakika emzirmek için kalktım. Sabahları 7 den sonra da yine annem ve babam nöbetleşe Neva’ya bakınca ben saat 9 lara kadar uyudum. Bir iyi geldi, bir iyi geldi ki sormayın. Ama sonuçta evimizi ve Kompozit’i çok özledik ve bugün geri döndük. Bu süre içinde de bloglardan uzak kaldım, epey birşey birikmiş gibi. Nevacıkdan fırsat bulur bulmaz okumayı çok istiyorum.



Neva’yla günlerimiz çok güzel geçiyor. İlk gülücüklerini atmaya başladığından beri içimizi eritiyor. Son iki haftadır hergün dışarı çıkıyoruz. Bazen gıda alışverişi gibi gündelik işleri halletmek için hep birlikte çıkıyoruz, bazen hava alsın diye sadece sitede dolanıyoruz bebek arabasıyla. Site içinde dolaşırken kuyruklu kızımız da ya önümüzde bize rehberlik ediyor ya da arkamızdan piti piti bizi takip ediyor. Neva’nin gündüz uykuları istinai birkaç sefer haricinde çok güzel. Uzun uzun uyuyor. Dışardayken de genelde koltuğunda uyuyakalıyor. Aralarda uyandığında emziriyorum, mutlu mesut dolaşmaya devam ediyor. Kalabalık yerlere de sokuyoruz Neva’yı, etrafi görsün tanısın, farklı farklı seslere, renklere, kokulara maruz kalsın diye. Tatilde iki kere Ortaköy’e gittik, deniz havası aldık hep birlikte. Geçen Cumartesi günü de Ferikoy’deki organik pazara gidip hem alışveriş yaptık hem de oturup çay eşliğinde gözleme yedik. Kalabalık mekanlarda kızım çok ilgi görüyor. Durdurup arabasının içinde sevenler, sorular soranlar, biryere giderken bize de bırakabilirsiniz diyenler : -) neler neler…



Bayramımız da çok güzel geçti. Neva ile birsürü akraba, eş dost ziyareti yaptık, gelenleri ağırladık. Kiminde gayet sakin dururken kiminde gaz nedeniyle yaygarayı kopardı küçük hanım ama tatlı kızım genel olarak bize zorluk çıkarmadı. Gitmek istediğimiz her yere gittik, herkesle görüştük.

Yalnız bu arada bayram tatili, iş-güç derken Neva’nın birinci ay kontrolünü ihmal ettik, taaa 46. güne yani bugüne kaldı. Gerçi ben zaten hem göz kararı hem de karşı komşumuzdan ödünç aldığımız bebek tartısı sayesinde gelişiminin gayet iyi olduğunun farkında olduğum için pek telaş yapmadım. Bu sabah annem geldi, birlikte götürdük doktora. Bizim minik kızımız topaç gibi olmuş maşallah, doktor amcası pek beğendi. 46. günde kilosu 4850 gram, boyu da 55 santim olmuş (doğum kilosu 3450 gr, boyu 51 cm.di). "Anne sütü çok yaramış, hiçbir ek gıda ya da vitamine gerek yok“ dedi doktorumuz. Herşey yolunda yani. Neva doktor kontrolü boyunca kıpır kıpırdı ama hiiiç ağlamadı, o kadar sevimli görünüyordu ki yanımda fotoğraf makinesi olmadığına çok üzüldüm. Bu arada Hepatit B aşısının ikinci dozunu da iki gün önce bir sağlık ocağında yaptırdık. Bu aşı çok yakarmış, zaten Neva’da aşıyı yiyince kocaman bir çığlık attı, içim gitti.

Şu anda annem bizde olduğu ve Neva ile ilgilendiği için blogumu güncellemeye fırsat buluyorum. Aksi takdirde evde yalnızken çoğu zaman kahvaltı sofrasını bile ancak öğleden sonra toplayabiliyorum. Neva zor bir bebek değil ama ilgi isteyen bir bebek, bıraktığın yerde durmuyor. Sürekli kendisiyle konuşulmasını, kucaklanıp gezmeyi istiyor. Ayrıca sık sık ve uzun uzun emiyor. Öyle olunca mecburen ütü, temizlik, ortalık toplama gibi ev işlerini yapmak için onun uyuduğu saatleri bekliyorum. Ama yine de Kompozit ve ben yalnız başımıza da gayet güzel idare ediyoruz. Tabi bunda Kompozit’in süper güzel ve sağlıklı yemekler yapabilmesinin, tüm ev işlerine yardımcı olabilmesinin çok büyük katkısı var.

Bu haftasonu belki blog arkadaşımlarımdan bazıları Neva’yı ve beni görmeye gelecekler. Heyecanla bekliyorum kendilerini :- )

11 yorum:

mummy dedi ki...

Ay ısırırım ben senin o minik burnunu:)Gerçekten gelişimi çok güzel Senemcim...maşallah nazar değmesin..yanında birilerinin olması gerçekten insana nefes aldırıyor ama şurası da gerçek ki yalnız olunca insan daha bir aile olduğunu hissediyor sorumluluk alıyor kendince düzen oturtuyor...Çok uzun olmamakla birlikte arasıra da yardım almak da fayda var tabi...Öpüyoruz onu...

Hülya Çobanoğlu Cinsçiçekçi dedi ki...

senemcim neva'cık harika kilo almış ve dünyaya alışmış gibi. fotolarındaki ifadelerden de açıkça belli oluyor zaten.

Rahsan Collyer dedi ki...

Yazdan kalma son sıcak günleri de kaçırmamak lazım, kuzucuklar bol bol eve tıkılacaklar zaten koca kış. Ne güzel Neva bebek her gün dışarı çıkıp hava alıyor. Kışın gidebilecekleri yer en fazla alışveriş merkezleri olabilecek. Kilo-boy durumları süper (maşallah), meme kuşlarının memelerden düşmemelerine değiyor demek ki:) Eşinin yemek yapabilmesi de büyük şans, Ov benim beslemem gereken ikinci bebeğim, önüne yemek koyarsam yer, koymassam bütün gün aç yaşar koca bebek. Öpyoruz Mina'mın oyun arkadaşını:)

ELÇİN dedi ki...

tam bir kuzu olmuş minik prenses :)

o tatlı yanaklar tam öpülmelik olmuş

annesininoglusu dedi ki...

maşallah gelişimi çok güzel prensesin,gezdirmekle çok iyi yapıyorsunuz şimdiden alışsın:))

Kremali'nin annesi dedi ki...

Inan nasil isterdim ziyaretinize gelebilmeyi. Belki isin taa basindan beri takipte oldugum icindir bilemiyorum, sanki canimdan bir parca gibi seviyorum ikinizi de.

Neva giderek daha da tatli oluyor annesi. O da benim oglum gibi kolay ama ilgi duskunu demek:) Boyle cocuklarla mutlu mesut yasamanin sirri, sosyallesebilecekleri ortam ve imkanlari artirmaktan geciyor. Ve anladigim kadariyla siz bunu hem aile cemberinde hem de bol bol attaya gimek suretiyle cok guzel yapiyorsunuz. Neva'nin hem fiziksel hem de ruhsal gelisimine cok ama cok olumlu katkilari olacak insaallah bu ortamlarin.

O tombik nanaklarindan ve ellerinden opuyorum Neva'nin. Insallah bir gun gercekten opebilmeyi nasip eder Rabbim:)

Sevgiler,
Ayse Sule

Betül dedi ki...

Efeyle bizde Nevayı ziyaret etmek isterdik.Hemde tanışmış olurduk...

içimden geldiği gibi dedi ki...

ismi ne güzel...neva'yı çok beğendim..sen birde yürümeye başlayınca gör..

Çikolatalı pasta dedi ki...

Yorum yazan herkese cok tesekkur ederim.

Esracim kesinlikle haklisin. Annemin yanimda olmasi cok guzel ama ucumuzun yalniz kalmasi da cok guzel. Cekirdek aile olarak kendi yagimizla kavrulmak bizi birbirimize iyice yaklastiriyor ve cok murlu ediyor. Ece’ye opucuklerimizi gonderiyoruz.

Ayse Sule, cok tesekkur ederiz. Istanbul’a geldiginde mutlaka haberimiz olsun. Neva ve ben seninle ve Ali Kerem’le tanismayi, biraraya gelmeyi cok isteriz. Zaten galiba karsilikli paylasacak cok benzer deneyimimiz var.

Betulcum, biz de gelmeni cok isteriz. Hem de Efe ile Neva’yi da tanistirmis oluruz. Arkadaslar gecen hafta gelemediler ama yakinda gelecekler, istersen o zaman sana da haber verelim. Hep birlikte bir plan yapalim.

Rahsan, ben de onumuz kis, havalar fazla bozmadan cikarabildigim kadar cikarayim diyorum. Ama kayinvalidenin rahat tutumu beni cok tesvik etti. Soguk moguk demeyip cikaricam valla onumuzdeki aylarda da. 

Çikolatalı pasta dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Betül dedi ki...

sanemcim çok sevinirim....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...