6 Mayıs 2008 Salı

24. haftaya girerken (23+0)

Şimdi haberler... Cuma sabahı çok erken bir saatte kedi kızımı sevgili eşimle birlikte gözyaşları içinde Didim’e yolcu ettim. Canım benim, yolda ve ilk gittiğinde orada biraz korkmuş ama şimdi güzel haberlerini alıyorum. Dışarılara çıkıp ortalığı keşfetmeye başlamış bile, keyfi yerindeymiş. Kayınvalidem sağolsun her gün arayıp “merak etme, biz ona çok iyi bakıyoruz” diyor ve uzun uzun neler yaptığını anlatıyor. Zaten çok iyi bakılacağına hiç şüphem yok. Eşimin ailesinin ne kadar harika insanlar olduğuna da bu vesileyle bir kez daha tanık olmuş oldum. Tek sorun kedi kızım olmadan evimizin çok boş olması. Eşim de ben de sürekli “şimdi o olsaydı şöyle muzurluk yapardı, böyle şirinlik yapardı” diye konuşup duruyoruz aramızda. Bir de tabi evde ne büyük bir sevgi kaynağı imiş onu farkettik birkez daha. Bakalım nasıl alışacağız bu duruma.

Neyse ki Cuma günü ben de Ankara’ya gittim. Erkek kardeşim, eşi ve 21 aylık mavi boncuk yeğenim Ankara’da yaşıyorlar. Anne ve babam da yılın yarısını İstanbul’da diğer yarısını ise emekli olduktan sonra yerleştikleri Sinop’ta geçiriyorlar. Geçtiğimiz hafta onlar da torun bakmaya Ankara’ya gelmişlerdi. Fırsat bu fırsat hepsini görmüş olayım diye ben de Cuma gününden Ankara’ya gittim. Belki de 3 aydır görüşmemiş olduğumuz için tabi herkese çok değişik göründüm. Göbeğimi kocaman buldular ama fazla kilo almamış olmama da sevindiler. İki gün yedik içitik, sohbet ettik. Ben bol bol yeğenimle oynama imkanı buldum, o kadar ama o kadar tatlıydı ki doyamadım. Heyecanla kızıma abilik yapacağı günleri hayal ettik hep birlikte.

Bunun dışında Perşembe sabahı ayrıntılı ultrason sonuçları görüşmek üzere kendi doktoruma gittim. Kompozit meşguldü, arkadaşım S. ile birlikte gittik. Doktor uzun uzun ultrasonda bebeği gösterdi bize. Hatta Kompozit evde ultrason görüntülerini izlerken kızdı “kızıma poz verdirecek diye amma çok rahatsız etmiş çocuğu” dedi :- ) ama S ile ben çok eğlendik doğrusu. Küçük hanımın yüz hatları artık öylesine belirgin ki insan hayret ediyor. Doktorumuz bile kaç kere “şuna bakın, artık bebek olmuş bu iyice” dedi durdu. Ultrason sonrasında da oturup bilateral notch (çift taraflı çentik) nedir, ne değildir, bizi nasıl etkiler onu konuştuk. Durum şöyleymiş: Rahime giden iki ana damar varmış ve bu damarlar hamilelik sürecinde rahimle birlikte genişler, olgunlaşırmış. Ancak benim damarlarım yeterince olgunlaşmamış (bu durum ancak 20. haftadan sonra ortaya çıkıyormuş) ve bu nedenle de bebeğe giden kan az olabilirmiş. Eğer az kan giderse bu da bebekte gelişim yetersizliğine (zihinsel değil, yalnızca bedensel) sebep olabilirmiş. Ancak şu ana kadar bizim ufaklığın gelişimi tam gününde ilerliyor, “gelişimi normal, hatta mükemmel” dedi Kağan Bey. Peki ben durumda ne yapabilirim? Dediğine göre vücudumdaki kan akışını dengeli tutmam gerekiyormuş. Yani mesela spor yapıp kanın kaslarıma hücum etmesine izin vermemeliymişim. Ya da beynimi çok zorlayıp kanın beynime doluşmasına engel olmalıymışım. Fiziksel ve zihinsel olarak ne kadar rahat olursam, o kadar çok kan bebeğe gidermiş. Hadi fiziksel kısmı hallettik desek, zihinsel durumu nasıl halledeceğiz bilmiyorum. Tam da üniversitede dönem sonu iken, yetişecek onca makale, okunacak onca proje varken ve ben zamanla stres içinde yarışırken nasıl kafamı rahat tutacağım bilmiyorum ama deneyeceğim. Bir de tabi bebeğe giden kanın kalitesini yüksek tutmak çok önemliymiş, bol protein, bol balık, bol kalsiyumlu beslenme önemli yani. Son olarak iki haftada bir kontrole gitmem ve gelişimi kontrol altında tutmamız da önemliymiş ama Kağan Bey de ben de bir terslik olacağını düşünmüyoruz. Bundan sonra 15 Mayıs’da şeker testine gideceğim.

İşte böyle. Bugün artık 24. haftaya girdik, yani 23+0 olduk. Göbek büyüdü ama benim enerjim ve hareket esnekliğim hala yerinde. Sadece biraz fazla oturduğumda kasık ve bel bölgemde kas çekilmesine benzer ağrılar oluyor ki tahminimce o kadarı da olur artık. Bloglarda doğumlar arttı: kelebek ve mummy kızlarını kucaklarına aldılar ne güzel. Betül de yakında oğluna kavuşacak. Bu haberleri okumak da insanı iyice havaya sokuyor.

5 yorum:

Betül dedi ki...

ne güzel böyle güzel haberler almak..oh ne iyi etmişsin Ankaraya gidipte...Ha bu arada kendini fazla yorma işlerle:)
(demesi kolay desene)

siyap dedi ki...

kediciğini gönderdin demek inşallah yeni yerinde de rahat eder.

ayrıntılı ultrasonda yüzleri aynen görünüyor değil mi,biz doğunca şaşırmıştık aynı yüzdü :)

bilateral notch olayının sende kötü sonuçlar getirmeyecek olması ne güzel fiziksel olarak çok iyi gelişeceğine ben inanıyorum.
kendine dikkat et ama sevgileeer...

mummy dedi ki...

Canım biz de senin kızını sağlıkla kucağına aldığın günü okuyacağız inşallah buralardan..Herşeyin yolunda olmasına sevindim..Kızını da ayrıntısıyla görmüşsün ne güzel..O görüntüyle birebir aynı oluyolar zaten ilk doğduklarında.Sadece büyüyecek tombikleşecek biraz daha..:)

esin köksal memiş dedi ki...

Hayırlı olsun.ALlahım hayırlısı ile sağlıklı sıhhatli bir şekilde bebeişini kucağına almayı nasip etsin...Ne kadar keyifli bir şey ,canından bir parçayı içinde taşımak...

Çikolatalı pasta dedi ki...

Betul sorma, Ankara'ya gitmek cok iyi geldi hakkaten. Simdi de ay sonu Didim'e gitme hayalleri kuruyoruz ya bakalim doktorumuz ne diyecek :-) Isler konusuna gelince, sen de biliyorsun ki insan kendini azcik iyi hissedince yerinde duramiyor :)

Siyap, kedicik gitti simdilik ama neyse ki hergun guzel ve komik haberlerini aliyoruz. Kendine arkadas bile edinmis hanimefendi :) Cok seviniyorum. Bu arada bizim bebecik de gercekten insallah ultrason goruntusundeki gibi cikar, orada cok tatli gorunuyor cunku. Tabi anne ve kuzgun durumu olabilir, bilemiyorum :-)

Esraaaa, ben de buradan kizimin dogdugu gunu, fotograflarini yayinlayacagim, sizlerle yasadiklarimi paylasacagim gunleri iple cekiyorum. Ama unutmayin, o gune kadar siz yeni annelerin yazdigi hersey bana yol gosterecek :)

Esin merhaba, gercekten icinde kendinden ve esinden bir parca tasiyor olmak inanilmaz bir duyguymus. O kucuk tekmekeler, verdigi tepkiler insani nasil da bulutlarin ustune cikariyor. Bu arada bloguna baktim, Omer'e cok opucukler. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...