17 Mayıs 2008 Cumartesi

24+4

Geçen hafta yine iş yoğunluğundan kafamı kaldıramadım. Öyle ki elimde yapılması gereken işler listesiyle dolaşıp biri biter bitmez diğerine geçiyorum bu aralar. Doktorum dinlenmeye özen göster dedikçe, kendimi bu kadar yoruyor olmama da kızıyorum aslında ama Allah’tan enerjim yerinde, bir şekilde oluyor herşey.

Perşembe sabahı yine doktor randevumuz vardı. Kızımız bu defa elleriyle yüzünü kapatmış, derin bir uykudaydı. Doktor bir kaç kere dürterek ellerini çekmesini sağlamaya çalıştıysa da çok başarılı olamadı. Bu arada ekrandaki el ayak hareketleriyle eş zamanlı olarak karnımdaki kıpırtıları hissetmek harikaydı. Neyse ki bebekte değil gelişim geriliği gelişim ileriliği bile var. Ölçümleri iki gün ilerden gidiyordu. Doktorumuz yine müthiş olumluydu, "herşey harika, bilateral notch’un da bundan sonra sorun çıkaracağını hiç sanmıyorum” dedi. Yalnız yine iki hafta sonra kontrole çağırdı ki bu biraz canımı sıktı. Sonuçta herşey yolunda, neden hamileliğimin daha altıncı ayında iki haftada bir ultrasona gireyim ki diye düşündüm ama birşey de söyleyemedim. Zaten Kompozit “hamilelik çok doğal bir süreçtir, sanki hastaymışsın gibi bu kadar çok ultrasona girmene ne gerek var” diye söylenip duruyordu, bu sefer ben de ona hak verdim.

Bu arada bu doktor randevusunda şeker taraması için glükozlu su içtim ve bir saat bekleyip kan verdim. Ayrıca idrar tahlili, tam kan sayımı, yine toksoplazma testi, bir de kan uyuşmazlığı testi yapılacak. Sonuçlar çıkana kadar ben biraz tedirgin dolaşacağım herhalde. Özellikle şekerin yüksek çıkmasından endişeleniyorum. Eğer yüksek çıkarsa ikinci bir test yapılacakmış. Umarım gerek kalmadan atlatırız bu işi.

Kızımın tekmeleri, karnımın içinde yer değiştirmeleri ve hatta bazen hıçkırıkları bile iyiden iyiye belirginleşti. Bazen çok sıkı tekmeler attığı oluyor. Eee ne de olsa artık kocaman oldu, 24+2 itibarıyla boyu 30 santimi, kilosu da 800 gramı bulmuş durumda. Bazen karnımda belli yerlerin iyice sertleştiğini, bebeğin orada toplandığını hissediyorum. Geçenlerde yine sol tarafımda toplanmışken Kompozit göbeğime başını dayadı ve çıplak kulakla bebeğin kalp atışlarını dinledi. Normalde duyulmuyormuş kalp atışı ama böyle yüzeye çok yakın olduğunda çok net duyduğunu söylüyor.:0 )

Kedi kızımın da Didim’de keyfi çok yerindeymis. İyiden iyiye etrafı keşfetmiş, arada ortadan kayboluyormuş uzun süre ama sonra salına salına çıkıp geliyormus. Eve gelince saatlerce yalanarak temizleniyor sonra da derin bir uyku çekiyormuş. Kayınvalıdemler çok mutlu olduğunu söylüyorlar. Kayınvalidem ve kayınpederim yürüyüşe çıktıklarında bizimki de köpek gibi zıplaya zıplaya yanlarında yürüyerek onlara eşlik ediyormuş.

Dün gece de Kompozit’le bu yoğun haftanın sonunda azcık keyif yapalım istedik. Nişantaşı’na gittik ve önce SushiCo’da kendimize nefis bir Çin ve Thai yemeği ziyafeti çektik. Sonra da sinemada "O… Çocukları"nı izledik. Senarist Sırrı Süreyya Önder bu filmde 12 Eylül darbesiyle başlayan mülteci hayatları özellikle kadınlar ve çocuklar üzerinden anlatmış. “'Faşizm en çok kadınları ve çocukları vurur” diyor Önder ve senaryodaki eksiklikler, kurgudaki tutarsızlıklar ve bazı klasik Türk filmi saçmalıklarına rağmen bunu yansıtmada da oldukça başarılı olmuş. Ben çok severek izledim filmi. Özellikle Hatice (Bağdagül) nin hayatını ve içinde bulunduğu ikilemi anlattığı sahnede çok etkilendim.

4 yorum:

siyap dedi ki...

bebişin iyi olmasına çok sevindim,maşallah!inşallah hepböyle gider...

umarım testlerin de iyi çıkacar...

kedi kızcağızının da keyfinin yerinde olduğuna sevindim,sevgileeer...

Ayça dedi ki...

bende seker çıkmış ve 2. kez 3 saatlik olan taramayı yaptırmıştım çok kötüydü sonra o da yüksek çıktı:(( ama sorun değil ya hepsi geçiyor. sen pozitifsen büyük lasılıkla kızın da öyledir.
buluşmak için sizden gün bekliyorum

Ayça dedi ki...

bende seker çıkmış ve 2. kez 3 saatlik olan taramayı yaptırmıştım çok kötüydü sonra o da yüksek çıktı:(( ama sorun değil ya hepsi geçiyor. sen pozitifsen büyük lasılıkla kızın da öyledir.
buluşmak için sizden gün bekliyorum

Çikolatalı pasta dedi ki...

Sevgili Siyap ve Ayça

Doktorum aradı, şeker testini geçmişim çok şükür. Bütün tahliller iyi çıkmış, yarın ayrıntıları görüşmeye gideceğim. Ondan sonra daha detaylı yazarım burada.

Ayçacım, bu haftasonu şehir dışındayız. Önümüzdeki haftalarda bir gün için ben size email atayım.

Pamuk Şekeri ile Tonguç'a öpücükler :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...