18 Mart 2008 Salı

17. hafta (16+0)



Hoşbulduk 17. hafta! Bugün itibarıyla 16. haftayı bitirip 17 ye girmiş bulunmaktayız. Darısı kalan haftaların başına. Doktor randevumuza daha on gün var, o zamana kadar bebeğin iyi olup olmadığını giderek büyüyen göbeğime bakarak değerlendireceğiz galiba!!!

Bu arada her sabah kahvaltıdan iki saat sonra aldığım multivitamin hapına, öğlen yemeği ile birlikte aldığım iki adet kalsiyum-magnezyum hapına, bir de düzensiz olarak aldığım balık yağı ve demir haplarına devam ediyorum. Gün aşırı organik yumurta yemeye; sabah kahvaltılarda taze ayıklanmış ceviz; haftada en az bir kere taze balık; elma, portakal, muz gibi mevsim meyvelerini tüketmeye de devam ediyorum. Bu aralar salatalık, yeşil biber, marul gibi turfanda sebzelere de dayanamıyorum, bol bol yiyorum. Yapamadığım birşey varsa o da yeterince süt içmek. İşte bu nedenle kalsiyum hapına düzenli devam etmeye çalışıyorum. Kalsiyum-magzenyum hapına başlamadan önce sık sık –şiddetli ya da rahatsız edici olmamakla birlikte- adet sancısına benzer ağrılarım oluyordu. Sanırım magnezyum eksikliği sebep oluyormuş bu tür ağrılara. Gerçekten de hapı kullanmaya başladığımdan beri bu tarz ağrılarım olmuyor artık.

Ne yazık ki düzenli olarak spor yapamıyorum, bunun acısını hamilelik ilerledikçe çıkacak olmasından da korkuyorum. Yine de tamamen hareketsiz sayılmam. Fırsat buldukça yarımşar saatlik yürüyüşlere çıkıyorum, bir de haftada en az bir kere okulun kapalı yüzme havuzunda 40 dakika yüzüyorum. Keşke bunları sistemli bir hale getirebilsem...

Artık heyecanla içimdeki küçük kuşun kıpırtılarını, o sürekli savurup durduğu bacaklarını ve kollarını hissetmeyi bekliyorum. :- )

4 yorum:

Pıtırcık dedi ki...

ne tatlı bir göbiş bu :)

Meltem :-) dedi ki...

Canım bende henüz hissetmiyorum ama benim için erken zaten sanırım.Sadece dün gece solumdan sağıma dönerken onunda aynı şekilde yer değiştirdiğini hissettim:)Süperdi.Adres için teşekkürler, siteye girde gör göbeğimin halini tabiki ihtiyacım var kıyafete:) üstlere değil ama bir tane daha pantalon alabilirim.

mummy dedi ki...

Maşallah :) Ne güzel hamiş olduğun belli oluyor bu aydan...Bu arada geçen yorumda sormuşsun evet ben çok zayıf başladım hamileliğe 45 kiloydum ama ben minyon bi kadınım zaten:) İlk üç ay 42'ye düştüm sadece dışa doğru çalışan midemden dolayı...Şimdi 55'teyim bakalım kaçla bitçek bilmiyorum..Aman onlar sağlıklı olsun da az almışsın çok almışsın boşver gitsin yaw...Anne oluyoss dahası varmı???
Kal sğlıcakla:)))

devrim dedi ki...

Merhaba
Ben 7 ay 10 günlük rüzgar'ın annesiyim. Yani hamilelik günlerim dün gibi aklımda.Seni görünce o günlerdeki heyecanı hissettim yeniden.İnşallah sağlıklı bir hamilelik ve doğum yaşarsın.
Rüzgar 4160 gr 52 cm doğdu.Hastanede odamıza gelip bakmayan dr ve hemşire kalmamıştı.Herkes büyümüş de çıkmış diyordu :))
Bunu neye borçlu olduğumu yazmak istedim.İlk olarak düzenli yemek yemeye.Sonra her sabah yok-yok kahvaltı soframa.(peynir,yumurta,zeytin,maydanoz veya dere otu,kırmızı biber ve en önemlisi ÜZÜM SUYU)üzüm suyu sütü arttırıyor hala her sabah içiyorum.Her gün mutlaka et yedim.Yine her gün bir avuç ceviz,fındık,kuru kayısı,incir.Akşam mutlaka meyve yedim.Ve 3.5 lt suyumu hiç aksatmadım.
Sağlıklı günler....
Sevgiler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...