25 Mart 2008 Salı

Bir insanı sevmekle başlayacak herşey



Sevgili Pıtırcık mimlemiş beni! Blog dünyasındaki ilk sobem/mimim. Heyecan verici birşeymiş. Teşekkürler Pıtırcık özellikle de böyle anlamlı bir konuda mimlediğin için…

Olay şu: doctus.org "Dünyayı güzellik kurtaracak, Bir insanı sevmekle başlayacak herşey" diyerek “Çocuk istismarını önleme” adı altında bir proje geliştirmişler. Ellerine sağlık. Herşeyin bir insanı, kim olursa olsun, hangi kökenden, dilden, dinden gelirse gelsin insanı sevmekle başlayacağına kim karşı çıkabilir ki diye düşünebiliriz teoride ama ne yazık ki durum öyle değil. İçinde bulunduğumuz şu günlerde, sevgisizliğimiz, tahammülsüzlüğümüz had safhada malesef. İşe çocuklardan başlayalım. Fiziksel, cinsel ve zihinsel çocuk istismarına karşı duyarlı olalım, istismarı durduralım.

Mimin şartları söyle: Üstte gördüğünüz bannerı yazınıza ekleyeceksiniz, ''Çocuk istismarını durdurun'' sloganını yazınızda kullanacaksınız ve bir de çocukluğunuzdan hatırladığınız ilk şarkı ve şu anda dinlediğinizde hissettirdiklerinizi anlatacaksınız. İşte ben de şimdi Meltem’i mimliyorum… kabul ederse tabi :- )

Gelelim benim şarkıma. Çocukluğuma dair hatırladığım ilk şarkı için zihnimi kurcalarken komik ve farklı birşey çıkıverdi ortaya. Çok küçüktüm, Mecidiyeköy’de oturduğumuz ilk apartmanda -bugün hala görüşmekte olduğumuz- Yugoslav göçmeni komşularımız vardı. Saat geç olmuştu herhalde ki ben annemin kucağında uyukluyordum, annem ve Zatiye Teyze sohbet halindeler, bir yandan da televizyon açık. TRT de Arif Şentürk, Deryalar (Kırcaliyle Arda Arası) diye o sıralar çok meşhur olan Trakya türküsünü söylüyor. Türküyle birlikte Zatiye Teyze’nin oldukça duygulanması, içinde hissettiği derin özlemin herhalinden belli olması, bir de türküdeki şivenin Zatiye Teyze’nin konuşmasına ne kadar benzediği bugün hala net olarak hatırladıklarım.

Hala bu türküyü duyduğumda –ki az önce internetten tekrar dinledim (http://www.turkishmusic.org/.../t1.pl?rb/b1/ibb403.ra)-içimi anlayamadığım bir hüzün ve bir de nostaljik bir özlem duygusu kaplar. Bir çocuk olarak anneler konuşurken kucakta uyunan uykunun tadı, memlekete duyulan özlem, kayığı batan Yusuf’un üzüntüsü hepsi bir arada… ama yine de güzel bir his işte!!!

4 yorum:

Pıtırcık dedi ki...

Biz Tekirdağ'lıyız, annem çok sever deryaları,birde kırmızı gülün alı varı

Meltem :-) dedi ki...

Senemcim yazıyla ilgisi olmayacak ama 3 lü testi yaptırmışmıydın yada ne zaman randevun ?Birde herhangi bir tekme hissettin mi, daha çok erken dimi:)

Çikolatalı pasta dedi ki...

vPitircik, ne guzel tesaduf. Ikisi de cok guzel gercekten..

Çikolatalı pasta dedi ki...

Meltemcim, bizim kontrol yarin (persembe) sabah. Uclu test icin de yarin kan verecegim. Uclu testte sadece kan tahlili var anladigim kadariyla.

Malesef henuz hic tekme ya da kipirti hissetmedim ama zaten doktorum da 19. ya da 20. haftadan sonra hissedersin demisti. O yuzden sabirla bekliyorum simdilik ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...