6 Eylül 2008 Cumartesi

doğum sonrası doktor kontrolleri

Bugün analı kızlı doğum sonrası doktor kontrollerimiz vardı. Böylelikle ben de geçen Cuma gününden beri ilk defa evden dışarı adımımı atmış oldum. Aaah ah, ben böyle yaz günü evde oturacak insan mıydım? Ama Allah sizi inandırsın evde zaman öyle bir geçiyor ki hiiiç aramıyorum dışarıları. Sadece gidip (tercihen deniz kenarında bir) cafede oturup kahve eşliğinde tatlı yemeyi özledim desem....

Neyse... Çok şükür Neva’da herhangi bir problem olmadığı için çocuk doktoru olarak gidenlerin pek methettiği kurum doktorumuza gittik. Doktor amcası gelişimini çok iyi buldu Neva’nın. 3450 gr. doğup hastaneden 3150 gr. çıkmıştık. Bugün tam 3600 gr çıktı tartıda. Boyu da 2cm uzayarak 53 cm.i bulmuş. Herhangi bir mama takviyesine gerek görülmedi. Çocuk doktoru ziyareti sonrasında Etiler’de bir cafede oturduk ama ne oturma.. Önce herkes gibi biz de bahçesinde oturalım diye heveslendik, sonra baktık hava esiyor, hemen içeri kaçtık… İçerde outran tek müşteriler bizdik : -) :-) Güya ben çocuğumu rahat alıştıracaktım, sıcağa soğuğa aldırış etmeyecektim…pehhh, palavraymış…

Biz kafenin içinde oturuken trafik polisi arabamızı çekmiş. Zavallı Kompozit bir de gidip arabayı toplamakla uğraştı. Sonra da Kağan Bey’e gittik. Benim dikişler (hala epey acıyor olmalarına rağmen) çok iyi kaynamış dediğine göre. Ultrasonla içeriye de baktı, o görüntülerden ne anladı bilmiyorum ama içerdeki yaraların da çok iyi durumda olduğunu söyledi. Dikiş bölgesindeki uyuşukluk hissinin daha 8 ay devam edeceğini söyledi. Elevit’i 5 ay daha, Gynoferon’u da 2 ay daha kullanmamı tavsiye etti ve 5 hafta sonrasına son bir kontrol randevusu verdi. Aaa bu arada en güzel haber, doğumdan sonra tam 9 kilo vermişim. Böylelikle hamilelikte aldığım 13 kilodan geriye yalnızca 4 kilo kalmış durumda. Şu dikişlerim bir iyileşsin, hemen eski pantalonlarımı denemeye başlayacağım.

Gelelim Nevacığıma. Bizim kız bayağı obur çıktı. Emmeyi çok seviyor ve sütler ağzından akana kadar emiyor. Memeyi bulamadığında Tazmanya canavarı gibi sesler çıkararak sağa sola saldırıyor. Bu arada her emme seansı sonrası bezini foşur foşur dolduruyor. Bir iki kere alttan gaz çıkaramayınca çok sancısı oldu, o yüzden bezini doldururken çıkarttığı sesler benim için dünyanın en güzel sesleri arasında şu anda. Hastaneden çıktığımızdan beri (yani 9 günde) 50 lik yeni doğan bebek bezi paketini bitirdik sayılır. Bugün yenisini aldık. :- ) Bu arada emmenin sonuna doğru uyuyakalıyor ama ben altını değiştirmeye kalkınca uykusu açılıyor ve yeniden emmek istiyor, sonra tabi yeniden bezini dolduruyor ve bu kısır döngü bazen saatlerce sürebiliyor. Annemle emzik vermeyi denedik bir iki kere çünkü biliyorum ki emzik daha rahat uyumasını sağlayacak ama kesinlikle istemedi, öğürerek ağzından atıyor emziği. En son çare olarak son bir iki gündür kucağımda sallayarak uyutmaya başladım. İşe yarıyor gibi. Zaten çok şükür Neva şimdilik öyle ağlama krizlerine giren bir bebek değil. Bu arada henüz daha göbeği düşmedi ve biz de tavsiyelere uyup göbeği düşmeden banyo yaptırmak istemedik. Ama bu sıcaklarda banyo yapsa çocukçağız çok rahatlayacak.

İşte bebekli günler böyle geçiyor. Fırsat buldukça bebekli bloglarda annelerin deneyimlerini okuyorum, çok da faydasını görüyorum.

...

Diye yazmıştım dün ama bloga koymak kısmet olmamıştı. Dün geceden beri Neva’nin burnu tıkalı. Yavrum o kadar huzursuz ki, burnundan nefes alamadığı için emerken tıkanıyor, öksürmeye başlıyor, en sonunda baktı olmuyor, toptan emmeyi bırakıyor. üşüttüğümüzü sanmıyorum, allerjik bir durum olabilir mı onu da bilemiyorum. Gerçi yenidoğanlarda burun tıkanıklığının normal olduğunun farkındayım ama Neva hapşurunca burnu akıyor. Serum fizyolojik damlatıp, aspiratörle çekiyoruz falan ama çok fayda etmiyor gibi. Bu konuda tecrübesi olan arkadaşların yardımını rica ediyorum.

8 yorum:

elfeyp dedi ki...

Bakıorum ben de her gün bloga napıosunuz ana kız die:)
Benm de çok çok az kaldı. Annemle baktık Neva'nın resimlerine bayıldı o da. Hadi artık doğur sen de dio :) Maşallah Nevacık. Daha ciddi bişeyi olmasın da, böööle büyüyecekler..
Sevgiler..

Kremali'nin annesi dedi ki...

Burun tikanikligi bizde de vardi. Tavsiye uzerine, bebegin uyudugu odaya (ki o zamanlar Ali Kerem bizimle birlikte ayni odada kaldigi icin bu bizim kendi yatak odamiz oluyor:)) hava nemlendirici takmistik ve cok sukur ki sorun kisa zamanda gecmisti. Belki sizin de isinize yarayabilir.

Sevgiler,
Ayse Sule

Calanon dedi ki...

Canim,
Ne guzel kilo almis, masallah.

Hava nemlendirici iyi bir fikir bence de, biz cok faydasini gorduk. Ama siz yine de doktorunuza sorun almadan once.

Bir de bize tavsiye edilen (1 yasindan once yastik yasak oldugundan) yataginin altina kucuk bir yastik koyup kafasini hafif kaldirmak yonundeydi. Duz yattiklarinda daha cok tikanirmis burunlari.

Kolay gelsin.

mummy dedi ki...

Senemcim maşallah çok güzel kilo alımı inşallah böyle devam eder..Valahi biz de bir ay öncesine kadar şikayetçiydik o tıkanıklıktan...Resmen özellikle sabaha karşı hır hır ses geliyodu burnundan..Ben de çok kullandım o serum fizyolojikten pek fayda etmedi..Kendiliğinden geçti bişiy yapmadık doktor da yapılcak bişey yok demişti zaten..Üç haftadır filan yok gibi ama çok rahatsız edici boyuttaysa aç sor doktoruna bir..Çok öpüyoruz fındık burunlu kızını...Sevgiler..

Adsız dedi ki...

bende serum fizyolojik kullandım,odasını hep havalandırdım,ve çok alçak basık bir yastık kullandım
oda nemlendiricisini dr.umuz önermemişti zaten bende istememiştim
kalorifer askılarından almıştı babası çok işe yaramıştı
korkma geçecek...
öpüyoruz
yıldız

Betül dedi ki...

Senemcim bebek yıkama olayında şunu yazayım dedim.Benim Efe hastanede kırmızı lekeler döktü(vücudunda)eve gelincede hemen yıkadık.Göbegi 15. günde düştü ve biz o zamana kadar gün aşırı yıkadık.Bir problem olmadı..Bu sıcaklarda bunalmasın bebeğin derim ben...Tabi bu sadece bir tecrübem.Yinede sen istediğin gibi,doktorunun tavsiyesine göre karar ver derim...
Sevgiler...

esin ve ömer dedi ki...

maşallah nevaya...
Bizim göbekte ömer 10 günlükken düşmüştü,bizde doktorumuza sorup tam anlamıyla yıkama olmasada ,oaraya su değdirmeden ve sadece su ile yıkamıştık.

Hülya Çobanoğlu Cinsçiçekçi dedi ki...

senemcim
1- emziğe alıştırmaya bak. zira emzik yerine seni kullanması pek yakındır. bayılıyolar bi şeyi emerek uyumaya.
2- süper kilo vermişsin
3- neva süper kilo almış. ikisi için de tebrikler :))
4- şimdi bol bol uyuyup az mızırdanıyodur sanırım. tadını çıkar valla. 3. haftadan sonra o doğum miskinliği kayboluyor.
5- ben de "o kadar titiz bi anne olmam yaw" diyodum ama oldum maalesef.rüzgar esse hemen ince bir örtü atıyorum tuna'nın üstüne. ama hele bi büyüsün vallaha salacam sokağa, büyütsün kendi kendini :))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...