27 Mayıs 2008 Salı

son trimester (26+0)



Günler su gibi geçiyor. Hamileliğimin altı ayını geride bırakmış bulunuyorum. Bugün kızımla birlikte son trimester’a giriyoruz. Artık yüzden geri saymaya başladık. : -)

Herşey yolunda gidiyor çok şükür. Kuzucuk içeride tepişmeye, hoplayıp zıplamaya, gezintiye çıkmaya, ara ara gerinmeye bayılıyor. Ben de oturup onu dinlemeye, hissetmeye bayılıyorum. Hem hala yeri varken yapsın bakalım. Yakında içerde sıkışmaya başlayacak nasılsa. Bu arada en çok babasının eline tepki veriyor. Benimki dahil tüm dokunuşlara nazlanabilirken, babası elini göbeğime koyar koymaz ben burdayım demeye başlıyor.

En son 15 Mayıs’taki doktor randevusunda şeker ve idrar tahlili, tam kan sayımı, toksoplazma ve kan uyuşmazlığı testleri yapılmıştı. Hepsi temiz çıkmış. Doktorumun deyişiyle sonuçlar “süper”!! Hatta şeker 93 çıkmış, malum 130’a kadar yolu vardı, bu kadar iyi çıkmış olmasına inanamadım açıkçası. Yalnızca kan uyuşmazlığı testi pozitif çıkmış ki onu da bekliyorduk zaten. Bu durumda 28. haftanın içindeyken Rhogam adlı bir iğne olacağım.

En son test sonuçlarını konuşmaya gittiğimizde Kağan Bey’le doğum işini de konuştuk. Göbek kordonu plasentaya ortadan değil de yandan açıyla girdiği için Kağan Bey fetal stres’e sebep olmaması açısından sezeryanı öneriyor. Aslında (epiduralli) normal doğum yapmayı çok istiyor olmama rağmen sezeryan bize de mantıklı geldi. Bir de üstelik baştan beri sürekli normal doğum diye bekleyip son anda apar topar sezeryana alınma hikayeleri duyuyorum birçok yerden. Öyle olacağına iyisi mi ben baştan kararımı vereyim, doğum öncesinde harcayacağım enerjiyi, doğduktan sonra bebeğe vereyim diye düşünüyorum. Ama tabi kızım içerde ne planlıyor onu bilemem :-)

Bu arada Kağan Bey’e her iki haftada bir kontrole gelmek istemediğimi, kendimi iyi hissettiğimi söyledim. Çok anlayışlıydı her zamanki gibi, bir sonraki randevuyu 19 Haziran’a verdi. Ancak “bu arada bebeğin hareketlerine dikkat et, bir sorun olursa hemen beni ara ya da çık gel” dedi. İnşallah gerek kalmaz. Gerçekten de kendimi iyi hissediyorum. Enerjim yerinde, kilo alışım normal (şu ana kadar toplam 6 kilo), herhangi bir ağrım sızım yok. Hatta çoğu zaman hamile olduğumu tümden unutuyorum. Ama tabi büyük konuşmamak lazım, son üç ayın, özellikle de Temmuz-Ağustos sıcaklarında neler göstereceği hiç belli olmaz.

Haftasonu küçük bir kaçamak yapalım dedik Kompozit’le ve Ankara’da oturan erkek kardeşimlerle. Önce Cumartesiden Abant’ta buluşalım ve bir gece orada kalalım diye düşündük ama Abant’ta oteller dolmuştu, kalan yerlerde de fiyatlar uçmuştu. Öyle olunca Kompozit de Cumartesi gecesi için Mudurnu’da tarihi bir konak olan Hacı Abdullahlar Konağı’ndan yer ayırtmış. Cumartesi günü gidince önce Mudurnu’yu gezdik, sonrasında da 30 km. mesafedeki Sünnet Gölü’ne gittik. Manzara muhteşemdi. Gölün etrafında yürüyüş yaptık, yemek yedik, manzara seyrettik. İstanbul’un boğucu sıcağından sonra orası öyle serin ve güzel geldi ki. Zaten o gece Mudurnu’da da şakır şakır yağmur yağdı. Tarihi bir konakta yağmurun sesini dinleyerek uyumak çok güzeldi. Ertesi sabah da hep birlikte Abant’a gittik. Ben yine bol bol yeğenimle oynama imkanı buldum ki, en güzeli de oydu. Pazar akşamı geç saatte İstanbul'a döndük.



Bu arada okulda da geri sayım başladı. İki-üç hafta içinde bütün işler bitecek ama mesele bütün işleri bu iki üç hafta içinde nasıl yetiştireceğimde. Yine de ondan sonra bu yoğun temponun sona erecek olduğunu bilmek bile çok rahatlatıcı.

15 yorum:

Yesim dedi ki...

Sevgili Cikolata, son trimesteriniz hayirli olsun, bundan sonrasini da kolaylikla atlatirsiniz insallah. Ben de 17. haftadayim ve simdilik 1 kilo aldim, umarim boyle devam eder de hem dogumda hem de dogum sonrasinda rahat ederim. Haftasonu kucuk kacamaklar bu yogunluk oncesi sana da kizina da iyi gelmistir eminim.
Sevgiler,

Çikolatalı pasta dedi ki...

Merhaba Yeşim, iyi dileklerin için çok teşekkür ederim. Seninki de bayagi ilerlemiş, ne güzel. Blogunu ziyaret ettim ben de. Sizin de küçük bir kızınız olacakmış, hayırlı olsun. :)) Kızlar için alışveriş yapmak çok zevkli, yalnız bir süre sonra pembeden fenalık geliyor insana. :))

Şimdiye kadar sadece 1 kilo almış olman çok iyi. 20. haftadan sonra bebek de daha hızlı büyüdüğü için biraz daha hızlı alınıyor ama yine de daha en baştan 5-6 kilo alanlar varmış. Öyle olmadığımız için şanslıyız. :)

Sevgiler

Senem

meleklerim ve ben dedi ki...

Merhaba çikolatalı pasta.Bloğunu bloglarda zıplarken keşfettim.

İnşallah hayırlısıyla bebişin alırsın kucağına.Ama senin kızın da istisnayı bozmamış kızların ne kadar babacı olduğunu kanıtlamış.

Benim de iki kızım var.Bazen kendimi taşıyıcı anne gibi hissediyorum.İllede babaları....

Sevgilerimle....

mummy dedi ki...

Maşallah Senecim sen de mutlu sona yaklaşıyosun bakalım hızla:) Mutlu ama zorlu son da diyebiliriz acemianne olarak..Şimdi sana bir cümle kurucam biliyorum tüm hamileler gibi uyuz olucaksın zira ben bu cümleye uyuz oluyodum ama çok haklılarmış canım: BU GÜNLERİNİN TADINI ÇIKAR...Ben şimdiden hamileliğimi özledim ühüüüü:(

KeLeBeK dedi ki...

ayy hadi sona geliniyor yavaş yavaş, çok heyecanlı...
o tepiklerin tadı hiç unutulmuyor insanın içi kıpır kıpır ediyor hele sona yaklaştıkça daha bir artıyor güzelliği...
mummynin dediği gibi tadını çıkar doya doya, ben hamileyim de naz yap :) şimdi prenses sensin, doğduğunda o prenses, sense azad edilemez kölesi olacaksın :) ama gözünü korkutmak için söylemedim, her zorluğuna rağmen onun güzelliği de bambaşka!!!

Çikolatalı pasta dedi ki...

Sevgili Meleklerin annesi :)

Ziyaretin ve iyi dikelerin için teşekkür ederim. ben de iade-i ziyaret yaptım ve Sena ve Serra'nın maceralarını çok eğlenerek uzun uzun okudum. Demek aynı anneden babadan da olsa iki çocuk birbirinden bu kadar farklı olabiliyor!!! Ama ikisi de ayrı ayrı çok tatlılar!!!

Sevgiler

Çikolatalı pasta dedi ki...

Sevgili Mummy, sevgili Kelebek,

Sizin blogları şu son günlerde bir nefeste okuyorum zaten. Doğum yaklaştıkça bir "ya biz böyle iyiyiz aslınd" düşüncesi geçiyor kafamdan, bir "ayy hadi artık doğsa da bir görsek" düşüncesi. Anlaşılan ilk aylar istisnasız herkes için zor geçiyor ama sevgisi o kadar büyük ki mutlulukla katlanılıyor.

Ececiği ve minik çileği kocaman öpüyorum!!

Magissa dedi ki...

Birsürü şey diyecektim, üşendim, sadece "maşallah, hadi az kaldı" diyip çıkayım :)

sevgiler

Ayça dedi ki...

Canım nasıl da yakışmış o miniğin sana giydirdiği hamiş kıyafetler. Göbeğin kocamanlığı bile bir hoşluk katıyor hamileliğe. Bence klo fasa fiso..
Senem ben katılmıyorum hamileyken iyiyiydik sözlerine. İlk 30 gün belki böyleydi yoğun olarak da ilk 10 gün ama sonrası var ya ne anlatılır ne tarif edilir. Gün geçtikçe daha bir ballanıyor sanki Tonguç. Her dönemin zorluğu var belki ama güzelliği de o kadar tarifsiz. Hiç canını sıkma ben alıştım nasılsa yorulduğun yerde çağırırsın biz tonguç abiyle gelir bakarız prensesimize sende soluk alrsın.
Seni de o prenses kızını da öpüyoruz. sağlıcakla kalın

esin ve ömer dedi ki...

maşşallah diyeyim ,hamileliğin çok güzel geçiyor,allahım nazarlardan saklasın inşallah bundan sonrası da keyifle geçer..
Benim hamilelğimin 2. ayından itibaren her aşaması kabustu sadce ik öğrendiğim an ve ömerimin tekmlediğianlar keyifliydi,şimdi çok şükür evladım kucağımda..
Evet bir insan yetiştirmek ,bir ömür boyu annelik mesaisi yapmak muhakkak ki zor ,ama inan değer,herşeye değer:)))

Adsız dedi ki...

merhaba canım
uzun zaman oldu dimi,gerçi ben okuyan yorum bırakamayanlardanım...
malum bebiş
hamilelik doğum sonrası... hepsinin hertürlü yanları var inan ama doğduktan sonra hiçbirşey eskisi gibi olmuyor tüm hayat o kalp oluyor
iyi olmana sevindim ve doğum kararını vermiş olmanada benim yaşadıklarımı hatırlarsın dimi
hem daha rahat edersin,eğer ufakda olsa bir sorun varsa aldığın karar doğru bence
e baby shower ne zaman...
haber bekliyoruz
öptük
yıldız

Betül dedi ki...

sonuçların iyi çıkması çok sevindirici...Bence bol bol gez tadını çıkar bu günlerin.

Fulya, Florida, USA dedi ki...

Selam,
Ben de normal dogum diye gidip hatta 8 saat sanci cekip, sonra apar topar sezeryana alinmistim. Bu kez daha rahatim. Sezeryan olacagi kesin hic yoktan (24+1 bugun itibariyle) Kilonuz harika, bu gidisle hamileligin sonu guzel gelecek yani kilolar acisindan. Ben ilk hamileligimde 14 kilo almistim ama dogum sonrasi cok dikkatsiz davrandigim icin vermek yerine kilo aldim. Isin kotusu 6 kilo fazlalikla hamile kaldim simdi.
Simdiden hayirli dogum diliyorum, bebeginizi saglikla huzurla kucaginiza almanizi diliyorum.
Sevgiler
yunkabu

Çikolatalı pasta dedi ki...

Öncelikle yorum yapan herkese teşekkürler. Yorumlar sayesinde hem yeni ve çok ilginç blogları keşfetmiş oluyorum, hem de mutlu oluyorum 

Magissa, valla bir “maşallah” bana yetti bile, çok teşekkürler.

Ayçacım, gerçekten Tonguç’la gelip bize yardımcı olursunuz, değil mi? Bizim kız kimbilir Tonguç abisini ne çok sever. Hem o zamana Tonguç ona yeni oyunlar öğretecek kadar da büyümüş olur, e bu arada biz de keyfimize bakarız : )

Esincim gerçekten de hamileliğim çok rahat geçiyor. Öyle ki çoğu zaman kendim bile inanamıyorum ve kendi kendime nazar değdirmekten korkuyorum. Tabi inşallah doğum da böyle kolay olur. Bu arada sen de daha iyisindir uamrım.

Yıldızcım, hakkaten uzun zaman oldu. Amcanın vefatına çok üzüldüm. Aile büyüklerini kaybetmek zor oluyor. Oylumcuk nasıl? Büyümüştür iyice. En yakın zamanda buluşalım.

Betül, valla siz gezmeye başladınız bile. Ben de işlerden fırsat buldukça gezmeye çalışıyorum. İnsana amma enerji geliyormuş hamilelikte. Herhalde psikolojik olarak sonrasında yapamayacağım, en iyisi şimdi gezeyim tozayım diye düünüyor insan.

Fulya merhaba, demek sen de doğum sancıları çekip sonunda sezeryan olanlardansın. Hem de Amerika’da böyle oldu sanırım. İşte ben de tam bundan korkuyorum. Paylaştığın için teşekkür ederim. Bu arada senin de ikinci oğluşum hayırlı olsun : )

Sevgiler

Senem

siyap dedi ki...

ay o kadar oldu mu 6 ay geçmiş.gerçekten günler su gibi akıp gidiyor.gittiğiniz yerler çok güzel,biz de tayin için istediğimiz yerlere Mudurnu'yu da yazmıştık bakalım ne olacak...
maşallah sana ve bebişine inşallah hep böyle güzel gider hamileliğin,sevgileeer...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...