16 Haziran 2008 Pazartesi

doktor kontrolü ve akabinde alışveriş

Bir aydan sonra bugün yine rutin doktor kontrolümüz vardı. Velet günlerdir kıpır kıpır, içerde tepiş tepiş ama ultrasona girdiğimde koluyla boydan boya yüzünü kapatmıştı ve mümkün değil yüzünü göstermedi bize. Doktor dürttü, gıdıkladı, salladı falan ama küçük hanım bana mısın demedi. Ya utangaç olacak bu çocuk ya da daha kötüsü yalnızken canımıza okuyup başkalarının yanında süt dökmüş kedi kıvamındaki çocuklardan olacak... hadi bakalım....

28+6 itibarıyla kızımız 39 cm ve 1500 gr olmuş. Artık ekrandan taşmaya başlamış durumda. Doktorumuz "tosun olmuş bu tosun" diyerek memnuniyetini dile getirdi.
Bu arada ben de toplamda 8 kilo almışım, bunu da gayet uygun buldu. Tatil işini de sorduk, bir sorun olmayacağını, istediğimiz yere gidebileceğimizi söyledi. Doktor çıkışı o gazla, hem de hazır okuldaki işleri hal yoluna sokmuşken kendimi Metrocity’e attım. Bebeğimizin ilk biberonunu ve emziğini aldım. O biberon ve emziği seçmek benim için ne büyük bir zevkti anlatamam. Biberon seçmekte zorlandığımı gören tecrübeli bir anne bana Dr. Browns marka bir biberonu tavsiye etti: özel tasarımı sayesinde bebeğin emerken hava yutmasını engelliyormuş. Ben de anne dayanışmasına güvenerek bu tavsiyeye uydum. Bu arada yeni anne bloglarında emzirmekle ilgili okuduğum deneyim ve tavsiyelerden çıkardığım notlar sonucu kendime de Avent’in göğüs kalkanlarından ve Chicco’nun göğüs pedlerinden aldım. Son zamanlarda çeşitli kaynaklardan okuduklarıma dayanarak nerdeyse doğurmaktan çok emzirmekten korkar hale geldim...



Bu arada anlatmadan geçemeyeceğim. Yukarıda üzerimde gördüğünüz gömleği birkaç hafta önce S ile birlikte Beşiktaş’ta küçük bir hamile mağazasında görüp beğendik ve ufak bir pazarlık sonucu 30 YTL’ye aldım. Aynı gömleği Cuma günü Kanyon’daki hamile giyim mağazalarından birinin vitrininde gördüm. İçeri girip fiyatına bir bakayım dedim, bir de ne göreyim 189 YTL. Mağaza çalışanına bu gömlekte herhangi bir indirim olup olmadığını sorduğumda ise gömleğin yeni sezon ürünü olduğunu ve herhangi bir indirim olmadığını söyledi. Ben de artık dayanamadım ve “aynı gömleği daha bir kaç hafta önce Beşiktaş’tan 30 YTL’ye aldığım için şaşkınlığımı mazur görün lütfen” dedim. Tabi bu sefer onlar büyük bir şaşkınlık geçirdiler ve bunun mümkün olmadığını, gömleğin ithal olduğunu söylediler. Etiketine bir baktık, kesilmiş, halbuki benim gömleğin etiketi yerinde duruyor ve bilinmeyen ama gayet de yerli bir marka. İnsaf yani, kazığın bu kadarı da olmaz ki artık!!! Üstelik bir de ithal falan diye –ki öyle olsa ne değişecek- kandırmaya çalışmıyorlar mı, iyice sinir oldum!!!

İşte böyle. A bu arada bir de haftasonu kampüste bir konsere gittik. Bizim kız yine beğendiği şarkılarda ritm tutup oynadı, beğenmediklerini ise sessiz sessiz durarak protesto etti! :- )

13 yorum:

siyap dedi ki...

bebişin gelişiminin iyi olduğuna çok sevindim.maşallah!emzirme gerçekten başta biraz sorun oluyor ama herkesin ki aynı değil.benim çok az sürmüştü hatta bazılarının hiç olmuyormuş.inşallah senin de hiç olmaz.resmin altındaki yazıyı daha okumadan ne kadar güzel bir gömlek demiştim içimden sonra da yazıyı okuyunca pes dedim valla...bütün pahalı dükkanlar böyle.esnaf bir tanıdığımız malda %70-80 bile indirim yapsalar yine %100 kazanıyorlar demişti doğruymuş...30 ytl'ye satan da kazanıyor sonuçta...güle güle giy,sevgileeer...

Hülya Çobanoğlu Cinsçiçekçi dedi ki...

bebişin gelişimi iyiymiş hakkaten. benim 29. haftada 1535 grdı ve doktorum "çok iyi beslemişsin" demişti. üstelik bizimki erkek.bizim buralarda ve pekçok hastanede doğuma biberon ve emzikle gidersen çok fena fırça yiyosun. zira ne kadar zor şartlar altında doğum yaparsan yap, önceliğin bebeğin emmeye alışması. bu iş de sanıyorum genelde psikolojik. şimdiden kendini emzirmeye şartlandır bence ve o biberonla emziği evde bırak.
süt pompası konusunda da en iyisi avent'in elektriklisi, bu da bir komşu blog tavsiyesi.

aysarayı dedi ki...

cidden maşallah.bu haftada bu kilo...ben 3o. haftada iken o kilodaydı kızım..(gerçi hala içerde ama.)

kıyafet konusunda size katılıyorum.lalelide bi mağazada görüp beğendiğim gayet de şık bi hamile pantolonunu 20 ytl ye almıştık.benzerleri ise adı bilindik mağazalarda 5-6 katı fiyata satılıyodu...bu kazığa düşmemek lazım...

annesininoglusu dedi ki...

maaşallah bebişe ve tabi annesine:))
alışveriş konusunda aynı hassasiyeti hep göster derim özellikle bebek konusunda hep kazık atmaya çalışıyorlar onun için ben artık bir şeyi ilk gördüğümde almıyorum karlı çıkıyorum.
sevgiler...

Rahsan Collyer dedi ki...

Senem'cim merhaba,

Öncelikle bebeğin gelişimi hakaten çok güzel, maşallah hep böyle gitsin inşallah. Bizim kız biraz ufak mı olucak ne? Bizim hep ortalamada gidiyor, buna da şükür tabi ama sanırım annelik psikolojisi olsa gerek ki her anne adayı bebeğinin biraz kilolu ve boylu doğmasını istiyor:) Bu arada ben Lansinoh'un göğüs pedlerinden aldım 2 paket, her biri ayrı ayrı poşetli olduğu için çantada taşıması da kolay olur diye düşündüm. Zaten göğüs kremimi de Lansinoh almıştım. Onun dışında uzun süreli araştırmalarım ve tecrübeli annelerle yaptığım anketler sonucu (hehe) Avent marka 4'lü bir biberon seti aldım, umarım en azından ilk 6 ay hiç kullanmak zorunda kalmam, sadece evde bulunsun diye aldım. İlk 6 ay sadece anne sütü diyoruz tabi biz de inşallah. Yine steril makinasını da elektrikli Avent aldım, mikrodalga olayı beni düşünce olarak rahatsız eder hep.

Bir de merak ettim, Beşiktaş'ta hamile kıyafetlerini nereden alıyorsun? Beşiktaş Çarşı'daki Motherland (Seçen) mağazasından mı? Ben oradan çok şey aldım, özellikle de capriler bu yaz hayatımı kurtardı diyebilirim. Kanyon kıyafet alışverişi konusunda en son gideceğim yerlerden biri, özel bir gece için mum-to-be'de bir elbise denemiştim de elbiseyi çok beğenmemiş olmama rağmen o geceyi atlatmak için alayım diye düşünürken fiyatının 500 YTL olduğunu duyup, şok olmuştum. Üstelik de gayet sıradan, hiç bir özelliği olmayan bir elbiseydi. Sanırım hamileleri biraz çaresiz görüp, bu tür durumlar için iliğini kemiğini sömermeye çalışıyorlar. Ama Next, Dorothy Perkins... gibi mağazalarda süper hamile kıyafetleri var ki rakamlar da gayet makul. Aklında bulunsun:)

Rahsan Collyer dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Rahsan Collyer dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
esin ve ömer dedi ki...

Ben de senin gibi erkenden biberon emzik ve benzeri şeyler almıştım ancak ömer emziği ağzına sokmadı,birberonu kullanmamız da çok şükür 7. ayda oldu o da sadece su içmek için ,umarım küçük prenses bol bol anne sütü alır ve ilk 6 ay hiç gerek duymazsın biberona gömlek de çok şık güle gül kullan ,ben hamileyken seçenden ,peacooks ve doroty perkinsten aldım hamile giysilerimi ,özellikle peacooks acayip ucuz ,tavsiye ederim ,cevahir de var.....

Kremali'nin annesi dedi ki...

Gomlegin hikayesi beni hic sasirtmadi dogrusu. Sadece sinirlendirdi. Kanyonun dukkan kirasini baska turlu cikarmalari herhalde cok zor olmali ki, boyle asagilik numaralara tenezzul ediyorlar. Etiketi olmayan bir urunu, ustelik de o fiyata, alabilecek, kafasi bos cebi dolu bir suru sonradan gorme oldukca toplumda bu carkifelek doner durur bacim.

Sinirden, az kalsin seni tebrik etmeyi unutacaktim:) Ilk defa bu resimde canavar gibi hamile cikmissin maasaallah:)) Yerli mali o civil civil gomlek de cok yakismis ustelik. Rabbim kolaylikla hayirlisiyla tamamina erdirsin insaallah. Seni de, bebisini de cok opuyoruz:))

Sevgiler,
Ayse Sule

elfeyp dedi ki...

slm,
bişeyler özel olunca esnaf da saçmalıyor. normalde 15-20 ytl ancak verilen büyük beden elbiseleri, hamilelere özel diye'70-80 ytl ama bişeyler yaparız' diye duyunca çok kızmıştım ben de:) düğün, doğum, sünnet vs özel günler böyle amaçlar için kullanılıyor işte:)

ahmetselimveannesi dedi ki...

yazini okuyunca bir tekstil muh olarak kamuoyunu uyarmadan edemedim :)bundan 3 sene once calistigim ajansta 2 ytl ye yapilan bildigin tisortler uzerine Top Shop etiketi geldigi icin magazada 20 ytl ye satiliyordu,ayni sekilde 10 ytl ye maledilen kadife erkek pantalonu uzerine M&S etiketi gelince 150 ytl oluyordu. bunlar 3 yıl onceki rakamlar ama oranlar hala aynidir. markalasmaya yapilan ciddi yatirimlar neticesinde fiyat artisini anlamak mumkun ama 10 kati artisi anlamak imkansız. Bunlari bildigim icin tekstile cok para vermek bana sacma gelir, netekim siz de bunu bizzat yasamissiniz :)
Bu arada ilk yorumumda bu kadar is konusmak istemezdim ama kusura bakmayin :)
bebisiniz hayirli olsun, emzirme konusunda da endise etmeyin. Bu bıcırlar o kadar usta bir sekilde doguyorlarki analarınin karnindan emmeyi nerde ogrenmis de gelmis diye sasiyorsunuz :) bir de normal dogumu dusunurseniz sut sancıyı saglayan hormon sayesinde daha cabuk geliyor,mukemmel bir duzen yani..
Insallah bebeginizi kucaginiza aldiginizi de okuruz buradan :)
selamlar

Ayça dedi ki...

Çok tatlı olmuşsun Senem. Çok yakışmış hamilelikte gömleğinde. Bir bayanın en güzel hallleri bence hamilelik halleri tadını çıkarmaya bak. Güzel kızımızın güzel annesine sevgiler
buluşmak için haber bekliyorum

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Merhaba, bebeğinizin gelişimim iyi olmasına çok sevindim. Allah hayırlısıyla kucağına almayı nasip etsin. Emzirmekten korkman çok normal, zira şuan tanıdığım insanların neredeyse bir çoğu emzirememe problemi yaşıyor, aynı benim gibi. Bu gerçekten çok kötü bir durum. Umarım bu sorunu yaşamazsın. Gömlekte çok güzelmiş iyi günlerde kullan. SEvgiler.

http://nazlibebegim.blogspot.com/

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...