16 Eylül 2008 Salı

Neva 3 haftalık


Nevacığımla 23 günü geride bıraktık bile. Günler emzirme, alt değiştirme, uyutma ve o uyurken şimdi ne yapsam acaba diye şaşkın şaşkın düşünmekle geçiyor. Çok şükür Neva zor bir bebek değil. Gece boyunca 2-3 saatte bir uyanıp karnını doyurup uyuyor. Sabah 6 gibi uyandıktan sonra bir daha uyumak istemiyor. Öyle olunca ben de alıp yatağımıza getiriyor ve aramıza yatırıyorum. Gazı varsa babası gazını çıkarıyor. Yoksa ortamıza alıp kızımızla sohbet ediyoruz. Sabah hallerine, yüz ifadelerine doyum olmuyor.

Hırıltılı nefes alıp verme problemini Neva’yı bizim odada sepette yatırmak yerine kendi odasında karyolasında yatırarak çözdük. Sanırım bizim küçücük oda ona biraz havasız geldi geceleri, kendi odasında çok daha rahat ve huzurlu uyuyor. Zaten odalar dipdibe olduğu için ben yine onun en küçük mızırdanmasını bile duyabiliyorum.

Göbeği iki haftayı bulmadan düştü. Böylelikle banyo sefalarına da başladık. Neva suya bayılıyor, banyo yaparkenki keyfi görülmeye değer. İlk gün banyodan hemen sonra havlulara sarıp bir güzel emzirdim kucağımda. Ancak küçük hanım emer emmez aşağıdan bir güzel boşalttı. Biz de yeniden yıkamak zorunda kaldık. :- )

Henüz gün içinde herhangi bir düzenimiz yok elbette. Ancak Neva’nın uyanık kaldığı, etrafı seyrettiği, hatta kucakta dolaşmak istediği dakikalar gitgide uzuyor. Çok ama çok hareketli bir bebek. Elleri, kolları, bacakları sürekli bir hareket halinde. Rahatlıkla başını dik tutabiliyor, kaldırıyor, ayaklarıyla kendini ittiriyor. Ziyarete gelen herkes zaten bu hareketliliğine dikkat çekiyor. Göz teması kurup sohbet edildiğinde dinlemeye bayılıyor Neva, hemen sakinleşiyor. O öyle gözlerimin içine içine baktıkça ben de eriyip gidiyorum. Bir de meme emerken ellerinin teması yok mu, çıldırtıyor beni.

20 güne yakın annem yanımızdaydı. Ancak annem ve babam bugün bir arkadaşlarıyla, hazır Ramazan’da ortalık boştur diyerek, tatile gittiler. Yaklaşık 10-15 gün burada olmayacaklar. Kayınvalidemler de buradaki evleri sıcaktan kavrulduğu için yazlığa geri dönüyorlar. Kaldık mı Kompozit, Neva ve ben başbaşa!!! Kompozit akşamları çok yardımcı ama ne yazık ki günün çoğunda evde değil. Biz Neva ile yalnız kalıyoruz, dün aniden gaz sancısıyla ağlamaya başlayınca ne yapacağımı şaşırdım. Neyse ki ağlama krizleri pek uzun sürmüyor.

Bu arada kedi kızım da yazlıktan döndü. Bir arkadaşım onu 1-2 sene, bebeğimiz azcık büyüyene kadar, özellikle de biz lojmandan çıkıp daha geniş bir eve taşınana kadar evinde misafir edecekti. Biz de bütün ayarlamalarımızı ona göre yapmıştıık. Ancak son anda arkadaşım vazgeçiverdi. Kedi kızım şimdi kayıvalıdemlerde ama bu hafta içinde bize gelecek. Nasıl olacak, hem bir aylık bebek, hem de kediyi 80 m2 lik evde nasıl idare edeceğim, temizlik ve ev işleriyle nasıl başa çıkacağım hiç bilmiyorum. Kedim de en az bir bebek kadar ilgi ve bakım istediği için hiç kolay olmayacağını çok iyi biliyorum. Üstelik daha önceden kedimize ait olan oda şimdi mecburen kızımıza ait ve bakalım kedi hanım bunu nasıl karşılayacak. Şu ara uykularımı kaçıran, beni ciddi şekilde strese sokan bir mesele bu. Ona en azından şu ilk zamanlarda güvenli ve sıcak bir ev bulabilseydik çok ama çok iyi olacaktı.

14 yorum:

mummy dedi ki...

Oyy maşallah kuzuya çok tatlı...Canım ya bu satırlar pek tanıdık geldi bana demek ki Neva hanım da Ece gibi kıpırdak bi bebek olcak bu belki -ama inşallah olmaz- Ece gibi gündüz uykusu olmıcak anlmına da gelebilir:))Çok öptük Neva'yı..

esin ve ömer dedi ki...

Maşallah küçük nevaya çok tatlı.
Yazını okurken saat 6 da kalkması çok dikkatimi çekti,ömer de tanıdğım tüm arkadaşlarımın bebekleri de hep saat 6 da kalkar.Ömer daha yeni yeni 7, 7.30 gibi kalkıyor.Bu çok ilginç ...

MELEK KOKUSU dedi ki...

cok tatli bebis masallah, herseyide yerinde uslu annesini üzmeyen bir hanim sizinkisi, darisi basima diyorum :D

Kremali'nin annesi dedi ki...

Sen ne kadar guzel ne kadar sirin bir bebeksin oyle?! Rabbim nazarlardan korusun ve her iki cihanda aziz etsin insaallah. Benim gibi bir tovbekara bile ikinci bebegi dusundurmeye basladiniz. En iyisi fazla dolasmayayim ben bu blogda :)

Bebekle birlikte evcil hayvan beslemk cok zor. Bizim de iki tane muhabbet kusumuz vardi ve bir sure sonra baska bir aileye evlatlik vermek zorunda kalmistik. Ilgisiz ve bakimsiz kalmalarindan daha iyidir diye teselli etmistim kendimi o zamanlar. Umarim siz hem Neva'ya hem de kedinize bakabilirsiniz.

Sevgiler,
Ayse Sule

Çikolatalı pasta dedi ki...

Esra, cok tesekkurler… evet, bizim kiz da Ece gibi cok kipirdak olacak… zaten anne karninda da oyleydi, aynen devam ediyor… simdilik gunduz uykularimiz iyi, insallah boyle devam eder… Ececigimi opuyorum..

Esin, evet ben de hep bebek annelerinden benzer seyi duyuyorum, saat 6 standard bebek kalkis saaiti galiba.. ben de erken kalkan birisiyim aslinda ama sabah 6 ya hala alisamadim. :- )

Melek kokusu, Helin Yagmur’un gelmesine de fazla birsey kalmadi. Darisi basina gercekten, cok cok keyifli bir duygu insanin cocugunu kucaginda tutmasi.

Ayse Sule, cok tesekkur ederiz. Ikinci cocuk konusunda fazla dusunme bence. Kremali cok harika bir abi olur. :- ) Bu arada 3 haftadir yoksunuz blogda. Kremalimin maceralarini bekliyoruz.

Hülya Çobanoğlu Cinsçiçekçi dedi ki...

senemcim hemen her gün giriyorum bloguna var mı yeni haberler diye. sanırım ilk haftalar hep aynı geliyor ve geçiyor. memedeki kuzucukla aşk, banyodan sonra yapılan kakalar-ilginçtir ama mis gibi kokuyo di mi- gaz çıkarmalar, uykusuzluk. senin bonusunun da kedişin olmuş. kolay gelsin.

Rahsan Collyer dedi ki...

Senemcim bu ne güzel bir foto böyle... Benim annem de bizi 15 günlükken bırakıp gitmek zorunda kalmıştı, birden Ov ve ben ne yapacağımızı bilemez bir şekilde kalıvermiştik, hata ben annemin arkasından bayağı bir ağlamıştım küçük çocuklar gibi... Bu arada Pazar günü bizim ikinci ayımız dolacak inşallah, vakit nasıl geçiyor anlamıyor insan. Büyüdükçe ballaşıyor bunlar haberin olsun...

Pıtırcık dedi ki...

Senem nezlem geçsin hemen sizdeyim ben.. bu böyle fotoğrafla olmayacak bikoklamam gerekiyor..

siyap dedi ki...

maşallah sana nevacık!canım ya ne güzel poz da vermiş sanki :))

her anlarının ayrı güzellikleri oluyor bazen eski hallerini düşünüp özlüyorum,sonra da karşımda yapılan oyunu anlayan,şakayı bile anlarmış gibi gülen bir tatlış olduğunu görünce her anın farklı farklı tadı olduğunu anlıyor insan...

kedi kızla inşallah sorun olmaz,kocaman sevgileeer...

Kremali'nin annesi dedi ki...

Senemcim, hayirlisiyla su doktora tezimi bir vereyim, ondan sonrasi Allah kerim:) Ali Kerem'in kardessiz kalmasi fikri zaman zaman icimi acitiyor. Yasima ve onca yorgunluguma ragmen, sirf onun ileride yalnizlik cekmemesi icin artik ikinci cocuk fikrine daha sicak bakiyorum.

Cikolatali pasta, evet hemen iyiles ve Nevayi ziyaret et. Ve lutfen benim yerime de opup kokla o melegi. Ben de anlam veremiyorum ama bu bebekte beni ceken beni benden alip goturen cok ozel bir sey var. Bazen sirf onu gormek icin ugruyor, resmine bakip masaallah diyip gidiyorum:) Ama lutfen annesi bunu okudugunda kiskanip uzulmesin:P

İLKAY dedi ki...

maşallah çok güzel bir bebek.
sağlıkla büyüsün inşallah.
sevgiler

Magissa dedi ki...

Neva gittikçe lokumlaşıyor Senem, maşallah valla.
Kedi bence adapte olur, ev ev dolaşmasın yazık, göndermeyin onu artık bir yere... :(

Yasemin Aktuğ dedi ki...

Merhabalar çok şirin bir bebeişiniz var. bu fotoğrafta çok tatlı çıkmış
Allah analı babalı büyütsün

içimden geldiği gibi dedi ki...

bu resmine bayıldım..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...