29 Eylül 2008 Pazartesi

bayram şekeri


Nevacık göz açıp kapayana dek 5 haftalık oluverdi bile. Hergün biraz daha güzelleşiyor, biraz daha tatlılaşıyor. En ama en keyif verici gelişme dördüncü haftada gerçekleşti. Yüzümüzü yaklaştırıp tiz sesle konuşunca Neva kocaman bir gülücükle bize cevap veriyor. İnsanın çocuğunun kendisine bilinçli şekilde gülümsemesi ne büyük mutlulukmuş meğer!!

Hala bir düzenimiz yok ama bu düzensizlik içinde bile belli rutinlerimiz var. Mesela her sabah en geç 6-7 gibi uyanılıyor, daha sonra öğlen bire, ikiye kadar bir daha uyunmuyor. O saatten sonra bazı günler derin ve uzun bir uyku uyuyor Neva, bazı günler ise hemen hemen hiç uyumuyor. Geçen Cuma akşamı kalabalık bir grup olarak Ataköy’e yeni taşınan bir arkadaşlarımıza akşam yemeğine davetliydik. Evden 19:30 da çıktık ve Neva o saate kadar neredeyse hiç uyumadı. Ama neyse ki tam arkadaşların evinden içeri girerken küt diye uyuyakaldı. Gecenin geri kalanını ise sekiz yetişkin, üç çocuk ve iki kedinin bulunduğu salonun ortasında hiiiç uyanmadan geçirdi. Tabi herkes de "aman bu ne güzel çocuk, ne güzel mışıl mışıl uyuyup duruyor“ dediler durdular.

Bu aralar bloga yazamamamın iki önemli sebebi vardı. Biri son günlerde Neva’nin uyuduğu saatleri dışarda geçiriyor olmamız. Mesela dün havayı biraz açmış görünce Kompozit, Neva ve ben Ortaköy’e gittik, sokaklarda dolaştık, kumpir yedik, bir kafede uzun uzun oturup kahve içtik. Neva daha evden çıkarken uyuyakalmıştı ve eve dönene kadar hiç uyanmadı. Ama tabi eve dönünce de bu sefer saatlerce uyumak bilmedi.
Bugün de arkadaşım S ile birlikte Neva’yı araba attık ve bir alışveriş merkezine gittik. Sadece bebek mağazalarını gezdik. Penye tulumlar artık ince geliyor, Neva’ya biraz daha kalınca kıyafetler aldık. Yeni sezon başladığı için fiyatlar çok uçuktu ama güzel birkaç parça birşey bulup, aldık. Sonra yemek, üstüne de tatlı yedik ve Neva yine bütün bu süre boyunca uyudu. Ve yine eve geldiğimizde uykusunu iyice almış cingöz bir bebek olarak gece 11 e kadar uyumak istemedi. Allahtan Neva’yı oyalamak çok zor değil, öyle kesintisiz ağlamaları yok. Bir kere en güzeli memede muhakkak susuyor. Onun dışında kucakta dolaştırılınca, kendisiyle konuşulunca ya da ana kucağında sallanınca falan geçici de olsa oyalanıyor. Yalnız tabi bu attraksiyonların sık sık değişitirilmesi gerekiyor.:- )

Bloga yazamamamın ikinci sebebi ise kedi kızımla maceralarımızın devam etmesi ve üzücü birkaç gün geçirmemizdi. Kuyruklu kızım evimize muhteşem bir dönüş yaptı ancak eve sığamadı, sürekli dışarı çıkmak istedi, evde olduğu süre boyunca da kapısı kapalı olan Neva’nın odasının önünde asker gibi bekleyip sızlandı. . Onu almak isteyen arkadaşımın evinden de daha önce iki kere kaçmıştı. Öyle olunca biz de dedik bari yavaş yavaş dışarı alıştıralım. Zaten sitede (lojmanda) oturuyoruz, sitede her üç evden birinde kedi var ve bu kedilerin çoğu eve girip çıkıyor. Hazır bizimki de Didim’de alışmışken o da artık eve girsin çıksın barıi. Tam Kompozit’in gözetimi altında küçük hanım yavaş yavaş aşağıya alışmaya başlamıştı ki Perşembe günü yani o büyük fırtınadan bir gün önce ortadan kayboluverdi. Perşembe günkü fırtınada ve Cuma günü durmaksızın yağmur altında dahi Neva’yı nöbetleşe birbirimize bırakarak her yerde kediciğimizi aradık, her deliğe, tüm köşe başlarına baktık, herkese haber saldık ama nafile. Öyle üzüldük, öyle üzüldük ki anlatamam. Günlerce uyku uyumadık, gökten düşen her yağmur damlasında içimiz ezildi. Derken tam 4 gün sonra bu sabah hanımefendi başı ve kuyruğu dik, keyfi son derece yerinde bir şekilde kapının önünde beliriverdi ve bizi çok mutlu etti. Hemen önüne mama ve su koyduk ama tenezzül dahi etmedi. Velhasıl biz günlerdir kendimizi üzdüğümüzle kalmışız, o mutlu mesut başının çaresine bakmış. Şimdi de salonda minderinde gurul gurul uyuyor.

İşte bizden haberler böyle. Nevacık uyanmadan bu yazıyı bitirsem iyi olacak. Yarın bayram. Herkese huzurlu, mutlu, neşeli bayram gibi bir bayram diliyorum. Bizim bu seneki bayram şekerimiz belli, tadından yenmiyor vallahi. : -)

12 yorum:

annesininoglusu dedi ki...

size de iyi bayramlar...

Calanon dedi ki...

O ilk gulucukler her seye deger oyle degil mi?
Cok cok guzel bir sey bu minicik, ayrica gozlerinden belli cok akilli bidik bir sey olacak, canim.
Bayram sekerinize opucukler.
Sevgiler.

Yesim dedi ki...

Maşallah ya Neva'cım nasıl da tatlı bir bebek, ne de çabuk 5 haftalık oluverdi maşallah! Bayram şekerinizi bizim yerimize de öpüver :)

ELÇİN dedi ki...

canım iyi bayramlar minik kuzucuğunla

tadından yenmeyen en güzel tatlı neva :)

sevgiler

Rahsan Collyer dedi ki...

Senemcim iyi bayramlar size de... Neva babasına benziyor, ilk fotolarda da benzetmiştim ama bu fotolardan sonra kesin karar verdim tıpki babası:) Kedinizi sonunda bulmanıza sevindim, yüreğinize indirmiş kerata!

Pıtırcık dedi ki...

Senemcim iyi bayramlar, bu bayram şekerinden bende istiyorum çok tatlı maşallah ..

Meltem :-) dedi ki...

Senemcim kızınla birlikte nice güzel bayramlara....

Umutlu Sugibi dedi ki...

henüz okuyamadım postlarını ama resimlere gözlerim dolu dolu baktım. dünyada bundan daha güzel birşey yok. güle güle büyüt bu pamuk prensesi. öpe öpe, koklaya koklaya. benim için de...

Çikolatalı pasta dedi ki...

Annesininoglusu, tesekkur ederiz, oglusla sizin bayraminiz da guzel gecmistir umarim.

Calanon, gulucukler muhtesem, insanin dunyasi aydinlaniveriyor bir anda. Siz de evinize donmussunuz. Umarim isler cabucak yoluna girer.

Yesimcim zaman cok hizli geciyor. Nerdeyse 6 haftalik oldu Neva, inanamiyorum. Ama ben gunler daha yavas gecsin, her aninin tadini cikarayim istiyorum. : -) Sizin kizin gelmesine de pek birsey kalmadi bu arada!

Elcin, ziyaretin icin tesekkurler. Boynundan operek sizin icin de Neva’nin tadina bakiverdim, cok tatliydi cok!

Rahsancim, dogru soyluyorsun, Neva tam anlamiyla babasinin kopyasi. Bu konuda herkes hemfikir. Ayni bakislarla hem babasinda hem kizimda karsilasmak cok ilginc geliyor bazen bana :- )

Seyhancim, en kisa zamanda ziyarete bekliyorum. Neva’yla tanismaniz lazim acilen : )

Meltemcim, ben de Tolgayla sizin gecmis bayraminizi kutluyorum. Nasil gidiyor? Harika birsey degil mi? Yakinda bir oyun grubu olusturalim derim, sen ne dersin?

Sugibu, bilmem inanir misin ben blog okumaya senin blogunla basladim. Nasil ve nerden bulmustum hatirlamiyorum ama seninkiyle blog aleminin icine dalivermis oldum. O zaman daha hamileliginin cok basindaydin. Hala da surekli takip ediyorum ve Umut’la mutlulugunu sevincle izliyorum. Ziyaret ettigin icin cok tesekkurler. Umus’a sevgiler!

Kremali'nin annesi dedi ki...

Valla ben anlamam, oyle bir yerim ki o bayram sekerini ikram ettiginize pisman olursunuz :PP

Cok tatli masallah cok; Allah nazardan saklasin ve hayirli evlat etsin insallah.

Gecmis bayraminizi tebrik ediyor, evdeki prenseslerden birini patilerinden oburunu ise pembe nanaklarindan opuyorum:)

Sevgiler,
Ayse Sule

Magissa dedi ki...

Yaaaa ben hep kaçırıyorum yeni yazıları - reader'a ekledim herkesi ama senin bloga yeni yazı eklendiğinde gözükmüyor.. Kesin birşeyi beceremedim.

Neva tam olmuş bir oyuncak! Ne güzel, keşke bütün bebekler "kolay susturulabilir" olsa. Hemen 2'şer tane yapardık herhalde.

Kuyruklu bence o birkaç günü başka bir evde geçirmiş ;)

Özlemhan dedi ki...

Merhaba canım uzun zamandır takip ediyordum sitenizi.Neva hanım hoşgeldi aramıza benim kızımda 20 günlük oldu bundan sonra daha sık görüşmek dileğiyle .

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...