31 Ocak 2008 Perşembe

keyifli bir film akşamı



Das Leben der Anderen, Türkçe adıyla Başkalarının Hayatı. Uzun zamandır izlediğim hiçbir filmden bu kadar keyif almamıştım. Açıkçası bir süredir listemdeydi bu film ama bir türlü uygun zamanı yakalayamamıştım izlemek için. İyi ki de bu akşamı beklemişim. Kompozit’ciğim evde yoktu, ben de işten eve erken geldim, kanepeye yayılıp filmin tadını çıkardım. İki saatten fazla sürmesine rağmen hiç sıkılmadan, neredeyse hiç bitmesin diyerek izledim filmi. Film 1980lerin başında Doğu Almanya’da yaşananları bir tiyatro yazarı ve onun tiyatro oyuncusu sevgisilini izlemekle görevli bir gizli servis yetkilisinin izlerken geçtiği süreç üzerinden anlatıyor. Denetimsiz bir iktidarın düştüğü trajı komik durumlar ve insanlığın her türlü ideolojinin üstünde olduğu düşüncesi hiç sulandırılmadan, fazla duygusallığa kaçmadan, son derece dozunda aktarılıyor. Müzik ve renk seçimleri atmosferi çok başarılı yansıtıyor. Başrolde oynayan Ulrich Mühe’nin filmin başarısına katkısı büyük elbette. Sonuç olarak "iyi insanlar" için yazılmış, çok iyi bir film Başkalarının Hayatı.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...