30 Nisan 2008 Çarşamba

ayrıntılı ultrason (22+1)


Dün akşam saat beşte Atıl Hoca ile ayrıntılı ultrason randevumuz vardı. Kompozit’le birlikte hem bebeği görecek olmanın heyecanı hem de hem kendi kendimize hem de birbirimize fazla çaktırmak istemediğimiz belli belirsiz bir tedirginlikle erkenden çıktık yola. Herşey yolunda, biliyorum, hissediyorum ama yine de doktor randevusu olayı başlı başına tedirgin edici bir durum. Erken çıkınca tabi erkenden de vardık. Bir süre sokaklarda yürüdük öyle olunca, liseli gençler gibiydi halimiz :- ) Neyse ki Atıl Bey çok fazla bekletmedi bizi. Saat 17:15 de ultrasonun başındaydı. Allahtan önceden İntenetten arama yapıp Atıl Bey’in ultrason boyunca kendi kendine konuştuğunu öğrenmiştim de fazla şaşkınlık yaşamadım. 20-25 dakika boyunca hiç susmaksızın mırıl mırıl konuştu durdu :- ) Ama son derece güler yüzlü ve sevimli bir doktor.

Çok şükür kızımız sağlıklı, haftasına göre gelişimi gayet normal, ultrasonda herhangi bir kromozom bozukluğu da tespit edilmedi. Kalbi pıtır pıtır atıyordu yine, çok da hareketliydi. Kız olduğu bir kez daha teyit edilmiş oldu. 22+1 itibarıyla ağırlığı yaklaşık 500 gr. olmuş ve tahmini doğum tarihi de 2 Eylül (+/- 2 hafta). Gerçi benim kendi doktorumun muayenehanesindeki ultrason aleti çok daha gelişmiş ve o yüzden de çok daha güzel görüntüler veriyor ama yine de uzun uzun kızımın yüzünü seyretme imkanı bulduk. Babası da ben de mest olduk, o kadar güzel göründü ki gözümüze. Birkaç tane de profil fotoğrafı aldık. Profilden ağız ve çene yapısı dikkat çekici şekilde Kompozit'e benziyor. Çok sevimli, çok!! :- )

Bu arada böyle alanında çok isim yapmış doktorların ücreti hem çok uçuk hem de nakit paraya çalışıyorlar anladığım kadarıyla. Yarım saat sonunda sıcak sıcak 350 YTL’yi nakit olarak bıraktık çıktık.

Atıl Bey’in not ettiği iki nokta vardı yalnızca. İlki velamantöz insersiyon denilen bir durum. Yani bebeğin göbek kordonu olması gerekenden 30 mm daha kenardaydmış. “Önemli bir durum değil sadece normal doğum olacaksa doğum sırasında iyi takip edilmeli” dedi Atıl Bey. İkinci durum ise doppler analizinde bilateral notch (çift taraflı çentik) tespit edilmiş olması. Söylediğine göre benim vücudumdaki kan çok akışı şiddetliymiş, bu da yüksek tansiyona sebep olabilirmiş. Yine aynı şekilde gözlem altında tutulmasının önemli olduğunu söyledi.

Çıkışta kendi doktorumu yani Kağan Bey’i aradım bilgi vermek için. Göbek kordonu ile ilgili durumu boşver, onun hiç önemi yok dedi ama tansiyonu ciddiye aldı. Dediğine göre o da önemli değilmiş ama bazı tedbirler almak gerekebilirmiş. “Bu hafta içinde görüşelim” dedi, Perşembe sabahına randevu aldım. Bakalım ne diyecek? Bana öyle geliyor ki benim her gün afiyetle mideye indirdiğim tatlılara, tuzlulara ciddi bir kısıtlama konacak. Napalım, ben de bugüne kadar yediklerime sayarım artık (diyorum ama iradem ne kadar güçlü göreceğiz bakalım).

Malum bir süredir hava kapalı ve soğuktu, sonunda iki gündür yüzünü gösteren güneş ilaç gibi geldi. Bu hafta okulda ders yok ama iş çok. Yine de sabah küçük bir kaçamak yapıp bir arkadaşın evinde muhteşem bir kahvaltı yaptık. Süperdi!

2 yorum:

Pıtırcık dedi ki...

Atıl Hocayı görünce doktorunu değiştirdin sandım sonra Kağan beyi gördümde anladım değişiklik yok :)
Hamilelikte şeker ve tansiyon problemi çok oluyor sanırım. umarım büyük bir sorun yaratmaz
Kahvaltıda afiyet bal şeker olsun
sevgiler

Betül dedi ki...

ben hamilelik boyunca tansiyon problemi hiç yaşamadım ki normalde düşük tansiyona sahip olan biriyim.ama dr um yüksek tansiyonun tehlikeli olduğunu söyledi hamilelikte.Aslında detaylı ultrason iyi fikir ama ben yaptırmamıştım:D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...